De set van Johan

Gestart door johanmaserati, december 31, 2009, 00:04:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

johanmaserati

Hallo,

Mijn naam is Johan Hendriks en ik ben sinds vandaag de trostse bezitter van een Marantz SR-18 (SR-14) surround receiver. De reden dat ik deze receiver heb gekocht is omdat ik hem ooit (2002) heb mogen beluisteren en zwaar onder de indruk was van dit bakbeest. Echter is de SR-18 (correct me if I'm wrong) de Amerikaanse versie van de SR-14. Aangezien de versterker zich nu nog op Amerikaanse bodem bevind en zich klaarmaakt voor de reis hier naartoe, ben ik op zoek naar een goede omvormer. Of het moet mogelijk zijn om de versterker intern om te bouwen... (enig advies is hier welkom).

Ik ben nu nog in het bezit van een Marant ES-7001 home theatre systeem en heb dus nog geen luidsprekers. Ik zou graag willen weten welke luidsprekers hier zich het beste voor lenen, ik zat zelf te denken aan de B&W CDM NT serie of de Focal 800 serie.

Op zich was ik zeer te spreken over de prestaties van de ES7001, maar het was gewoon een kleine jongfensdroom om ooit een versterker van dit caliber in het bezit te hebben.

De ES-7001 wil ik dus bij deze te koop aanbieden hier voor de liefhebbers...

met vriendelijke groet,


Johan Hendriks

Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

Duzzan

Hi Johan,
Welkom op het forum!

Voor een omvormer kan je mischien even kijken bij conrad, zullen ze vast wel hebben. mischien is er ook wel een audiofiele oplossing, kan ik je helaas niet bij helpen.

Voor speakers; Zelf gaan luisteren!
Mischien vind jij het helemaal geen geslaagde combinatie, Marantz en B&W of Focal? Uiteindelijk moet jij er naar luisteren dus probeer ze uit zou ik zeggen!

In iedergeval heel veel plezier met je nieuwe aanwist en alvast een gelukkig 2010!!
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

Mexicaanse Hond

Welkom op dit gezellige forum, Johan. Mooi dat je je kleine jongensdroom hebt kunnen realiseren.  :yes:
The difference between men and boys is the price of their toys.  :wink:

mars

oi


U zijt wellekoomuh , lalala pompom

Voor de rest ben ik wel normaal hoor.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Citaat van: mars op december 31, 2009, 09:50:27
oi


U zijt wellekoomuh , lalala pompom

Voor de rest ben ik wel normaal hoor.

Niet geloven Johan  :-D

Maar verder welkom op het forum
Voor de ES7001 kun je het beste in het Te Koop topic ff neerzetten zodat appart staat

Voor de speakers idd zelf luisteren maar de focal's worden hier veel aangeschaft en sommige kopen ze met heimwee terug  :-o :-)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Allereerst welkom.

Je kan misschien eens horen bij Van Medevoort (http://www.vanmedevoort.com/home.html).
Zij voeren audio modificaties uit. En één daarvan is onder andere de voeding. Maar ik vrees dat dit wel wat kan kosten.

Iemand met voldoende elektronica kennis kan misschien zelfs de bestaande voeding aanpassen, en er zitten er hier wel een paar op het forum die wat kennen van electronica.


Wat de luidsprekers betreft kunnen we hier wel allerlei merken opsommen. Maar ieder heeft zo zijn eigen smaak, en wat ik graag hoor, hoor jij daarvoor niet graag. Ook leent de ene luidspreker zich beter bij dit genre muziek, de andere een ander, en nog een ander misschien wel beide.
Zelf ben ik NIET gecharmeerd door B&W en KEF. Ik vind dat je veel beter klinkende luidsprekers kan vinden voor hetzelfde geld. Maar misschien vind jij ze juist het walhalla in die prijsklasse. Zelf heb ik Wharfedale Opus 2, en ik ben gebeten door het upgrade virus, maar waar totaal geen sprake van is, is nog maar denken aan het vervangen van mijn speakers.
Focal 800 serie heb ik gehoord toen ik mijn SR8002 ben gaan beluisteren (en kopen). In de ruimte dat ze stonden viel vooral het laag op, juist iets wat ik mis telkens ik een B&W of KEF hoor. Nu bij de Focal was het erover, maar dit was voor een stuk te wijten aan de akoestiek en de plaatsing van de speakers in de ruimte en aan de SR8002. Want thuis merkte ik ook dat het laag soms iets overheerste, dit is na een firmware upgrade van de reciever verdwenen. Als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen die 2, kies ik Focal voor het geluid, en de B&W voor de looks.

