Begin 2009 heb ik na zes jaar dubben besloten om een nieuwe stereoset aan te schaffen, en wel van Marantz. Hiervoor heb ik twee andere stereosets gehad, namelijk, van 1996 tot 2003, een Sansui AU X301 versterker en als cd-speler de Kenwood DP-1060. Dit aangevuld met zelfbouw speakers van mijn pa. Na een paar jaar echter begon deze Kenwood al kuren te vertonen, maar ook had ik problemen met de Sansui, waarbij ik een naar geluid hoorde als ik de versterker aanzette en daarna de cd-speler. Het licht kon soms ook af en toe even verzwakken bij het aanzetten van de versterker. Een paar jaar later, maar vooral een niet-werkende cd-speler rijker ben ik dan overgeschakeld op een Harman/Kardon HK 3370 (cadeau van m'n pa toendertijd) met bijhorende, zelfgekochte, DVD-speler (DVD 21) en een nieuwe cd-speler, de Pioneer PDR-509 die mijn pa op overschot had. Hiermee werd mijn passie voor goede stereocomponenten vergroot en heb ik er jarenlang plezier mee gehad. Echter had ik altijd het gevoel dat ik wat "miste" en ondanks andere speakers en veel tweaks eraan is dit gevoel gebleven. In 2009 heb ik dan na lang dubben besloten om een nieuwe stereoset aan te schaffen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de PM7003+CD5003 (hoewel ik nog twijfelde om de PM8003 te gaan, maar dit was me het prijsverschil niet waard). Aangezien er budget "vrij" was doordat ik voor de 7003 ben gegaan, heb ik mij maar gelijk de DV4003 erbij gehaald ter vervanging van mijn Harman/Kardon. Vorig jaar heb ik dan via een leuke aanbieding een Marantz SR5004 op de kop kunnen tikken. Samen met de Canton Movie 150 CX vormt dit het hart van mijn home cinema set.
Genoeg verteld, wat zien we dus op de foto:
Een Samsung UE32B6000, met aan weerszijde een PS2 en een zwarte Wii.
stereoset: PM7003+CD5003 (in het midden), aangesloten op zelfbouw speakers: Visaton G20 voor het hoog, Fostex FE 103 Sigma voor het midden en Ciare HW 251 voor het laag.
Home cinemaset: SR5004+DV4003 (aan de linkerkant) en PS3 + Panasonic BD80 aan de rechterkant, dit alles aangesloten op een Canton Movie 150 surround set.
De luidsprekers en de rest van de kamer toon ik helaas niet, omdat dit nog met behang en tapijt zit van toen ik 12 was
Nieuwe foto's per oktober 2010:nieuwe foto's per oktober 2012:nieuwe foto's per september 2013: