Advies keuze versterker Rotel RB991 of RB1080 ?

Gestart door dmeerpa, januari 04, 2010, 19:02:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 04, 2010, 23:53:06
ik ben het bijna met Maurice eens,ik zou echter "betere" vervangen voor "andere" ,iedere verandering hoeft nog geen verbetering te zijn .
notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

#46
Citaat van: dmeerpa op januari 05, 2010, 12:33:53
Wat mag een PM-11S1 2e hands nog kosten ?

Als ze al te vinden zijn zo'n 1750 euro.
Wat ook heel mooi is is een Krell KAV 400XI daar staat er een te koop voor 1500 euro.
2 x 200 watt!
En daar kun je surround doorlussen, zeer belangrijk voor jou.

Mexicaanse Hond

Citaat van: joep op januari 05, 2010, 13:06:46
Als ze al te vinden zijn zo'n 1750 euro.
Best veel voor een versterker die nieuw voor 2195 te koop is.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 05, 2010, 13:11:40
Best veel voor een versterker die nieuw voor 2195 te koop is.

koopjes jager
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

#49
Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 05, 2010, 13:11:40
Best veel voor een versterker die nieuw voor 2195 te koop is.

Laat even weten waar jij ze 2e hands goedkoper kunt kopen. Ik kan ze niet vinden. Maar uit jouw opmerking merk ik dat jij dat wel zou moeten kunnen. Nieuw koste ze een kleine 2 jaar geleden 3500 euro.
Er is een groot verschil tussen (al dan niet terecht) iets wel of niet duur vinden en het ook werkelijk voor een bepaald bedrag kunnen kopen. Maar ik denk dat we zo'n discussie al eens hebben gehad.
Mensen willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar als je het theater niet binnenkomt voor een dubbeltje kun je de voorstelling wel vergeten. En daar hebben we dus ook helemaal niets aan.

De goedkoopste PM-11S1 die ik 2e hands kan vinden kost 2495 euro. En een voor 2500 euro.
En de goedkoopste PM-11S2 kost 2850 euro.

Maurice

Citaat van: joep op januari 05, 2010, 13:28:11
Laat even weten waar jij ze 2e hands goedkoper kunt kopen. Ik kan ze niet vinden. Maar uit jouw opmerking merk ik dat jij dat wel zou moeten kunnen. Nieuw koste ze een kleine 2 jaar geleden 3500 euro.
Er is een groot verschil tussen (al dan niet terecht) iets wel of niet duur vinden en het ook werkelijk voor een bepaald bedrag kunnen kopen. Maar ik denk dat we zo'n discussie al eens hebben gehad.
Mensen willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar als je het theater niet binnenkomt voor een dubbeltje kun je de voorstelling wel vergeten. En daar hebben we dus ook helemaal niets aan.
De daling in nieuwwaarde kan wel degelijk effect hebben op de 2ehands waarde. Daarnaast blijft het altijd vraag en aanbod plus wat de gek ervoor geeft en/of de verkoper ervoor wil proberen te vangen.

Ik wil mijn RB990 eindversterker ook wel voor €500 verkopen. Wordt 2ehands zelden aangeboden. Maar als niemand het ervoor wil geven, blijf ik ermee zitten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Klopt, maar we gingen hier uit van de positie van dmeerpa. Hij zou er eventueel een willen kopen, niet verkopen.

Maurice

Citaat van: joep op januari 05, 2010, 13:46:56
Klopt, maar we gingen hier uit van de positie van dmeerpa. Hij zou er eventueel een willen kopen, niet verkopen.
Dan gaat het wat mij betreft ook op. Ik heb als kopende partij wel vaker een uitdagend bod gedaan en de waar hiervoor gekregen dankzij een goede onderbouwing. Ook wel eens waar laten schieten omdat zij mijn bod niet accepteerden. Kijk ik gewoon even verder.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Punt is dat je moet uitgaan van de huidige nieuwwaarde en niet van de nieuwwaarde bij introductie.

joep

Hoe graag wil je iets hebben en wat heb je er voor over. Wat is het aanbod op de markt en kun je nog langer wachten. En verder wat is er nog meer te koop waar je tevreden mee zou kunnen zijn. Vandaar het stukje over de Krell. Gelukkig zitten we op een vrije markt van vraag en aanbod.

Mexicaanse Hond

En gelukkig is die markt ook transparant.

Maurice

En zullen we nu Dmeerpa weer helpen met zijn keuze voor een versterker?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

#58
Citaat van: jwx op januari 05, 2010, 14:12:21
Koop een Accuphase klaar  :wink:
Je hebt er 1 te koop?  :wink:

http://link.marktplaats.nl/309426437 Mooie Musical Fidelity X-150

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 05, 2010, 16:56:02
Je hebt er 1 te koop?  :wink:

http://link.marktplaats.nl/309426437 Mooie Musical Fidelity X-150

Hoe goed ook, ik blijf dat rare bakkies vinden... nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES