Citaat van: Niber op mei 26, 2013, 16:12:16
En terecht natuurlijk. Je hebt zo'n blok niet voor niets natuurlijk.
Maar wat ik me wel af vraag (ben nu even te lui om 100 pagina's terug te zoeken): had je voor je akoestische aanpassing/plafond een vloerkleed liggen of heb je dat nooit gehad?
Valt wel op dat er bij de meeste topsets nl. wel een kleed ligt en bij jou niet. Of is dat één van de redenen dat je het plafond hebt laten behandelen?
Voor de verbouwing en dus voor mijn akoestisch plafond hadden we wel een vloerkleed, een soort van "kokosmat uiterlijk" wat volgens mij ook niet zo heel erg veel dempte maar wel reflecties minimaliseerde. We hebben bij het ontwerp van de kamer wel een vloerkleed mee bedacht en hebben hier ook een aantal "monsters" van laten maken. Is hoogpolig tapijt met een open structuur wat kennelijk op vloerverwarming kan. Mede omdat ik van het laatste nog niet overtuigd ben, dat er geen warmte verlies optreedt tgv een groot vloerkleed, en omdat de houten vloer eigenlijk wel heel erg mooi is en we er zonde van maken om die met een vloerkleed te bedekken, hebben we het vloerkleed nu nog steeds niet besteld. Ik wil nog wel eens experimenteren met "iets dempends" op de vloer te leggen wat het effect dan nog op de akoestiek en eventueel het overvloedig laag is. Nog een experimentje te doen dus.