Citaat van: beginner op november 04, 2009, 20:17:59
Bedankt Lo met jouw vragen kom ik zelf ook tot de kern,wat ik wil verbeteren is detail en (punch),bedoel je daarmee dat het net is of de speaker meer lucht verplaatst?
Ik heb het idee dat er meer uit de boxen is te halen vandaar het idee van modificatie van de cd speler.
Of lig de verbetering bij de versterker??
groet,
beginner.
Met punch bedoel ik inderdaad de kracht die een speaker in combinatie met de versterker "voelbaar" maakt.
Je voelt het in het bankstel, je maag etc. Om dit te bewerkstelligen heb je inderdaad een behoorlijk conus oppervalk van de speaker nodig samen met een krachtige versterker die de dynamiek kan leveren. Mogelijk zou je inderdaad een meer vermogende versterker uit de hogere lijjn kunnen proberen. (kracht en controle)
Met betrekking tot detail, wil ik je toch nog adviseren om met je speakerplaatsing te experimenteren. Je hebt behoorlijk forse speakers op basis van wat ik op internet hierover te weten ben gekomen. Toen ik over ging van de audience 72 naar de contour s3.4 ben ik weer met de speakers gaan schuiven. Zo'n 10cm verder naar voren leverde bij mij een enorme winst aan detaillering en verbeterd stereo beeld op. Het zou bij jou zo maar kunnen dat het hoog en detail wat je zoekt op dit moment verdwijnt in een niet gedefinieerd wollig laag tgv plaatsing. Een ander aspect wat ik zelf nog heb aangepakt is het waterpassen van de speaker, gelijke afstand van de speakers tot luister positie, en een gelijke hoek die de speakers afzonderlijk tot de luisterpositie maken. Het moet feitelijk volkomen symetrisch zijn.
Wat let je ga met je speakers aan de slag, kost niets, en waarschijnlijk boek je behoorlijk resultaat.
Mbt CD speler denk ik wel dat je iets kunt winnen met een CD speler uit bijv de premium lijn. De SA-7 is van een heel andere orde en dat mag ook wel als je naar zijn prijs kijkt. Maar nogmaals speaker plaatsing en akoestiek zijn twee heel belangrijke factoren.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
groet,
lo