modificatie

Gestart door beginner, november 01, 2009, 17:59:50

Vorige topic - Volgende topic

beginner

hello
Ik wil mijn sa7001ki cd speler (laten) modificeren,maar eenmaal gedaan dan kan je moeilijk terug.
zijn er leden die ervaring daar mee hebben zoals wat ervaren ze van het resultaat en wat waren/zijn de kosten
Waren die het waard tov de aanschaf prijs van deze cd speler.
graag reactie
groeten,
             beginner.

Mexicaanse Hond

Waarom wil je een modificatie en welke modificatie(s) overweeg je?

beginner

Ik ben geen techneut,maar wil graag meer hoog of misschien moet ik zeggen een wat breder geluid beeld maar dat is allemaal zo moeilijk meetbaar.
Dus eigenlijk wil ik dat het NOG beter ga klinken.

Harmonie

Citaat van: beginner op november 01, 2009, 18:14:17
Ik ben geen techneut,maar wil graag meer hoog of misschien moet ik zeggen een wat breder geluid beeld maar dat is allemaal zo moeilijk meetbaar.
Dus eigenlijk wil ik dat het NOG beter ga klinken.

De SA 7001KI klinkt al heel breed en diep en transparant en gedetailleerd....

De beste modificatie lijkt mij dan de rest van de set te vervangen door betere afspeelapparatuur om de Marantz 7001KI volledig tot zijn recht te laten komen :-o

N.b. de 7001KI betreft al reeds een gemodificeerde speler uitgevoerd door Marantz zelf!! hello

gerard

Citaat van: Harmonie op november 01, 2009, 19:57:31
De SA 7001KI klinkt al heel breed en diep en transparant en gedetailleerd....
De beste modificatie lijkt mij dan de rest van de set te vervangen door betere afspeelapparatuur om de Marantz 7001KI volledig tot zijn recht te laten komen :-o

Daar zou je best eens gelijk kunnen hebben, of alles staat erg beroerd opgesteld in de luisterruimte en/of een slechte akoestiek :|
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Citaat van: gerard op november 01, 2009, 20:38:38
Daar zou je best eens gelijk kunnen hebben, of alles staat erg beroerd opgesteld in de luisterruimte en/of een slechte akoestiek :|
Vergeet de bekabeling niet, gerard. :wink:

MadVillain

cd17 in de verschillende uitvoeringen of de cd14....Heel erg binnenkort te koop :)

Jeroen

Ik zou het eerst eens met andere kabels proberen, zowel de interlinks als de luidspreker kabels. Ik weet ook niet wat de rest van de combinatie is wat natuurlijk ook belangrijk is. Voor iets meer hoog in het freqentie gebied kun je met kabels waar zilver in zit al heel wat bereiken of kabels met puur zilver maar dat word best prijzig.
Je kunt ook de zelf kabels maken van zilver maken alleen je moet wel de weg weten.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Harmonie

Citaat van: Jeroen op november 02, 2009, 09:08:52
Ik zou het eerst eens met andere kabels proberen, zowel de interlinks als de luidspreker kabels. Ik weet ook niet wat de rest van de combinatie is wat natuurlijk ook belangrijk is. Voor iets meer hoog in het freqentie gebied kun je met kabels waar zilver in zit al heel wat bereiken of kabels met puur zilver maar dat word best prijzig.
Je kunt ook de zelf kabels maken van zilver maken alleen je moet wel de weg weten.

Gr. Jeroen

Zilver heeft een iets betere geleidings eigenschap van 0,5 dB. Dat is voor het menselijk oor niet waar te nemen :?

Een set die je met kabels moet redden is niets waard; de Marantz apparatuur heeft trouwens helemaal geen zilver nodig om goed te klinken! Koper is genoeg! :-D

Slashhead

Ik ben van mening dat kabels invloed kunnen hebben op de installatie. Alleen zijn de verschillen naar mijn mening niet van dien aard dat wanneer je niet tevreden bent over het geluid dat de invloed van kabels voldoende zou zijn om dat uiteindelijk wel te zijn. Ik zie kabels meer als net even dat laatste stukje finesse in het totaal geluid.

Als ik lees wat je wenst, vraag ik me af of je wel de juiste CD speler gekocht hebt. Ik zou eens je CD speler meenemen naar een goede audio zaak en dan 1:1 vergelijkingen gaan doen. Probeer te ontdekken wat je mist, wellicht heb je zo een idee wat je moet doen om te krijgen wat je wilt. Een beetje modificatie zoals bij Van Medevoort kost al snel 400 euro.

Zelf heb ik wel wat experimenten gedaan met kabels, die informatie kun je lezen in het topic waar mijn onderschrift naar gelinked is.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Slashhead op november 02, 2009, 17:01:01
Ik ben van mening dat kabels invloed kunnen hebben op de installatie. Alleen zijn de verschillen naar mijn mening niet van dien aard dat wanneer je niet tevreden bent over het geluid dat de invloed van kabels voldoende zou zijn om dat uiteindelijk wel te zijn. Ik zie kabels meer als net even dat laatste stukje finesse in het totaal geluid.
Helemaal in lijn met Ken Ishawata die tegen onze forumgenoten in Eindhoven zei: 'for fine-tuning'.

WickedGame

Heb 2 machines gehad waarop is gemodificeerd. Eerst de SA8400 SACD-Speler van Marantz. Modificatie inclusief klok-modificatie bracht de SA-8400 hoorbaar tot een hoger niveau door de VM-Modificatie. Zelfs een direct vergelijk met een ongemodificeerde SA-8400 gehoord.

Zelf mijn DV6400 naar een Vm modificatie laten upgraden. Tja een DVD-speler die plots hoogwaardige audio-kwaliteiten bezit. Of in jou geval een modificatie zin heeft is nog maar de vraag. De KI is natuurlijk al geoptimaliseerd en dan is nog de vraag in hoeverre die dan nog beter kan? En of het nog hoorbaar is?

HiFi gek

Laat de topic starter om te beginnen eerst eens opgeven wat voor versterker en boxen en kabels hij heeft , dus het merk en type van alle gebruikte apparatuur en ook van alle kabels in de set .

Dan is het ook erg handig als hij aangeeft hoe de opstelling van de boxen is in de kamer , of er demping is in de kamer zoals een carpet en Gordijnen of dat er geen enkele vorm is van demping ( keiharde akoestiek ) .

Pas dan valt er redelijkerwijs advies te geven waar de persoon in questie wat aan heeft .

Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Een clockmodificatie is altijd het overwegen waard, heb ik van een techneut met goede oren begrepen.

lo

Ik denk dat hifigek gelijk heeft. Eerst de huidige configuratie in beeld brengen en optimaliseren tav componenten match, akoestiek en speaker plaatsing (indien mogelijk). De marantz componenten uit een reeks en zeker de KI versies zijn al mooie producten. Als je aan modificatie denkt is het misschien net zo verstandig om te up-graden naar een hogere lijn! Zeker met de toekomst in het achterhoofd, je wil in de loop der tijd toch weer beter.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.