Citaat van: lo op december 01, 2009, 19:01:02
Edwin,
Kun jij bij jou versterker met banaanpluggen werken? Bij de e-450 kennelijk niet. Zou wel handig zijn om om te pluggen van de PM14 naar de e-450 Een ander alternatief is tijdelijk spades aan de speakerdraad zetten, echter de diameter van de centrale pin in de speakerterminal op de e-450 is behoorlijk aan de maat (dik). Het zijn wel overmaatse speakerterminals zeg . Kunnen een heleboel van mijn 4 kwadraat mm kabeltjes in
Ik hoor het wel
groet,
lo
PS je hebt PM
Je PM heb ik inmiddels beantwoord .
En je vraag , ook op de E-408 kun je geen banaan stekkers kwijt .
Dat was ook voor mij een probleem omdat ik op de oude PM14mk2 ki ook speakerkabels gebruikte met banaanpluggen .
Ik stopte de banaanpluggen jaren lang overdwars in die grote gaten die bedoeld zijn voor blanke draad , dus haaks in de klemmen .
Dat gaat prima , zo heb ik uiteindelijk 3.5 jaar geluisterd .
Een half jaar terug heb ik mijn banaanpluggen uiteindelijk toch vervangen voor die bekende WBT spades met die 2 inbusboutjes erin , ook aan de speakerzijde zelf de pluggen vervangen door WBT spades .
Dus van volledig banaanpluggen naar volledig WBT spades .
En je vraagt je vast af of je dat kan horen omdat het kontakt nu veel beter is dan met banaan , ik hoor het verschil wel al is het maar weinig .
Ik heb nu het best mogelijke kontakt wat mogelijk is , die WBT spades zijn de beste die er te koop zijn , ze raken ook nooit los omdat ze een speciaal klemsysteem hebben , het kontakt inklem vlak bestaat uit 2 verschillende lagen met speciale konstruktie waardoor er een soort veerspaning met hoge druk ontstaat .
Normale standaard spades moet je niet kopen of monteren omdat die deze konstruktie niet hebben en daardoor vaak loskomen en je om de haverklap je speakerklemmen weer aan kan draaien omdat ze steeds weer loskomen .
Dit is helaas een bekend probleem in de hifi .
Groeten EDWIN B