modificatie

Gestart door beginner, november 01, 2009, 17:59:50

Vorige topic - Volgende topic

beginner

Mooi alle reacties en ik denk dat je inderdaad altijd op zoek ben naar "beter".En wat heb je daar voor over.Een   modificatie van € 400,- voor een cd speler van €800,-.
Aan de opstelling kan ik niet veel veranderen dus verbeteringen moeten van de aanpassingen aan de set komen.
en sta open voor alle goede ideeén.
BEGINNER
sub]PM7001KI
SA7001KI
HEPTA EXPOSURE
SPEAKER Kabel OCOS
INTERL OEHLBACH SILVER
STEKKERBLOK SUPRA/sub]

gerard

Zo te zien een mooi setje; ook mooie speakers trouwens  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

die speakers heb ik in Zaandam beluisterd, mooie ranke zuiltjes.
een zeer fijn gedetailleerd hoog, qua laag missen ze wat echte punch.
al met al een zeer fijne speaker, jazeker!

beginner

Ik ben ook niet ontevreden maar het is een virus je probeert toch (betaalbaar) te verbeteren en dat is voor geluid
heel persoonlijk.
Maar ik hoop op reacties van Marantz  bezitters die ervaring daar in hebben,
groet,
       beginner.

lo

Citaat van: beginner op november 03, 2009, 20:52:41
Mooi alle reacties en ik denk dat je inderdaad altijd op zoek ben naar "beter".En wat heb je daar voor over.Een   modificatie van € 400,- voor een cd speler van €800,-.
Aan de opstelling kan ik niet veel veranderen dus verbeteringen moeten van de aanpassingen aan de set komen.
en sta open voor alle goede ideeén.
BEGINNER
sub]PM7001KI
SA7001KI
HEPTA EXPOSURE
SPEAKER Kabel OCOS
INTERL OEHLBACH SILVER
STEKKERBLOK SUPRA/sub]

Je hebt een hele mooie set bij elkaar :yes:
Veel beter zul je mijns insziens niet krijgen door modificeren van je huidige componenten. De vraag die gesteld kan worden  is wat wil je graag veranderen of verbeteren? Zoek je meer detail, bas, punch, stereo beeld, diepte........? Als je die vraag kunt beantwoorden is het gemakkelijker om je op basis van je huidige set advies te geven. Ten aanzien van de opstelling zeg je niet veel te kunnen veranderen. Wat ik zou proberen is eens met je speakers te schuiven tot dat het zo optimaal mogelijk klinkt. Je zult dan waarschijnlijk een positie vinden die niet te handhaven is maar misschien dat je dan zult horen tot wat je set in staat is. Speaker plaatsing is 1 van de makkelijkste zaken om uit te proberen en kost niets :yes:. Daarnaast is de ruimte akoestiek vaak een onder geschoven kind maar niet te verwaarlozen!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bearke65

Citaat van: lo op november 03, 2009, 22:53:42
Speaker plaatsing is 1 van de makkelijkste zaken om uit te proberen en kost niets :yes:. Daarnaast is de ruimte akoestiek vaak een onder geschoven kind maar niet te verwaarlozen!

groet,

lo
Dat is zonder meer één van de beste adviezen uberhaupt!  hello
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Marvin

Citaat van: beginner op november 01, 2009, 18:14:17
Ik ben geen techneut,maar wil graag meer hoog of misschien moet ik zeggen een wat breder geluid beeld maar dat is allemaal zo moeilijk meetbaar.
Dus eigenlijk wil ik dat het NOG beter ga klinken.

lo

Citaat van: marvin op november 03, 2009, 23:09:24

Misschien dat beginner het beter kan omschrijven wat ie bedoelt met bovenstaande kwalificaties?
Meer hoog komt misschien naar boven bij verbeterde speaker plaatsing? Indien niet dan andere speakers! Breder geluid, weer speaker plaatsing en akoestiek! Als je reflecties en resonaties krijgt loopt te geluid dicht en is het niet meer aanwijsbaar. Even kort ingegaan op bovenstaande termen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Harmonie

