Citaat van: lo op oktober 14, 2009, 22:41:08
De SA7 had ik voor dat ik hem kocht nooit horen spelen. Wel de SA11 en ik meen de SA7001.
Tussen de laatste twee zit een groot verschil. Mede op basis hiervan en alle informatie die ik inmiddels had, de knoop doorgehakt bij een voor mij erg goed aanbod. Na dik 200 uur inspelen (dag en nacht op repeat) een fantastische verandering tov mijn CD17mk3KI.
Om knopen door te hakken (het is en blijft natuurlijk veel geld) probeer in de loop van de tijd een beeld te krijgen of een beter gevoel te krijgen bij wat ik in de (verre) toekomst nog wel eens zou willen. Daar besteed ik dan extra aandacht aan, zoals luisteren kijken en info verzamelen. Op het moment dat dan iets op mijn pad komt weet ik voor welke prijs ik dat wil hebben.
De focus 110 zullen ongetwijfeld ook speakers zijn met een bijzonder realistische weergave die veel luisterplezier geven. Ik heb volgens mij in het introductie jaar van de focus lijn de 220's op de VAD show gehoord. Ik was onder de indruk van die "simpele" speakers.
belangrijk is om te blijven ontdekken wat er allemaal uit je setje komt en hiervan te genieten!
lo
Welkom hier op het Marantz forum .
De SA7-S1 begint langzaamaan aan populariteit te winnen hier op het forum , ook wel logisch gezien zijn prijs maar dat even terzijde gelaten .
Voor zover ik weet zijn er nu totaal incl mijzelf 4 bezitters van deze speler .
Ik kan je wel heel voorzichtig melden dat er een meer dan grote stap te behalen is met mijn eigen Accuphase E-408 versterker t.o.v. jouw PM14mk2-ki ( die heb ik namelijk ook gehad ) .
De SA7-S1 leent zich uitstekend voor een topklasse versterker .
Ook het netsnoer dat je aan de SA7-S1 hangt is van grotere invloed dan je misschien zou verwachten .
Zelf heb ik er diverse aan gehad , waarbij het netsnoer van : Siltech - Ruby Hill G6 (satt versie) verreweg de beste was , het verschil met de andere veel goedkopere netsnoeren was erg groot te noemen .
Latere tips volgen nog specifiek voor de SA7-S1 , die bijna niets kosten maar wel degelijk invloed hebben .
Heb nu geen tijd meer , vandaar .
Groeten EDWIN B