Thanks AJ,
Heel herkenbaar wat je schrijft. Zoals ik al wel eens heb gezegd is mijn set een onderdeel van onze kamer en ons gezin. Dit heeft heel erg veel voordelen zoals de integratie van "je (uit de hand gelopen
) hobby" in de dagdagelijkse leefomgeving van diegene die je het dierbaarst zijn. Tevens hoef je jezelf niet af te zonderen als je eens lekker muziek wil luisteren, het is daardoor veel bereikbaarder en is er de mogelijkheid elk moment van de dag de ervan te genieten. Het grootste nadeel is inderdaad dat je set in een omgeving staat die nooit 100% optimaal zal zijn/worden. Alhoewel mijn vrouw laatst op internet aan het zoeken is geweest naar acoustische maatregelen voor audiofielen zoals wij en dan de integratie van dergelijke zaken in je woonkamer. Ik moet zeggen dat ik daar enorm blij mee was, en zij was er zelfs enthousiast over. Ze had het al over acoustische wand en plaffond platen waar ook zij alweer de voordelen van inzag zoals bijv. spots in plafond platen en schilderijen of andere mooie dingen in wand panelen.
Je ziet dat het op termijn toch nog wel redelijk de goede kant op zal gaan.
Belangrijk is om voor jezelf niet te overhaast te werken en door de tijd heen een beeld te vormen, samen met je gezin als het kan, over welke stappen noodzakelijk zijn en welke ideeen er zijn om dit fraai te integreren. Ik wil in de toekomst contact opnemen met Toine Dingemans van soundscapes
http://www.soundscapes.nu en hem advies vragen over welke maatregelen mogelijk zijn die er toch nog mooi uit kunnen zien. De man waar ik de DP 700 heb gekocht was in de afbouwfase van zijn nieuwe huis. Hierin was ook een apparte luisterruimte gemaakt die ontworpen was en voorzien van de nodige materialen door Toine Dingemans. Ik weet niet of jij al wel eens van hem hebt gehoord of iets van gelezen. Bekijk zijn website maar eens. (hele klus trouwens om daar doorheen te komen, veeeeeel info)
Misschien worden die diffusoren waar je het over hebt toch nog bereikbaar
.
Succes in ieder geval met het demping en acoustiesch optimalisatie van je woonkamer.
Lekker eigenlijk wel dat je zover bent dat dit soort zaken eigenlijk een belangrijke rol gaan spelen. Zit je in ieder geval niet ver meer weg van het meest optimale en dus fantastische muziek beleving.
groet,
lo