Maar het is niet aan mijn of aan ons om te zeggen wat jij moet kopen, wij kunnen je enkel merken/modellen opsommen die wij vinden die je moet gaan beluisteren, en wat jij goed vindt klinken moet je kopen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

xander32

#6
Citaat van: johanmaserati op december 31, 2009, 00:04:15
... Ik ben nu nog in het bezit van een Marant ES-7001 home theatre systeem en heb dus nog geen luidsprekers. Ik zou graag willen weten welke luidsprekers hier zich het beste voor lenen, ik zat zelf te denken aan de B&W CDM NT serie of de Focal 800 serie.


met vriendelijke groet,


Johan Hendrik
Welkom Johan, betreft speakers is er idd. maar 1 echt goed advies: zelf gaan luisteren.
Ik kan wel aangeven wat ik persoonlijk wel/niet mooi vind: speel zelf met een Marantz - Focal (800-serie)combi waar ik erg content mee ben(Maranzt klinkt wat warm, voller, zekers jou SR14 terwijl Focal wat meer upfront/helder klinkt - prettige match). B&W heeft betreft looks mooie speakers maar de "betaalbare series" (600/700 en CM) klinken m.i. wat wollig/warm en boomerig, niet strak. I.c.m. een pittige/analytische versterker is dat wel te pruimen maar met een ook nog eens warme Marantz versterking is het voor mij teveel van het goede. Andere veel voorkomende merken met speakers in dezelfde prijklasse zijn o.a Monitor Audio(Rx6/Rx8), Mordaunt-Short(Mezzo 6/8), Quad(21/2l,22/2l), Tannoy (Dc4tc/Dc6tc) en Dali(Ikon6/8). Meer dan genoeg keuze. En dat zijn alleen nog maar de wat meer bekende merken. Suc6,


Sander.

TurboMarco

Hoi Johan,

Ik sluit mij aan bij de vorige posters,ik wil er nog wel aan toevoegen dat je de luidsprekers het beste thuis uit probeert alvorens tot de koop over te gaan.
De SR-14 is wel een hele mooie receiver  8-)

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

drees62

Hallo Johan,

Ook natuurlijk welkom op dit gezellige forum met liefhebbers. Aan je nickname te zien heb je ook iets met Italiaanse auto's? Veel plezier met je nieuwe aanschaf!

Totofan

Hallo Johan

Welkom op het forum, ik heb verder niets toe te voegen wat de heren hier boven al hebben geschreven :angel:

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

johanmaserati

Danjulliewel voor de leuke en zeer uitgebreide reacties. (en jah ik heb idd een zwak voor italiaanse bolides :D)

Ik ga aankomende week luisteren naar een set Focal 816V's. Ben benieuwd hoe deze het doet op een Sr18...

Ik houd jullie op de hoogte.

Mvg,

Johan
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

drees62

Citaat van: johanmaserati op januari 01, 2010, 13:07:30
Danjulliewel voor de leuke en zeer uitgebreide reacties. (en jah ik heb idd een zwak voor italiaanse bolides :D)

Ik ga aankomende week luisteren naar een set Focal 816V's. Ben benieuwd hoe deze het doet op een Sr18...

Ik houd jullie op de hoogte.

Mvg,

Johan

Hoi Johan,

Probeer als het ff kan ook de 816W (of 716W) ernaast te beluisteren. Deze speaker geeft veel meer controle in laag en midden door het gebruik van drivers en filters uit de duurdere Elektra-serie. Als het goed is, wordt deze Limited Edition nog steeds verkocht.

xander32

Citaat van: drees62 op januari 01, 2010, 19:18:40
Hoi Johan,

Probeer als het ff kan ook de 816W (of 716W) ernaast te beluisteren. Deze speaker geeft veel meer controle in laag en midden door het gebruik van drivers en filters uit de duurdere Elektra-serie. Als het goed is, wordt deze Limited Edition nog steeds verkocht.
stupid

Sander.

johanmaserati

Oke, nou ik hoop dat ze die ook hebben staan dan...

Jullie horen het van me.
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

johanmaserati

Vandaag wezen luisteren naar de 816V's. Heb nog gevraagd naar de W's maar dat gaat een moeilijk verhaal worden... Ik vind ze (V's) voor de prijs behoorlijk goed klinken vooral de dynamiek valt me op, zodra ik mijn versterker binnen heb neem ik deze mee naar de desbetreffende winkel en hangen we de Focals er aan om ze eens echt goed te gaan beluisteren, ook heb ik mijn oog (lees oor) laten vallen op een paar triangle Antal Ex luidsprekers. Deze ga ik daar zeker ook beluistren op de Marantz.

Ik houd jullie op de hoogte...
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII