Verschil SACD en CD

Gestart door Ad58, oktober 27, 2009, 10:20:09

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

even wat anders,ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen DVDA en SACD ,heeft iemand daar ervaring mee ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

joep

Ja zeker. DVDA is gewoon slecht naar mijn mening. Ben dan ook blij dat ze er niet meer zijn.

HiFi gek

Citaat van: Ad58 op november 01, 2009, 20:54:41

Edwin,

ik ben het helemaal met je eens, dit geldt voor mij ook zo!

Welke Stockfish SACD's heb jij?????

Welke heb jij van Stockfisch op CD en SACD ?

Ik zal alles opnoemen wat ik heb van Stockfisch Records , zowel cd als sacd .

Sara K.  --  Waterfalls     (CD)
Allan Taylor  --  Hotels & Dreamers      (CD)

Sara K.  --  Hell Or High Water       (SACD)
Sara K.  --  Made In The Shade      (SACD)
Steve Strauss  --  Just Like Love    (SACD)
Eugene Ruffolo  --  In A Different Light     (SACD)
Blue Chamber Quartet  --  First Impressions      (SACD)
Allan Taylor  --  Leaving At Dawn      (SACD)
Paul O' Brien  --  Walk Back Home       (SACD)

Groeten  EDWIN  B

Ad58

test, sorry, ging even wat mis....

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Ad58

Citaat van: HiFi gek op november 03, 2009, 11:11:37

Welke heb jij van Stockfisch op CD en SACD ?

Ik zal alles opnoemen wat ik heb van Stockfisch Records , zowel cd als sacd .

Sara K.  --  Waterfalls     (CD)
Allan Taylor  --  Hotels & Dreamers      (CD)

Sara K.  --  Hell Or High Water       (SACD)
Sara K.  --  Made In The Shade      (SACD)
Steve Strauss  --  Just Like Love    (SACD)
Eugene Ruffolo  --  In A Different Light     (SACD)
Blue Chamber Quartet  --  First Impressions      (SACD)
Allan Taylor  --  Leaving At Dawn      (SACD)
Paul O' Brien  --  Walk Back Home       (SACD)

Groeten  EDWIN  B

Een mooie collectie Edwin! "Hotels en Dreamers" staat ook hoog op mijn verlanglijstje... is ie echt zo goed als beweerd wordt? "Just like Love" wil ik ook wel. En Sara K ben ik nu eenmaal fan van. Heb onlangs "The Chesky Collection" van haar aangeschaft. Toch lijk ik de Stockfishperiode, zowel qua muziek als opnametechniek te prefereren...

Omdat ik Stockfish net heb ontdekt, heb ik aleen maar de smaples "Closer to the music" vol. 1, 2 en 3 aangeschaft, in de hoop zo verder te ontdekken wat ik mooi vind....

Nou, in ieder geval Allan Taylor, Sara K, Steve Strauss, en David Munyon. Met de aanschaf van het derde volume zijn daar toch zeker "Paul and Parisha"  bijgekomen....

Ad58

Citaat van: Harmonie op november 02, 2009, 13:34:54

Stockfish produceert wellicht 'mooi' geluid maar grosso modo stelt het naar mijn smaak catalogisch muzikaal weinig voor in vergelijking met DG, Decca en Philips....
Ik vind goede muziek dan ook belangrijker dan mooi geluid en heb dat ook niet nodig om de set goed te laten klinken! 8-)

Smaken verschillen Harmanonie! Omdat ik momenteel in de hoek singer/songwriters zit, kan ik erg genieten van het type muziek van Stockfish.... Ik vind de meeste muziek toch wel erg goed in elkaar zitten, mooie stemmen, evenwichtige composities, goede teksten, regelmatig briljante instrumentale stukjes begeleiding; kortom dik genieten voor mij (en mijn vrouw) Dat de opnamekwaliteit ook nog eens van een ongekend hoog niveau is, is voor mij de slagroom op de taart....

Maar als je niet van singer/songwriters houdt, houdt het bij Stockfish al snel op denk ik....

HiFi gek

Inderdaad , over muzikale smaak valt niet te duscuseren .

Wat de één mooi vind is voor een ander niet te genieten .

Groeten  EDWIN  B

TurboMarco

Citaat van: joep op november 02, 2009, 18:54:39
Ja zeker. DVDA is gewoon slecht naar mijn mening. Ben dan ook blij dat ze er niet meer zijn.
bedoel je dat in het algemeen  :?
Noem eens wat voorbeelden van jouw ervaring,daar bedoel ik mee welk apparaat,bron,etc  waarmee je vergeleken hebt,ik ben daar erg benieuwd naar.
Ik ben ook benieuwd wie van de SACD gebruikers eens een vergelijkende test wil doen met DVDA  :-)

Trouwens DVDA´s zijn nog gewoon te koop hoor  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

dvd-a is niets mis mee, de ongecomprimeerde 5.1 mix kan erop gezet worden en het is dus een compromie loze bron aangaande audio...

TurboMarco

Citaat van: marvin op november 03, 2009, 19:10:14
dvd-a is niets mis mee, de ongecomprimeerde 5.1 mix kan erop gezet worden en het is dus een compromie loze bron aangaande audio...
5.1 heb ik nog niet kunnen beluisteren,wat ik begrepen heb is dat je dan alle kanalen analoog moet aansluiten en als je het via een digitale input vd receiver aansluit de sample frequentie niet boven 48 Khz komt.
Wat 2.0 betreft vind ik er niks mis mee,maar goed dat vind ik van een gewone CD ook  :-)

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

analoog aansluiten moet met een SACD speler ook.

Marvin

TurboMarco

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

even voor de gein, beide werken dus met dezelfde bitrate ed.
en ook Bluray werkt met deze bitrate's. er is dus in al die jaren weinig veranderd, niets nieuws onder de zon.
enkel steeds een andere speler met een andere naam....