De draden zelf aan de luidsprekers koppelen d.m.v. klemmetjes kan in de loop der jaren een overgangsweerstand veroorzaken wat niet bevoordelijk is voor de geluids reproductie , en gegarandeerd dat je daar ook mee te maken krijgt na vele jaren .
Doorsolderen van de kabels is altijd beter dan klemmetjes gebruiken , problemen met overgangs weerstand sluit je zo 100% uit .
Hier heb ik een mooi voorbeeld van overgangs weerstand die ik zelf eergisteren had op mijn eigen video apparatuur .
Ik heb vorige maand een nieuwe dvd speler gekocht , dus vrij recent aangeschaft , en doorverbonden met een hdmi kabel naar de tv .
Maar 1 maand verder had ik opeens geen geluid meer uit mijn tv tijdens het afspelen van een dvd .
Ik trek de hdmi kabel even los van de dvd speler en darna weer erop geschoven en ik had weer geluid , een mooier voorbeeld kun je niet hebben .
Het was dus puur de overgangsweerstand tussen de hdmi stekkerverbinding , en dat al vreemd genoeg na maar 1 maand .
Dus ik wil maar zeggen , ik zit niet zo maar iets te verzinnen om maar iets lukraak neer te kunnen schrijven op het forum .
Groeten EDWIN B