Ik heb nog wat foto's gemaakt. Staat nu achter mij te spelen op mijn B&W speakers.
Ik vind de versterker goed geslaagd alles ziet er weer perfect uit, en de versterker zelf klinkt en presteert ook prima.
Les photos,
voorversterker en phono stage print.
phono stage gedeelte MM en MC relai's (wit)
gereviseerd, en print bindingen hersteld.
Tot en met 10uF gebruik ik nichicon PM(M) 105c, die hebben net even wat betere specs tov de panasonic's.
Echter na 10uF dus 22uF en hoger is panasonic aanzienlijk sneller en ze kunnen meer current aan.
De PM90 in test fase, vol vermogen op de dummy.
klaar, grotendeels in elkaar geschroefd.
Oude componenten, de bruine zijn silmic, rood cerafine, en rood/paars is duorex MKII Ik vraag me af wat MKI dan is geweest want deze zijn zo goed als kapot. 35v 1000uF meet--> 730+- dat is ver onder de -20%. Deze zaten in het spannings afvlak gedeelte van de voorversterker/toonregeling/phonostage.
Conclusie, het is een heel goed gebouwde versterker. Klinkt zeer musicaal en het is een plaatje om naar te kijken.
Ik denk dat een PM15 het al snel verliest tegen deze. Pcb is van redelijke kwaliteit, componenten heel goed alles halfgeleiders zijn van toshiba, wat het heel vroegah ook. Elko's zijn opzich niet slecht maar hebben een verloop datum eenmaal verlopen is je versterker dat ook.