De set van JW

Gestart door JW, januari 02, 2010, 23:27:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JW

#15
Oké.

De High level had ik al aangesloten mbv. de Neutrik Speakon High level interconnect.(was meegeleverd)

Dan moet ik vandaag alleen nog een kabel halen voor de aansluiting van de 1501 subw pre-out naar de Low level van de sub.

Dank je StadiumIII notworthy

PS: heb ook je topic gevonden: "Rel subwoofer afstelling icm Marantz Recievers".

JW

#16
Heb vanavond het kabeltje aangesloten naar de subw.(even de kruipruimte weer in).

Heb trouwens de Quake II.

Loop meteen tegen een probleem aan.
Zo gauw ik het kabeltje aansluit krijg ik een bromtoon te horen. Zelfs als de versterker uit is.

Lijkt erop dat het kabeltje niet goed is, want als ik deze eruit haal is de bromtoon weg. Of ligt het ergens anders aan.

De huidige standen van de knoppen op de subw. zijn:

1) depth/slam      -> depth
2) Roll off control -> rond de 80herz (geen db-meter, op gevoel)
3) Mode switch    -> 2 of 4(bij beide dus een bromtoon)

ik las dat de frontspeakers op "large"  moesten staan. Nu kan ik op de 1501 de frontspeakers alleen instellen op "full range" of van zoveel 40 herz(geloof ik) tot 250Herz. Waar moet deze opstaan?


JW

#17
Edit:

Opgelost.

NU alleen nog de vraag waarop ik de fronts moet instellen.

Stadium III

Citaat van: JW op januari 23, 2010, 12:14:51
Edit:

Opgelost.

NU alleen nog de vraag waarop ik de fronts moet instellen.

Is het allemaal gelukt ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JW

Wilde je idd nog een bericht sturen, maar ja, het is gelukt en het is me nu ook allemaal veel duidelijker geworden.

Ik had in de setup oa. de subwoofer op "aan" en nu die op "uit" klinkt het geheel ook nog eens beter.

Hartelijk dank voor de tips, de uitleg en je tijd. notworthy


Een kleine verandering in de set:

De speakerkabels die van "Monster" waren zijn vervangen door kabels van W&M LS-01.

JW

Zo hier dan eindelijk weer eens een update. Ben, nu ik met wat andere hobby's ben gestopt, meer tijd(en geld :roll:) gaan steken in mijn set.

In mijn beginpost staat wat er allemaal is veranderd sinds ik begonnen ben in 2010 met als laatste update de Blu-Ray Oppo 83SE + TUC upgrade. Ook zijn er wat foto's toegevoegd van de huidige set.

Ook heb ik de sub hi- en low-level aangesloten(was alleen hi-level), omdat  ik graag naar muziek luister, maar ook af en toe een DVD of BR kijk.


Note: De marantz heeft wat het lijkt weinig ruimte om te ademen, maar achter de Marantz is de achterkant zo uitgesneden dat je het van de voorkant niet ziet, maar wel groot genoeg is om de warmte af te voeren.