Marantz PM6003

Gestart door vanillakoyak, december 15, 2009, 20:58:52

Vorige topic - Volgende topic

Mexicaanse Hond

Ik adviseer je om een PM6003 thuis te proberen via een goede hifi-zaak.

vanillakoyak

Ik zal dit gaan doen denk ik want ik word zo niet veel wijzer

Mexicaanse Hond

Tja, als niemand het beestje gehoord heeft...
En dan nog moet je 'm op je eigen luidsprekers in je eigen luisterruimte horen, wil je een gefundeerd oordeel kunnen vellen.

Marantz 81

wat voor cd speler heb je staan dan ?  dat is de bron van het geluid  :-)

JohnWx

dat maakt niet zoveel uit wat voor cd speler ? lijkt mij
tuurlijk is er verschil maar elke fatsoenlijke cd speler moet al goed zijn en alles wat anders/duurder ? is brengt iets meer misschien maar dan is het 1 %
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

vanillakoyak

Ik neem een PM6003 mee naar huis en ga dan maar goed vergelijken

JohnWx

Dat is mooi en veel luister en vergelijk plezier
En snel een review over de verschillen

ps:die Advance ben je zo kwijt of ze ruilen in? of je kaan hem ruilen tegen een zeer mooie PM80mk2
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ben ik niet met je eens over die cd speler had eerst een cd5001 en nu een cd7001ki  en das echt een wereld van verschil , in stereo beeld , zuiverheid ,klank, en ga je echt de instrumenten horen zoals ze klinken en ook de achtergrond zangers hoor je dan duidelijk en dingen die je eerst niet hoorde op de cd,s  :-)

lo

Citaat van: Marantz 81 op december 17, 2009, 22:05:48
ben ik niet met je eens over die cd speler had eerst een cd5001 en nu een cd7001ki  en das echt een wereld van verschil , in stereo beeld , zuiverheid ,klank, en ga je echt de instrumenten horen zoals ze klinken en ook de achtergrond zangers hoor je dan duidelijk en dingen die je eerst niet hoorde op de cd,s  :-)

Hier sluit ik me volledig bij aan op het klank aspect na.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

begrijp wat je bedoelt maar met de klank bedoel ik meer van hoe een piano ,stem, gitaar enzv klinkt veel natuurlijker/echter opener en beter geplaatst  pompom

lo

Citaat van: Marantz 81 op december 17, 2009, 22:10:45
begrijp wat je bedoelt maar met de klank bedoel ik meer van hoe een piano ,stem, gitaar enzv klinkt veel natuurlijker/echter opener en beter geplaatst  pompom

Daar heb je helemaal gelijk in, ik wilde mijn reactie eigenlijk al corrigeren redface.
De klank kleur verandert niet maar het "klinkt" wel beter :-D
Excuse me HB

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

yup de bron doet et em in mijn set ook.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

nou dan hebben jullie goede oren

maar dan kunnen we beter bij de opname beginnen of de bekabeling of de luidspreker kabels ?

dit blijven eindeloze discussies en ik had er ook bij moeten zetten:

vind ik

Marvin

als je wat nieuws hebt dan ga je ook meer op dingen letten, dan vallen dingen op die met de andere speler ook aanwezig waren. alleen vielen ze niet op.
maar dat is inderdaad een ellen lange discussie, ieder beleeft het lekker op zijn manier.
ik denk dat het geen vreemd gegeven is te zeggen dat een speler gebaseerd op een draaiend schijfje per definitie niet de juiste manier is.

maar degene die menen grove verschillen waar te nemen wil ik vragen;

hoor je het verschil tussen een 256kbps MP3 en een lossles audio track?

JohnWx

Citaat van: marvin op december 18, 2009, 00:57:26
als je wat nieuws hebt dan ga je ook meer op dingen letten, dan vallen dingen op die met de andere speler ook aanwezig waren. alleen vielen ze niet op.
maar dat is inderdaad een ellen lange discussie, ieder beleeft het lekker op zijn manier.
ik denk dat het geen vreemd gegeven is te zeggen dat een speler gebaseerd op een draaiend schijfje per definitie niet de juiste manier is.

maar degene die menen grove verschillen waar te nemen wil ik vragen;

hoor je het verschil tussen een 256kbps MP3 en een lossles audio track?

zo erg is het ook weer niet met me
alleen kan ik met bv:een marantz cd 5001 of een marantz cd 80 of een 7004 sa net zoveel genieten
het gaat om de muziek de emotie