De set van JW

Gestart door JW, januari 02, 2010, 23:27:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JW

Bij deze mijn bescheiden beginsetje 2010:

AV-Versterker  : Marantz NR 1501
Blu-Ray          : Sony S357 Oppo 83SE + TUC
Luidsprekers     : Focal Chorus 806V
Subwoofer       : REL Quake Q108
TV                  : LCD Sony Bravia KDL 32V??? HD-ready Samsung UE 37C6700 Full HD LED icm Ziggo CI+ Module
Decoder           : Humax(Ziggo)
Remote            : Logitech Harmonie One
Luidsprekerkabels:  setje van Monster (type??) W&M LS01 Siltech LS 25 mxt


Update t/m 07-01-2013:

06-02-2010 Luidsprekerkabel vervangen door W&M LS01
02-01-2011 Sony LCD + decoder vervangen voor Samsung UE 37C6700 Full HD LED icm Ziggo CI+ Module
18-03-2012 Apple TV 2 aangeschaft
29-12-2012 Sony Blu-Ray vervangen door Oppo 83SE + TUC icm netkabel van Lapp Olflex Classic 1
30-12-2012 W&M LS01 vervangen door Siltech LS 25 mxt

Huidige set:










xander32

Hoi JW,

Mooie set hoor :yes:.

Nog een paar tips: probeer de Blu Ray speler op een andere plek onder te brengen zodat de Marantz meer ventilatieruimte heeft. Daarnaast zou ik de speakers nog een stukje verder uit elkaar zetten. Een 20-tal cm`s naar beide kanten toe zit er nog in zo te zien.


Sander.

Marantz 81

mooie set hoor  :-)  geniet ervan  byebye

Mexicaanse Hond

Yep, mooie set in een mooie kleur.  :yes:

WimPeu

Noem het maar bescheiden  HB... Mooi hoor. klein maar fijn!

Geniet ervan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

Ja nu gaat het beginnen!  :lol:



Mooie speakers zijn het toch!

Stadium III

Kijk dat ziet er weer zeer mooi uit !

Veel plezier ermee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JW

Ben ook zeer blij met deze set. In de verste verte vergelijking met de HCS van Sony.

@sander

De speakers kunnen nog wel iets verplaatst worden, maar aan de linker kant zit ook bijna de deur naar de gang.

Voor wat betreft de BR. Hiervoor is geen andere plaats te bedenken. Ook ernaast gaat niet lukken, want dan kom ik ca. 3cm te kort in het meubel. De marantz heeft wel genoeg ruimte over om zijn warmte goed af te kunnen geven, meer is natuurlijk altijd beter.


Nog even een vraag over de sub. Hier zit geen aan/uit knop op, maar aangezien deze direct op het net is aangesloten, moet ik de stekker er elke keer weer uithalen of kan ik deze continue aangesloten laten.

Totofan

#8
Mooie set heb je, wat de sub betreft, ik heb/had het zelfde probleem, ik heb als oplossing de sub in een appart stopcontact gedaan. En er naast een schakkelaar gemaakt, zodat ik de sub kan uit zetten en wanneer nodig weer aan zetten. Ik heb er even een foto bij gedaan hoe de situatie is.



Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Stadium III

De sub mag altijd aan blijven staan
De Q serie's van Rel hebben allemaal geen aan/uit schakelaar

Dus jah lekker aan laten staan en genieten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JW

Is ook een handige oplossing met die schakelaar Totofan, ik zat zelf te denken aan een remote klik aan/uit systeem, maar laat hem wel aangesloten op het net.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

gerard

Leuke set.
En de 1501 is een mooie platte receiver, daar houd ik wel van  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JW

Zo, ben nu een aantal weken aan het luisteren en instellen. Wat een fantastisch geluid zeg met alleen 2 speakers in stereo geluid. Mis de 5.1 totaal niet.

De sub is wel lastig in te stellen. Bij een film meestal iets lager zetten en bij "gewoon" muziek luisteren weer iets hoger zetten. Een vaste instelling voor beide is er niet vind ik.

De set bevalt me dus uitstekend.
Heb de speakers iets verder uit elkaar gezet, zoals Sander destijds al aangaf.

Moet alleen nog iets langere luidsprekerkabels halen en in de kleur wit. Anders steken de zwarte kabels zo af tegen een witte muur :wink:

Stadium III

Sub high en low aansluiten dan afregelen en klaar ben je !

De 1501 heeft een subwoofer pre out !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4