b&w 685 vs monitor audio RX 2

Gestart door fleetwood, december 30, 2009, 19:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fleetwood

dag audioliefhebbers

voor mijn marantz PM 8003 ben ik op zoek naar een degelijke bookshelfspeaker.

de b&w 685 en de monitor audio RX2  hebben mijn aandacht getrokken.
ik heb ze nog niet gehoord maar ik veronderstel velen van jullie wel.
of zijn er eigenaars op dit forum.



wil er iemand een poging doen om ze te omschrijven qua klankkleur ?
of welke is naar uw mening de beste match met marantz?

ik weet wel dat ik best zelf ga luisteren , ik hoor gewoon graag eens de mening van anderen.


mvg

Mexicaanse Hond

Luister ook eens naar de Quad 12L en de Dynaudio 52 SE.

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 30, 2009, 20:38:40
Luister ook eens naar de Quad 12L en de Dynaudio 52 SE.
Dan heb je de complete range wel gehad. Luisteren is echt belangrijk, want veel komt op smaak.

Van de genoemde 4, mijn top 4:

1. Dynaudio
2. Monitor Audio
3. Quad
4. B&W

Maar goed, dat is mijn mening!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JW

Heb toevallig vanmiddag oa. de B&W 685 in een luistersessie beluisterd icm een Marantz NR1501.

Vond hem zelf wat doffer(minder sprankelend) klinken, dit wel vs een Focal Chorus 706V/806V.

Marantz 81

B&W  moet je van houden , mijn keuze is het niet  de CM serie misschien maar die heb ik niet beluisterd

Dynaudio vondt ik erg goed , net als monitor audio maar die dynaudio,s waren 2 keer zo duur

of DLS R60  :yes: byebye

JW

Had daar ok de cm1 beluisterd en vond hem bijna hetzelfde klinken als de 685. Om te zien mooi, maar het is niet mijn smaak qua gehoor.

gerard

Ik heb mijn Monitor Audio RS6 speakers nu ruim 3 jaar, en ik vind ze nog steeds erg goed  :yes:
Zo te lezen doen de nieuwe RX2 daar bijna niet voor onder, misschien zijn ze zelfs wel beter, met technieken uit de Gold-serie.
Lijkt me een prima bookshelfspeaker :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Lamacchina

Beste Fleetwood,

Ik net lid van dit forum geworden, omdat ik een Marantz SA8003 heb gekocht. Nu luister ik nog met de koptelefoon (Sony MDR-5000) naar voornamelijk klassieke muziek. En ik moet zeggen dat de SA8003 vooral met SACD-schijfjes zeer mooi klinkt. Op termijn wil ik de set uitbreiden met de bijbehorende versterker (ik wacht tot  die in de aanbieding is, de 8003 serie zit niet meer in het assortiment bij Marantz en de SACD-speler heb ik daardoor al voordelig kunnen aanschaffen) en de Monitor Audio Bronze 2, de Highland Audio Oran 4301 of de Monitor Audio RX 2.
Wat is jouw keuze geworden en klinkt het?

Rob
Marantz SA8003 SACD-speler
Sony MDR-SA5000 koptelefoon
Sony SCD-XB940 SACD-speler
Bose Wave Music System

cz79

Ik ga ook voor de monitor audio, mooie heldere tonen en een strak laag.
De B&W's vind ik te dof en te weinig hoge en middentonen hebben.

Marantz 81

als je in zijn onderschrift kijkt heeft die de B&W 685  :-)

gewoon zelf gaan luisteren er is zoveel keus , en verschil

Dynaudio is ook mijn favoriet ,maar Monitor audio is ook een hele fijne , misschien Dali nog

persoonlijk denk ik dat deze jou ook wel eens heel goed zouden kunnen bevallen KLIKKERDEKLIK  byebye

Whisper.nl

Het ligt er natuurlijk aan wat je fijn vind om te horen.
Wil je een schoon met veel detail midden en hoog dat zou ik je willen adviseren
De Rogers LS3A eens te gaan luisteren.

Nu bijna een jaar in bezit.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

johanegg

ik heb hier een Marantz van een jaar of vier oud en daarop heb ik 2 artcoustic monitors en 2 Orb satelietn spelen aangevuld met een sub.
Het geluid is gedetaileerd en toch zacht van lage tonen. Ik speel veel Jazz en minimal music, waar het detail zeer belangrijk is, en dit doen zij prima.
Als je wil spring gerust eens binnen, ik ben van Gent dus Wevelgem is haast een thuiswedstrijd.

B.Gr

Johan