Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Dex

Citaat van: marvin op maart 13, 2011, 00:35:33
Ik ook niet, maar op dit plekje van het forum is alles mogelijk...  :-P
Nou vooruit....laat mij dan ook eens wat proberen.  :-D
Al onze moeite en financiële inspanningen ten spijt is het geluid wat we met onze high-end apparatuur produceren slechts zo "goed" als de oren die het op moeten vangen. :wink:

Hele discussies over stekkerblokken en/of bekabeling zijn er bijvoorbeeld te voeren zonder dat je kunt zeggen dat het ene beter is dan het andere.
Misschien vanuit technisch oogpunt gezien wel, maar niet vanuit luisteroogpunt omdat niet iedereen over een voldoende scherp gehoor beschikt om bepaalde subtiele verschillen op te merken.
Zelf ben ik aan mijn linkeroor al wat frequenties kwijt en hoor ik de hele dag een fluittoon van zo'n 1500 Hz.
Maar nadat ik vanmiddag mijn nieuwe Transparent Music Wave Plus had aangesloten kon zelfs IK het verschil horen!
Ben er dus heel blij mee want die krengen kostten meer dan mijn speakers.... pompom

Maar zo'n discussie als deze is wel leuk leesvoer zolang men elkaar blijft respecteren....dat dan weer wel.  clown1

Mexicaanse Hond

Vergeet de hersenen niet die het moeten verwerken.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dex

Citaat van: f.luisteraar op maart 13, 2011, 00:55:29
Vergeet de hersenen niet die het moeten verwerken.  :wink:

Ja, dat is ook nog zo'n mooie variabele factor!  :-D

Marantz 81

ja er is veel mogelijk  :-D

goed lezen wat iemand schrijft ook   :yes:  of het nou interventie of interferentie is kun je natuurlijk lekker de draak mee steken  :schater:

wat het doet of het nut heeft enzv moet je niet aan mij vragen maar de ontwerper of degene die het gebruiken  byebye byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op maart 13, 2011, 10:41:41
ja er is veel mogelijk  :-D

goed lezen wat iemand schrijft ook   :yes:  of het nou interventie of interferentie is kun je natuurlijk lekker de draak mee steken  :schater:

wat het doet of het nut heeft enzv moet je niet aan mij vragen maar de ontwerper of degene die het gebruiken  byebye byebye

ik vraag het wel nu aan je  :schater:

goedemorgen 81
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81


Mexicaanse Hond

#501
Het zal wel aan de hoofdpijn gelegen hebben. Hertog Jan als afscherming tegen storende invloeden van buitenaf die hoofdpijn veroorzaken. Goed bezig Marantz 81.  clown1
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

Interessant leesvoer  :yes:
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgstoring.htm

En lees ook even het hoofdstuk : Bijgeluiden door elektromagnetische storing van buitenaf. 
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgelektroklank.htm#Bijgeluiden%20door%20electromagnetische%20storing%20van%20buitenaf.

Na dit helemaal doorgenomen te hebben word het mij iig duidelijker .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

ja ze waren lekker die hertog jannetjes  :-D

nu weer aan de Koffie  :-) en geen hoofdpijn meer  pompom



@ Marco

Interresant verhaal  :yes:

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 13, 2011, 11:19:13
Interessant leesvoer  :yes:
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgstoring.htm

En lees ook even het hoofdstuk : Bijgeluiden door elektromagnetische storing van buitenaf. 
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgelektroklank.htm#Bijgeluiden%20door%20electromagnetische%20storing%20van%20buitenaf.

Na dit helemaal doorgenomen te hebben word het mij iig duidelijker .

Breem nog nooit van gehoord  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

#505
Citaat van: Dex op maart 13, 2011, 00:51:11
Nou vooruit....laat mij dan ook eens wat proberen.  :-D
Al onze moeite en financiële inspanningen ten spijt is het geluid wat we met onze high-end apparatuur produceren slechts zo "goed" als de oren die het op moeten vangen. :wink:

Hele discussies over stekkerblokken en/of bekabeling zijn er bijvoorbeeld te voeren zonder dat je kunt zeggen dat het ene beter is dan het andere.
Misschien vanuit technisch oogpunt gezien wel, maar niet vanuit luisteroogpunt omdat niet iedereen over een voldoende scherp gehoor beschikt om bepaalde subtiele verschillen op te merken.
Zelf ben ik aan mijn linkeroor al wat frequenties kwijt en hoor ik de hele dag een fluittoon van zo'n 1500 Hz.
Maar nadat ik vanmiddag mijn nieuwe Transparent Music Wave Plus had aangesloten kon zelfs IK het verschil horen!
Ben er dus heel blij mee want die krengen kostten meer dan mijn speakers.... pompom

Maar zo'n discussie als deze is wel leuk leesvoer zolang men elkaar blijft respecteren....dat dan weer wel.  clown1

@ Dex,
Mooi omschreven hoor.
Mijn persoonlijke indrukken zijn dat een ls snoer , interlink enz een goede verbetering voor je set zou kunnen betekenen.

Wel vaker geschreven. Dit hangt samen met meerdere factoren.
Heb je een mooie set die boven het gemiddelde uitsteekt zal een wijziging van b.v. een Interlink doorklinken in je set.
Een stekkerblok van € 1.000,-- zal geen enkel verschil laten horen op een setje van MM die opgebouwt is uit drie componenten en samen met de speakers € 398,-- moet kosten.


Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op maart 13, 2011, 11:19:13
Interessant leesvoer  :yes:
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgstoring.htm

En lees ook even het hoofdstuk : Bijgeluiden door elektromagnetische storing van buitenaf. 
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgelektroklank.htm#Bijgeluiden%20door%20electromagnetische%20storing%20van%20buitenaf.

Na dit helemaal doorgenomen te hebben word het mij iig duidelijker .

Bedankt voor de links, inderdaad erg interessant.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Pjotr27

En er staan weer een aantal nieuwe filmpjes van Fritz ( Viceadmiraal61) op youtube,
O.a. audiophile tips, The Bleeb van vandenHul ( in 3 talen)....
Zoek op youtube op viceadmiraal61

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.