Allereerst welkom.
Je kan misschien eens horen bij Van Medevoort (
http://www.vanmedevoort.com/home.html).
Zij voeren audio modificaties uit. En één daarvan is onder andere de voeding. Maar ik vrees dat dit wel wat kan kosten.
Iemand met voldoende elektronica kennis kan misschien zelfs de bestaande voeding aanpassen, en er zitten er hier wel een paar op het forum die wat kennen van electronica.
Wat de luidsprekers betreft kunnen we hier wel allerlei merken opsommen. Maar ieder heeft zo zijn eigen smaak, en wat ik graag hoor, hoor jij daarvoor niet graag. Ook leent de ene luidspreker zich beter bij dit genre muziek, de andere een ander, en nog een ander misschien wel beide.
Zelf ben ik NIET gecharmeerd door B&W en KEF. Ik vind dat je veel beter klinkende luidsprekers kan vinden voor hetzelfde geld. Maar misschien vind jij ze juist het walhalla in die prijsklasse. Zelf heb ik Wharfedale Opus 2, en ik ben gebeten door het upgrade virus, maar waar totaal geen sprake van is, is nog maar denken aan het vervangen van mijn speakers.
Focal 800 serie heb ik gehoord toen ik mijn SR8002 ben gaan beluisteren (en kopen). In de ruimte dat ze stonden viel vooral het laag op, juist iets wat ik mis telkens ik een B&W of KEF hoor. Nu bij de Focal was het erover, maar dit was voor een stuk te wijten aan de akoestiek en de plaatsing van de speakers in de ruimte en aan de SR8002. Want thuis merkte ik ook dat het laag soms iets overheerste, dit is na een firmware upgrade van de reciever verdwenen. Als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen die 2, kies ik Focal voor het geluid, en de B&W voor de looks.
Maar het is niet aan mijn of aan ons om te zeggen wat jij moet kopen, wij kunnen je enkel merken/modellen opsommen die wij vinden die je moet gaan beluisteren, en wat jij goed vindt klinken moet je kopen.