Advies keuze versterker Rotel RB991 of RB1080 ?

Gestart door dmeerpa, januari 04, 2010, 19:02:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Ik ga morgen terug naar die winkel, hoor nog eens naar de prijs van die RB991. Vraag als ik die op test mee krijg, samen met een NAD C 275BEE en/of de Advance Acoustic MAA40.

Ga met de bedoeling de Rotel te kopen, maar kan ik op mijn set toch eens horen wat de nieuwere EV in een prijsklasse van 1200 als surplus zouden geven aan de RB991. Valt alles tegen koop ik niks eventueel nog een DAC, maar het maakt het allemaal moeilijker voor gebruik door de andere bewoners hier.

Off-Topic
Met het geld die ik uitspaar koop ik mij een upgrade van mijn PC (een intel i7), zal ik mijn Blu-Rays sneller kunnen gaan re-encoderen zodat ze op een BD25 passen. Ik heb nu nog geen gedaan maar om zo'n Gb uit te sparen, al snel 4 uur (en ik weet niet of hij nog een 2pass van 4 uur moet doen, zou willen zeggen 8 uur. Tevens draait mijn PC ipv op 2400Ghz al op 3400Ghz, en de 2 cores van de CPU draait bij het re-encoderen aan 100% en elk aan 66°.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

drees62

Citaat van: dmeerpa op januari 04, 2010, 21:47:14
Valt alles tegen koop ik niks eventueel nog een DAC, maar het maakt het allemaal moeilijker voor gebruik door de andere bewoners hier.


Die DAC sluit je één kaar aan en heb je nooit geen omkijken meer naar hoor:
CD speler -> digitaal uit -> DAC -> Analoog uit-> SR 8002

Wordt dus echt niet moeilijker voor 't vrouwke  :wink:

Mexicaanse Hond

Ze moet de DAC wel eerst aanzetten, onderschat dat niet.  :wink:

drees62

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 04, 2010, 22:02:38
Ze moet de DAC wel eerst aanzetten, onderschat dat niet.  :wink:

Zelfs dat hoeft bij die van mij niet!

mars

Citaat van: dmeerpa op januari 04, 2010, 21:47:14
Ik ga morgen terug naar die winkel, hoor nog eens naar de prijs van die RB991. Vraag als ik die op test mee krijg, samen met een NAD C 275BEE en/of de Advance Acoustic MAA40.

Ga met de bedoeling de Rotel te kopen, maar kan ik op mijn set toch eens horen wat de nieuwere EV in een prijsklasse van 1200 als surplus zouden geven aan de RB991. Valt alles tegen koop ik niks eventueel nog een DAC, maar het maakt het allemaal moeilijker voor gebruik door de andere bewoners hier.

Off-Topic
Met het geld die ik uitspaar koop ik mij een upgrade van mijn PC (een intel i7), zal ik mijn Blu-Rays sneller kunnen gaan re-encoderen zodat ze op een BD25 passen. Ik heb nu nog geen gedaan maar om zo'n Gb uit te sparen, al snel 4 uur (en ik weet niet of hij nog een 2pass van 4 uur moet doen, zou willen zeggen 8 uur. Tevens draait mijn PC ipv op 2400Ghz al op 3400Ghz, en de 2 cores van de CPU draait bij het re-encoderen aan 100% en elk aan 66°.


Oi

Geef Apogee ook een kans als het om een DAC gaat :yes: zijn top :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Citaat van: drees62 op januari 04, 2010, 22:03:15
Zelfs dat hoeft bij die van mij niet!
Dan is de keuze van een versterker toch moeilijker, hè? (Heb ik het toch maar weer mooi on-topic gekregen.)

Mexicaanse Hond

Citaat van: mars op januari 04, 2010, 22:07:35

Oi

Geef Apogee ook een kans als het om een DAC gaat :yes: zijn top :yes:

stupid

dmeerpa

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 04, 2010, 22:02:38
Ze moet de DAC wel eerst aanzetten, onderschat dat niet.  :wink:

En ze mag ni vergeten ook nog eens de rotel aan te zetten, en der zit geen remote bij.
Dan de receiver (voorversterker) en de CD speler, de sub gaat van zelf... en dan kan ze luisteren naar haar CD. hello
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

Mexicaanse Hond

Citaat van: dmeerpa op januari 04, 2010, 22:10:45
en dan kan ze luisteren naar haar CD. hello
Ze heeft er maar 1?  :-o

mars

Citaat van: dmeerpa op januari 04, 2010, 22:10:45
En ze mag ni vergeten ook nog eens de rotel aan te zetten, en der zit geen remote bij.
Dan de receiver (voorversterker) en de CD speler, de sub gaat van zelf... en dan kan ze luisteren naar haar CD. hello

oi

zie je nou hoe streng je bent voor je vrouw :yes: want ze mag maar 1 cd hebben  :lol: :roll: hahaha
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

dmeerpa

Neen ze mag maar één CD tegelijk in die CD speler proppen.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

mars

Citaat van: dmeerpa op januari 04, 2010, 22:20:22
Neen ze mag maar één CD tegelijk in die CD speler proppen.

oi

Aha oke , had ik al wel door hoor.  ik heb een lange dag achter de rug en dan wordt ik altijd een beetje melig.   ( maar met respect he!!)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Ik heb geen excuus, ik ben gewoon een beetje dom.  byebye

dmeerpa

Het kon ook dat ik een Marantz cc4001 had als CD speler  violent1
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2