Advies keuze versterker Rotel RB991 of RB1080 ?

Gestart door dmeerpa, januari 04, 2010, 19:02:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

Oi megiko doggy

ja nou, denk maar niet dat jij weer de enigste bent hoor die dom. :no:

Want ik ben ook heus best wel behoorlijk dom.

Maar als ik dan nog melig ben, dan ben ik de domheid voorbij , want dan ben ik superachterlijk.......hahaha jaja toevallig wel ja!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Gelukkig ben ik nooit melig.  clown1

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 04, 2010, 22:34:07
Gelukkig ben ik nooit melig.  clown1

Dat is dan weer een dikke + tov mars :evil: (of niet natuurlijk clown1:-D :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 04, 2010, 22:34:07
Gelukkig ben ik nooit melig.  clown1

oi

haahahaha nee dat scheelt een stuk gelukkig :schater:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

Citaat van: mars op januari 04, 2010, 21:00:35
oi,

De CA-300 ken ik persoonlijk niet en ik weet ook niet wat de winkelprijs van deze machine was.
Maar ik vind wel dat die robbiedobbie , een beetje het onderste uit de kan wil hebben , door te proberen om de classè na 3 jaar gebruikt te hebben zonder verlies weer door te verkopen.
En dat nog wel op zijn ''homebase'' ( htforum) nope niet netjes nonono



edit; je hebt dan ook groot gelijk dat je die 1800 er niet voor geeft dmeerpa :yes:



Vergeet niet dat de CA-300 iets van €6000,- heeft gekost. Als die dingen een paar jaar oud zijn is het natuurlijk wat de gek ervoor geeft. Maar het zal je een controle en stabiliteit geven wat je met al die andere opties niet zult krijgen, je wilt toch graag een top aansturing? Als je de Classe 2e hands markt in de gaten houdt dan zul je zien dat de CA-100 voor rond de €1000,- gaan (de mooie goede machines heb ik het dan over).Ik heb €1500,- voor de CA-200 betaald en de ietjes mindere die de verkoper had is voor €1350,- weggegaan. Dus €1800,- is nog niet zo'n wilde prijs hoor. Wat had je dan voor zo 'n ding over?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Ik denk dat je met een RB-991 klankmatig niks verder komt,maar voor €250,- zeg ik doen!!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op januari 04, 2010, 23:33:49
Ik denk dat je met een RB-991 klankmatig niks verder komt,maar voor €250,- zeg ik doen!!

Da 's idd geen geld maar wat is zijn winst dan???
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op januari 04, 2010, 23:37:21
Da 's idd geen geld maar wat is zijn winst dan???
al snel €100,-  :-D

Zoals Maurice al schreef ,een 991 brengt makkelijk 350,- op  :yes:
En paul is weer een ervaring rijker.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Maurice op januari 04, 2010, 19:40:22
Maar om stereo naar een hoger plan te krijgen, zul je eigenlijk wel een betere voorversterker moeten hebben.
ik ben het bijna met Maurice eens,ik zou echter "betere" vervangen voor "andere" ,iedere verandering hoeft nog geen verbetering te zijn .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op januari 04, 2010, 23:33:49
Ik denk dat je met een RB-991 klankmatig niks verder komt,maar voor €250,- zeg ik doen!!

oi

yep ben ik met je eens.

Ik vind dat Paul het wel in een ''andere klasse'' moet zoeken wil hij op het niveau van zijn huidige gear komen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Vlearmoes

#40
Waarom lees ik in dit topic niets over de monoblokken??  MA500/MA700 ??  Te licht bevonden??
zij zijn relatief goedkoop op de kop te tikken, hebben zeer goede reviews en makkelijk te integreren  :yes:

Heb je dan nog niet genoeg power kun je zelfs gaan bruggen   en ben je nog steeds goedkoper uit met 2 blokken per kanaal als een duurdere EV van een bekend merk

2(4)  blokken tillen je hele frontstage naar een hoger level met natuurlijk wel de VV (als die tenminste goed is) van je reciever (hier en bij Paul de SR8002 waarvan ik nog steeds overtuigd ben )
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Ik begrijp het verhaal controle niet zo,er is toch sprake van een aktieve subwoofer,voor het zelfde geld strooit die roet in het eten,of de akoestiek laat ernstig aan de wensen over,de specs vd luidsprekers laten duidelijk zien dat de receiver dit met twee vingers in de neus aankan,ik denk dat wat je wenst te horen eerst de akoestiek eens goed onder de loep genomen dient te worden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dmeerpa

Citaat van: Vlearmoes op januari 05, 2010, 11:32:06
Waarom lees ik in dit topic niets over de monoblokken??  MA500/MA700 ??  Te licht bevonden??
zij zijn relatief goedkoop op de kop te tikken, hebben zeer goede reviews en makkelijk te integreren  :yes:

De MA500 lijken mij te licht, de MA700 heb ik de laatste tijd niet tegengekomen. Tevens heb ik een praktisch probleem dat ik niet genoeg uitgangen meer heb op de belkin netfilter om deze allemaal aan te sluiten.

Nu ik ga straks naar een winkel en vraag of ik de Rotel RB991 op test mee krijg samen met een 150Watt EV van NAD en/of Audio Accoustic.
Dit kost mij niets, ik kan op die manier zien hoeveel prestatie winst er te rapen valt. Als ik merk dat de Rotel RB991 reeds heel wat bijbrengt, dan is dit mooi voor 250€.
De NAD en/of Audio Accoustic. ga ik niet kopen, maar ik kan wel al een idee vormen van de de prestatie winst ten opzicht van de SR8002 en de RB991. Is dit aanzienlijk kijk ik rustig verder naar een 2e hands EV (eventueel uit een hogere klasse, bijvoorbeeld de Clasé CA-200) of de MA700, alhoewel ik vermoed dat die qua niveau te vergelijken is met de Rotel RB991, de rotel bestaat uit 2 mono's maar met een gemeenschappellijke voeding van 1100VA.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

dmeerpa

Citaat van: joep op januari 04, 2010, 20:03:22
PM-15 is inderdaad aan de krappe kant. Een PM-11 zou wat voor jou zijn.
Maar een Marantz SC-7S2 met twee Marantz MA-9S2 is nog beter!
Wat mag een PM-11S1 2e hands nog kosten ?
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

dmeerpa

Citaat van: Marco op januari 05, 2010, 11:40:52
Ik begrijp het verhaal controle niet zo,er is toch sprake van een aktieve subwoofer,voor het zelfde geld strooit die roet in het eten,of de akoestiek laat ernstig aan de wensen over,de specs vd luidsprekers laten duidelijk zien dat de receiver dit met twee vingers in de neus aankan,ik denk dat wat je wenst te horen eerst de akoestiek eens goed onder de loep genomen dient te worden.

De aktieve subwoofer heb ik pas enkele weken terug ingechakeld in het stereo gebeuren. Ik speel bij stereo ALTIJD in Pure direct of Source direct. De aktieve subwoofer geeft enkel de nog lagere tonen weer.

Volgens wat ik begrijp uit teksten op het net (ik weet het, altijd met een korrelke zout) lees, krijg je een betere controle dankzij de zwaardere voeding die de nodige reserves heeft. De SR8002 moet met zijn voeding de voorversterker, de 7 eindversterkers en het video gedeelte voeden. Ik weet nu niet wat er gebeurd wanneer ik stereo luister in Pure direct of Source direct.

Nu als ik gratis kan uittesten zal ik snel merken of er verschil is, en indien die er is, de prijs ervoor rechtvaardigt
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2