Citaat van: beginner op november 01, 2009, 17:59:50
hello
Ik wil mijn sa7001ki cd speler (laten) modificeren,maar eenmaal gedaan dan kan je moeilijk terug.
zijn er leden die ervaring daar mee hebben zoals wat ervaren ze van het resultaat en wat waren/zijn de kosten
Waren die het waard tov de aanschaf prijs van deze cd speler.
graag reactie
groeten,
            beginner.

beginner

Bedankt Lo met jouw vragen kom ik zelf ook tot de kern,wat ik wil verbeteren is detail en (punch),bedoel je daarmee dat het net is of de speaker meer lucht verplaatst?
Ik heb het idee dat er meer uit de boxen is te halen vandaar het idee van modificatie van de cd speler.
Of lig de verbetering bij de versterker??
groet,
       beginner.

lo

Citaat van: beginner op november 04, 2009, 20:17:59
Bedankt Lo met jouw vragen kom ik zelf ook tot de kern,wat ik wil verbeteren is detail en (punch),bedoel je daarmee dat het net is of de speaker meer lucht verplaatst?
Ik heb het idee dat er meer uit de boxen is te halen vandaar het idee van modificatie van de cd speler.
Of lig de verbetering bij de versterker??
groet,
       beginner.

Met punch bedoel ik inderdaad de kracht die een speaker in combinatie met de versterker "voelbaar" maakt.
Je voelt het in het bankstel, je maag etc. Om dit te bewerkstelligen heb je inderdaad een behoorlijk conus oppervalk van de speaker nodig samen met een krachtige versterker die de dynamiek kan leveren. Mogelijk zou je inderdaad een meer vermogende versterker uit de hogere lijjn kunnen proberen. (kracht en controle)

Met betrekking tot detail, wil ik je toch nog adviseren om met je speakerplaatsing te experimenteren. Je hebt behoorlijk forse speakers op basis van wat ik op internet hierover te weten ben gekomen. Toen ik over ging van de audience 72 naar de contour s3.4 ben ik weer met de speakers gaan schuiven. Zo'n 10cm verder naar voren leverde bij mij een enorme winst aan detaillering en verbeterd stereo beeld op. Het zou bij jou zo maar kunnen dat het hoog en detail wat je zoekt op dit moment verdwijnt in een niet gedefinieerd wollig laag tgv plaatsing. Een ander aspect wat ik zelf nog heb aangepakt is het waterpassen van de speaker, gelijke afstand van de speakers tot luister positie, en een gelijke hoek die de speakers afzonderlijk tot de luisterpositie maken. Het moet feitelijk volkomen symetrisch zijn.
Wat let je ga met je speakers aan de slag, kost niets, en waarschijnlijk boek je behoorlijk resultaat.

Mbt CD speler denk ik wel dat je iets kunt winnen met een CD speler uit bijv de premium lijn. De SA-7 is van een heel andere orde en dat mag ook wel als je naar zijn prijs kijkt. Maar nogmaals speaker plaatsing en akoestiek zijn twee heel belangrijke factoren.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

groet,

lo

lo

Nog even een aanvulling. 1 van de belangrijkste componenten van je systeem zijn je speakers. Ik ken je situatie niet maar je schreef dat speakerplaatsing een lastig onderwerp is. Mogelijk zouden goede monitor speakers je ook nog verder kunnen helpen. Misschien kun je een keer een leensetje krijgen bij degene waar je je set hebt gekocht?

succes,

lo

Mexicaanse Hond

Als ik de recensies van de Hepta exposure lees is het laag strak en het gaat door tot 38 Hz. Maar misschien wil je nog lager gaan en de bas nog meer voelen, hoewel de laagste snaar van een contrabas zo'n 40 Hz is en 5 meter nodig heeft om uit te resoneren. Als je het laagste register van een orgel goed wilt weergeven dan moeten je weergevers tot 20 Hz doorlopen, waarbij je tien meter nodig hebt om die uit te laten resoneren.
Is het misschien een optie om er een goede subwoofer bij te zetten?

MadVillain

Hele interessante info! Waar heb je dat vandaan?

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes