Marantz PM6003

Gestart door vanillakoyak, december 15, 2009, 20:58:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

kabels zijn heel belangrijk ,voor wat ik omschreef wat het verschil is met CD spelers en muziek beleving van je installatie

hoefen geen hele dure kabels te zijn voor apparatuur in deze prijsklasse , ik heb 2 interlinks van 60 euro ,en speaker kabel van 3 euro per meter en aandraaibare banaan pluggen 25 euro de 4

in men onderschrift kun je men installatie zien  :-) met beide cd spelers zaten alle kabels er al tussen  :-)


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 18, 2009, 17:17:06
kabels zijn heel belangrijk ,voor wat ik omschreef wat het verschil is met CD spelers en muziek beleving van je installatie

hoefen geen hele dure kabels te zijn voor apparatuur in deze prijsklasse , ik heb 2 interlinks van 60 euro ,en speaker kabel van 3 euro per meter en aandraaibare banaan pluggen 25 euro de 4

in men onderschrift kun je men installatie zien  :-) met beide cd spelers zaten alle kabels er al tussen  :-)




Nou mooi dat je zoveel verschil hoorde voor jouw
Je speakers zijn onbekend nog in NL maar wat je leest is zeer positief
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Citaat van: Marantz 81 op december 18, 2009, 17:17:06
kabels zijn heel belangrijk ,voor wat ik omschreef wat het verschil is met CD spelers en muziek beleving van je installatie

hoefen geen hele dure kabels te zijn voor apparatuur in deze prijsklasse , ik heb 2 interlinks van 60 euro ,en speaker kabel van 3 euro per meter en aandraaibare banaan pluggen 25 euro de 4

in men onderschrift kun je men installatie zien  :-) met beide cd spelers zaten alle kabels er al tussen  :-)



nog maar eens de vraag, als je van mening bent dat kabels zoveel doen. denk je het verschil te kunnen horen tussen 256kbs mp3 en lossless flac?

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op december 19, 2009, 12:07:38
nog maar eens de vraag, als je van mening bent dat kabels zoveel doen. denk je het verschil te kunnen horen tussen 256kbs mp3 en lossless flac?
Ik zou dat met een tegenvraag willen beantwoorden: denk jij het verschil te kunnen proeven tussen een Hertog Jan en een Bavaria?

WimPeu

En dat vraag je aan Pietje Pils  :-D

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 19, 2009, 12:16:43
Ik zou dat met een tegenvraag willen beantwoorden: denk jij het verschil te kunnen proeven tussen een Hertog Jan en een Bavaria?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Het is altijd goed aan te sluiten bij iemands belevingswereld als je iets duidelijk wilt maken.  :-D

Marvin

smaak kan je beter beoordelen dan micro details in geluid,-en ik denk dat een dergelijke test met bier ten eerste gezelliger is en ten tweede dezelfde uitkomst heeft als het mp3 vergelijk.
men weet het niet, gokt op de juiste maar vaker op de verkeerde.
conclusie, al het bier smaakt het zelfde.
mp3 is niet of nauwelijks te onderscheiden van lossles, beide zijn wél te testen op inhoud.
(de opbouw van bier is terug te halen en te begrijpen, -en de bitjes in mp3 kan je herleiden en geven daadwerkelijk een verschil tov lossless).

kabels zijn kleine verschillen, amper tot niet te meten.
maar dat zou dan opeens wél een wereld van verschil zijn....  

ik vind het op zijn minst knap....  :wink:

verder maakt het me weinig uit, ieder beleeft het op zijn eigen manier.

als je nu kijkt hoe mijn ev is aangesloten.....  :-D

(plugje, plugje, verloopje, stekker van 1 euro, verloopje naar mono-jack. enz...)

Mexicaanse Hond

Maar jou is het dan ook niet te doen om een verfijnde weergave, getuige je uitspraak: 'F**k hifi'.  :wink:

Ik ben het verder met je eens dat het moeilijk is om verschillende soorten pils uit elkaar te halen. Je proeft wel verschil, maar om het juiste merk eraan te plakken zal nog niet meevallen.
Met verschillende compressiemethodes zal het niet anders zijn. Je hoort wel verschillen, maar de juiste compressiemethode aan een fragment plakken zal ook niet mevallen.
En hoe meer soorten compressie/pilsener bieren hoe moeilijker het wordt.

Je conclusie dat het dan dus één pot (gerste)nat is, deel ik niet.

Marvin

je mag die verfijnde weergave best komen testen hoor, die uitspraak staat er enkel doordat er steeds meer PA-materiaal in huis staat.
iets wat trouwens voor HiFi niet onder doet, in tegendeel... :wink:

volg het topic op het HT forum eens, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92373.0

dit is niet het eerste vergelijk wat ik volg, ik heb een eerder vergelijk zelf ook mee gedaan.
telkens dezelfde uitslagen, en degene die alles in een kabel horen komen op de proppen dat de muziek niet geschikt is voor een test, dat de encoder wel héél erg goed zal zijn geweest of dat ze er niet helemaal bij waren tijdens het luisteren.

voor mij inderdaad een wassenneus..

Mexicaanse Hond

Als het testen van de verfijnde weergave gecombineerd wordt met het testen van de verfijnde biervoorraad... :wink:

Marantz 81

smaken in verschil van bier zijn toch ook niet te meten , bedoel best bier is echt  puke maar hertog jan is echt lekker  :lol: bier ,ook hun speciaal bieren hebben allemaal een heel andere smaak en afdronk


MP3 luister ik niet ,verschil in opname kwaliteit van cd,s is duidelijk te horen ,maar valt steeds meer op naarmate je gehele (apparatuur boxen kabels ) installatie beter wordt , als je dat allemaal toch niet hoort bespaard het je een hoop geld  byebye


Marvin

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 19, 2009, 14:59:24
Als het testen van de verfijnde weergave gecombineerd wordt met het testen van de verfijnde biervoorraad... :wink:

uiteraard, ik raad je, gek genoeg, ook aan met het openbaar vervoer te komen....  :-D

begrijp me trouwens niet verkeerd, ik ben wel degelijk voorstander van kwalitatief goede bekabeling.
dus het plugje hier en daar zoals de ev is aangesloten is niet mijn voorkeur, dat is gewoon nog de 'test' opstelling.
voor m'n kabels ga ik naar de Baco in IJmuiden.
Neutric pluggen en soepele dikke bekabeling.
niet goedkoop, maar zeker niet duur in vergelijk met een Hull.
van den Hull heb ik hier ook, Monster hangt er achter en ook het draadje naar de frontspeakers zijn van Monster.
nog wel meer gekke merken...

een kabel moet voldoende afgeschermd zijn, goede pluggen hebben, en lang genoeg zijn....  
maar daar mag iedereen anders over denken en daar naar handelen...

pils staat koud....  :wink: :-D

Marvin

Citaat van: Marantz 81 op december 19, 2009, 15:06:48
smaken in verschil van bier zijn toch ook niet te meten , bedoel best bier is echt  puke maar hertog jan is echt lekker  :lol: bier ,ook hun speciaal bieren hebben allemaal een heel andere smaak en afdronk


MP3 luister ik niet ,verschil in opname kwaliteit van cd,s is duidelijk te horen ,maar valt steeds meer op naarmate je gehele (apparatuur boxen kabels ) installatie beter wordt , als je dat allemaal toch niet hoort bespaard het je een hoop geld  byebye



enge uitspraken hoor, dat van goede installatie....  byebye

Marantz 81

openbaar vervoer  :roll:   en die van goede installatie snap ik ook niet  clown1

vanillakoyak

#44
Ik heb mijn besluit genomen en heb geen Marantz PM6003 genomen maar heb mijn http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/3/sec/1  Gehouden omdat ik bang ben dat ik er op achter uit ga.
En deze tuner er bij gekocht,   http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/8/sec/1
mooi plaatje samen!! en de tuner geeft een mooi geluid, warmer dan mijn Marantz PM6001