Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: jwx op januari 16, 2010, 00:15:35
Global moderator moet alles in goed banen leiden of lijden en af een toe een beschuldigend vingertje opsteken
nonono
ik kan hier werkelijk geen hout van maken,leg eens uit wat je bedoelt ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Een stukje humor om te lachten van John, vermoed ik.  :wink:

Vint@ge

Het idee van Fritz zijn stekkerblok is voor mij vernieuwend. Ik ben nog geen stekkerblok tegengekomen waar de stekkers geheel het blok in gaan en waarbij de stekker zelf magnetisch afgeschermd wordt door een koperen ring in het blok.

Goede netkabels hebben vaak een prima magnetische bescherming maar de stekkers die er aan zitten meestal niet. Furutech is bij mijn weten de enige fabrikant die een magnetisch afgeschermde stekker op de markt brengt.

Mocht overwogen worden om dit stekkerblok in produktie te nemen dan denk ik dat het hout wel een probleem kan vormen in verband met de brandveiligheid. Maar er zijn ook andere goede manieren om trillingen te dempen.

Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar dit stekkerblok .......
PM-75
CD-72 SE mkII
ST-72L
Audiolab Axis
ScanSpeak ref monitor

HiFi gek

Citaat van: Marco op januari 16, 2010, 00:18:41
ik kan hier werkelijk geen hout van maken .


Jij kan hier geen hout van maken , hoe kan het dan dat Fritz wel een stekkerblok van hout kan maken ?  :-D   :lol:



Groeten  EDWIN  B ( Houten Thomas )   :-o


Ik kon mij niet meer inhouden , dat moest er even uit hoor .



viceadmiraal61

#154
heel goed vintage jij begrijpt het helemaal..brand veiligheid is aan gedacht het blok van binnen is geheel van
koper...
dan de prijs voor dit open haard blok in de winkel 995,- euro.....voor de marantz formers  ( stuur een pm!)
inclusief btw en een aantal  5 mooie test sacd .
dan heb ik ook een nieuwtje we gaan een verslag maken over het marantz forum in music emotion
ik denk aan 5 leden die thuis bezocht worden ..moeten wel meer dan 70% marantz hebben foto van lid
ahum....dat ziet er raar uit lid. maar jullie vatten wel wat ik bedoel...ik denk dat ook hier loodjes trekken
eerlijk is ..wie geeft zich op en moet de chef-staff van het forum dit regelen?????

Mexicaanse Hond

De six-packs die ik doorgaans koop zijn een stukkie goedkoper.  clown1

renes59

Er wordt hier gsproken over trillingen in het stekkerblok ( oa door de luidsprekers). Kan mij iemand uitleggen wat voor invloed die trillingen op het geluid hebben. Het stekkerblok ligt een stuk af van de installatie aan een snoer. Hoe kunnen mechanische trillingen van invloed zijn op de elektronenstroom naar een audioinstallatie toe. Net of die elektronen zeeziek worden in de stroomleiding als het stekkerblok trilt. Al sla je er met een hamer op is dat niet hoorbaar.
Een paar bladzijden terug ging het hier over wetenschappelijke bewijzen leveren, dit is de kans.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 16, 2010, 12:02:09

Een paar bladzijden terug ging het hier over wetenschappelijke bewijzen leveren, dit is de kans.

En toen zei je dat je daar niet aan hechtte.  :roll:

renes59

#158
Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 16, 2010, 12:07:03
En toen zei je dat je daar niet aan hechtte.  :roll:
Nee maar als iets bijna 1000 euro moet kosten heb ik graag uitleg wat het dan voor nut heeft. Welk probleem is er en hoe lost dit probleem op.
Volgens mij zei ik dat niet alles wetenschappelijk hoeft te worden bewezen dat is wat anders als er geen waarde aan hechten. Aan een heleboel wetenschappelijke bewijzen hecht ik wel waarde, aan het wetenschappelijk bewijs van de smaak van een koekje bv niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vint@ge

Citaat van: renes59 op januari 16, 2010, 12:02:09
Er wordt hier gsproken over trillingen in het stekkerblok ( oa door de luidsprekers). Kan mij iemand uitleggen wat voor invloed die trillingen op het geluid hebben. Het stekkerblok ligt een stuk af van de installatie aan een snoer. Hoe kunnen mechanische trillingen van invloed zijn op de elektronenstroom naar een audioinstallatie toe. Net of die elektronen zeeziek worden in de stroomleiding als het stekkerblok trilt. Al sla je er met een hamer op is dat niet hoorbaar.
Een paar bladzijden terug ging het hier over wetenschappelijke bewijzen leveren, dit is de kans.

