Citaat van: lo op november 29, 2009, 19:53:52
Edwin,
Zijn de geintegreerde versterkers van accuphase zo goed dat je kunt betwijfelen of de marantz reference voor en eind versterkers beter zijn? Ik weet wel dat het bij viceadmiraal (Fritz) werkelijk geweldig klonk. Detail, helderheid, dynamiek, kracht, stereo beeld breedte en diepte (hier was ik echt van onder de indruk). De speakers spelen natuurlijk ook een belangrijke rol maar ik denk dat stereobeeld toch het meest wordt bepaald door het materiaal voor de speakers en de speaker plaatsing. Of zit ik er compleet naast
Heb jij thuis ook zo'n stereobeeld?
groet,
lo
LO
Of de marantz MA9-S2 / SC7-S2 beter of slechter zijn kan ik niet zeggen omdat ik het simpelweg nooit uitgetest hebt .
Accuphase behoort tot de absolute wereldtop , Marantz helaas niet .
De geïntegreerde Accuphase versterkers behoren in hun klasse ook tot de wereldtop .
Zoals ik al vermelde heeft een Accuphase een veel mooiere en aangenamere klankkleur dan Marantz , lees warmer en sprankelender , maar daar moet je dan ook van houden of juist niet .
Een Marantz klinkt killer qua klankkleur .
Wat Fritz zijn set betreft .
Fritz is vele jaren bezig geweest om het zo ver te krijgen als het nu is , vergis je niet in zijn Siltech bekabeling .
Ik heb even de Siltech prijslijst erbij gepakt , ik durf het bedrag niet te vermelden achter Fritz zijn rug om , maar het bedrag is echt werkelijk ongekend hoog , veel duurder zelfs dan mijn eigen komplete set .
Dan heeft hij ook nog eens alles getweakt tot het uiterste .
IK wil hiermee zeggen dat je je eigen set beter maar niet met zijn set kunt gaan vergelijken , er zullen in heel Nederland maar weinig mensen zijn die zoveel te besteden hebben .
En toch ben ik zelf apetrots dat Fritz over mijn set zegt dat ik het heel goed voor elkaar hebt .
Als ik er de juiste Siltech kabels aan hangt kan ik volgens Fritz zijn zeggen zijn set erg dicht benaderen .
Laatst nam Fritz een Siltech interlink uit de Signature G6 klasse mee naar mij toe om uit te proberen op mijn set , we waren allebij zeer entousiast over de kwaliteiten die mijn set toen liet horen .
Nu schat ik dat ik op ongeveer 75 a 80 % van Fritz af zit .
Mijn Focal's + de SA7-S1 + de Accuphase E-408 hebben het zeker in zich om uit te groeien tot een top systeem volgens Fritz .
Het hangt er dus in sterke mate van af hoe ver ik wil gaan met de bekabeling , erg ver kan ik je melden .
Dat gaat helaas nog wel een aantal jaren duren vrees ik , de door mij gewenste Siltech kabels zijn erg duur .
Gelukkig heb ik de netsnoeren sinds vorig jaar al voor elkaar , 2 maal Siltech Ruby Hill G6 (satt versie ) .
Nu als eerste die interlink van 2400 euro kopen en de speakerkabels koop ik tweedehands omdat die ruim 8.000 euro kosten in 2 maal 2.50 meter .
Daarna nog experimenteren met ontkoppelaars van het bekende HARMONIX .
DAN KAN OOK IK ZEGGEN DAT IK EINDELIJK KLAAR BEN , WORDT OOK WEL EENS TIJD OOK ZEG .
Groeten EDWIN B