Marantz PM6003

Gestart door vanillakoyak, december 15, 2009, 20:58:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vanillakoyak

Ik wil graag deze versterker aanschaffen maar is 2x45watt wel genoeg voor mijn Focal Chorus 816 V,met 91,5db
Ben nu in het bezit van de Advance Acoustic MAP-105 met 2x110 watt,
volgens de geleerden moet het geen probleem zijn maar is dit ook zo
wie kan mij helpen

Marvin

het zou geen probleem moeten zijn, maar net als de geleerden heb ik dat niet kunnen beluisteren.
en dat is het belangrijkste....!
luisteren en die knop op 10 uur knallen, 10 uur lang...  :-D

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

vanillakoyak

Nou wat ik eingelijk wil dat is op laag volume alles er uit halen ik mis nu wat met mijn advance !!
duidelijk stereo beeld en hoge tonen en een mooie bas, dat mis ik.
en de 6003 kreeg 5 sterren dus wil dat ook wel wat zeggen

Stadium III

Je eigen oren zeggen het meeste !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

vanillakoyak

Ik bedoel dus! kan ik met de 6003 er meer uithalen dan de advance?
ik weet dat het mijn oren zijn maar toch?

Mexicaanse Hond

http://link.marktplaats.nl/304673487 Als je een mooi geluid wil, dan zou je eens naar deze versterker kunnen kijken. Vermogen zegt niet alles.

vanillakoyak

Het geliud zal misschien wel goed zijn maar het oog wil ook wat

vanillakoyak

Zijn er al ervaringen met de 6003 ?

drees62

Citaat van: vanillakoyak op december 15, 2009, 21:37:03
Het geliud zal misschien wel goed zijn maar het oog wil ook wat


Ziet er inderdaad niet uit zeg, ugggh

VK

#10
Ben ook wel nieuwsgierig naar de PM6003 en de 7003. Heb nog geen gelegenheid gehad te luisteren.

Iemand de PM6003 en 7003 al stevig aan de tand gevoeld?
Zo ja, wat waren de bevindingen? Grote verschillen ontdekt of juist niet?

Cheers,

VK.


Mexicaanse Hond

Citaat van: drees62 op december 15, 2009, 22:45:24
Ziet er inderdaad niet uit zeg, ugggh
Is wel een multi-functioneel apparaat. Geeft naast een prachtig, buizenachtig geluid ook lekker veel warmte.  Op de koelplaat kun je ook nog eens een eitje bakken.  clown1

JohnWx

Denk niet dat je er op vooruit gaat
Die versterker die je nu hebt is denk ik stabieler en geeft meer vermogen en beter gebouwd

http://www.hollandlink.nl/hifi/map-105.htm


Niks ten nadele van de pm 6003 en de pm 7003 maar dat is mijn mening


Het weinige vermogen van de marantzen maakt voor jouw speaker niet uit met een rendement van bijna 92 db
Maar het advies luid luisteren als het kan en vergelijken
Maar als jij het hebt over laag controle (wat je met die Avance meer moet hebben) en over op laag nivo spelen denk ik dat er iets anders niet goed is in je set ?


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: vanillakoyak op december 15, 2009, 21:05:53
Nou wat ik eingelijk wil dat is op laag volume alles er uit halen ik mis nu wat met mijn advance !!
duidelijk stereo beeld en hoge tonen en een mooie bas, dat mis ik.
en de 6003 kreeg 5 sterren dus wil dat ook wel wat zeggen


Vergeet ook niet dat je gehoor minder gevoelig is voor hoge en lage tonen bij een laag geluidsniveau. Daarvoor hebben ze loudness uitgevonden.

vanillakoyak

Het is allemaal wel aanwezig met de advance maar het is allemaal vrij kort en smal en niet dat lekkere diep en ruimtelijke en sprankelijk wat ik trouwens eerder met mijn HK 3480 wel had
de advance kan misschien wel beter gebouwd zijn maar wil nog niet zeggen dat hij ook beter klinkt
Let wel !! hij bevalt uitstekend hoor! maar ik mis wat en hoopte het misschien te vinden in de 6003 die weer beter zou klinken dan de 7003 en 8003           http://whathifi.com/Review/Marantz-PM6003/