Je geeft eigenlijk zelf antwoord op je vraag. Als je met een hamer ergens op slaat neem ik tenminste aan dat je dat hoort. Vervang de hamer door de lage tonen rondom je luidsprekers en je hebt een constante bron van mechanische trillingen op onder andere je stekkerblok. Hoe groot deze invloed is en of je het ook daadwerkelijk kan horen weet ik niet. Maar daar ben ik wel benieuwd naar.
PM-75
CD-72 SE mkII
ST-72L
Audiolab Axis
ScanSpeak ref monitor

WimPeu

#160
Citaat van: viceadmiraal61 op januari 16, 2010, 11:42:55
heel goed vintage jij begrijpt het helemaal..brand veiligheid is aan gedacht het blok van binnen is geheel van
koper...
dan de prijs voor dit open haard blok in de winkel 995,- euro.....voor de marantz formers  595,- euro
inclusief btw en een aantal  5 mooie test sacd .
dan heb ik ook een nieuwtje we gaan een verslag maken over het marantz forum in music emotion
ik denk aan 5 leden die thuis bezocht worden ..moeten wel meer dan 70% marantz hebben foto van lid
ahum....dat ziet er raar uit lid. maar jullie vatten wel wat ik bedoel...ik denk dat ook hier loodjes trekken
eerlijk is ..wie geeft zich op en moet de chef-staff van het forum dit regelen?????

Mooi idee Fritz. Helaas val ik ver buiten de 70% groep maar ik ben wel heel erg knap, misschien niet onbelangrijk voor evt foto's. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: Vint@ge op januari 16, 2010, 12:19:05
Je geeft eigenlijk zelf antwoord op je vraag. Als je met een hamer ergens op slaat neem ik tenminste aan dat je dat hoort. Vervang de hamer door de lage tonen rondom je luidsprekers en je hebt een constante bron van mechanische trillingen op onder andere je stekkerblok. Hoe groot deze invloed is en of je het ook daadwerkelijk kan horen weet ik niet. Maar daar ben ik wel benieuwd naar.
Misschien een fout voorbeeld, ik bedoel: er komen trillingen in het stekkerblok door die klap, hoe komen die in de elektronenstroom in de leiding. Hoe kan ik dat horen. Die klap met de hamer hoor ik niet, die is in de kamer ernaast waar het stekkerblok ligt. Hoe is de invloed van mechanische trillingen in het stekkerblok op de elektronenstroom in een stroomleiding.
Als ik met het stekkerblok loopt de schudden of ik zwaai ermee, het zal de elektronen worst zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 16, 2010, 12:13:32
Nee maar als iets bijna 1000 euro moet kosten heb ik graag uitleg wat het dan voor nut heeft. Welk probleem is er en hoe lost dit probleem op.


Zou je ook tevreden kunnen zijn met een proefondervindelijk bewijs? Of is het nodig dat het werkingsmechanisme precies bekend is.
Afgezien van het geld is er in principe namelijk geen verschil tussen de vraag waarom een koekje zo smaakt als 'ie smaakt en de vraag waarom een stekkerblok klinkt zoals 'ie klinkt.

WimPeu

#163
Citaat van: renes59 op januari 16, 2010, 12:26:02

Als ik met het stekkerblok loopt de schudden of ik zwaai ermee, het zal de elektronen worst zijn.

Heb ik laast ook eens gedaan, maar moest daana weer het een en ander bij de zielendokter uitpraten.  Ik was nog meer in de war dan de elektronen.. :lol:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op januari 16, 2010, 12:30:18
Heb ik laast ook eens gedaan, maar moest daana weer het een en ander bij de zielendokter uitpraten.  Ik was nog meer in de war dan de electronen.. :lol:
Die zielenknijper stelde zeker shocktherapie voor?  :wink: