De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cheese

ja en je hebt al ontzettend veel verbetering aangebracht in je huidige set....

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Tigger

Thanks!


De verbeteringen van de afgelopen weken is het resultaat van een jaar lang de nodige eurietjes sparen, het geluk hebben van een paar leuke aanbiedingen en het hele jaar verlekkerd zitten te kijken naar mooi spul ;)

De komende tijd zal e.a. toch rustiger aan gaan, want de gespaarde centjes zijn niet zo veel meer als ervoor ;)


En mijn vriendin vindt het op dit moment eigenlijk prima: ze vindt het beeld helemaal super en het geluid??? Ze wilde vanmiddag toch wel een paar cd's luisteren.....  :-D

Ikzelf heb nog wel een aantal dingen op mijn lijstje staan......  redface
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Keer een mooie afstelling meschien  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Die staat zeker op mijn lijstje (vrij ver bovenaan zelfs  HB )........hoewel ik op dit moment erg tevreden ben en tegelijkertijd zeer benieuwd ben naar hoe je 't nu vindt en of 't beter kan.....   :angel:

Yep, die afspraak moeten we toch ècht gaan maken! Ik zal eens in de agenda kijken: zal sowieso voor begin november "moeten" ;)

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Zie wel weer wat data via PM binnenkomen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Data worden binnenkort verstuurd ;)




Mmmm.....zie dat een aantal posts zijn geredigeerd???  :?
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

Vanavond eindelijk dan eens de tijd gehad om rustig een cd te luisteren.....deze cd had ik al 'n tijdje liggen op 1 van de luidsprekers, maar nog niet ècht de mogelijkheid gehad, zeg maar ;)

Misa Criolla - Ariel Ramirez, Navidad Nuestra en José Carreras -> niet 'n echt voor de hand liggende cd, maar deze is ontzettend goed opgenomen (Philips 420 955-2 DDD) en heeft heel veel "frequentie-verschillen".
Met open mond heb ik zitten luisteren en eerlijk gezegd: er kwam toch wel kippenvel opzetten.... Bovendien heb ik de SR8002 op 0 gehad: nog steeds volledige controle over de luidsprekers en dus ook het geluid.  notworthy

De combi van Marantz, Audiolab en QED is voor mij ècht helemaal (de) top -> loepzuiver, heel erg veel diepte en ruimte, sprankelend zijn voor mij de woorden tijdens het beluisteren van deze cd (en niet alleen van deze cd). 2 Nummers springen er uit: nr 5 en nr 11! Veel wisselingen in klankkleur en dynamiek van de nummers.




Over 'n tijdje maar eens wat extra Signature Audio XT kabels aanschaffen om ook het SACD-gedeelte van de DV7001 aan te kunnen sluiten...... en nog wat andere dingetjes  :yes:





PS: de data moeten nog eventjes wachten, Stadium III...... 'n kleintje nu erbij is even wat meer werk, zeg maar...
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Tsjongejonge, wat gaat de tijd toch snel!!! Mijn vorige post was op een zondagavond terwijl onze oudste zoon (nu 15 maanden) op bed lag en Papa even rustig kon genieten van muziek....... Mama lag nog in het ziekenhuis, samen met Max, onze net geboren zoon die een paar dagen eerder (5 november) op deze wereld was gekomen!  pompom hello HB :-D :yes:



Yep, apetrots zijn wij!!!  :-D






Op die zondagavond ben ik ook eens na gaan denken, wat ik in de toekomst allemaal nog wil gaan doen met de huidige set en dat is stiekem nog best wel wat.....  redface

* nieuwe tv (vermoedelijk de Philips 42PFL9664....)
* QED HDMI kabels (2x)
* QED Signature audiokabels erbij (3 sets) voor het SACD-gedeelte van de 7001
* nieuwe Audiolab center (even duur als de 3 sets audiokabels.....)
* luidsprekerkabels achter vervangen door QED Silver Anniversary XT met Airlocks
* subwooferkabel vervangen door QED Signature Subwoofer
* nieuw audiomeubel
* en uiteraard een Stadium III instelling

redface redface redface
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Zeer zeker een zeer mooie zoon !!!

Hier loopt ie pas en niks is meer veilig !!!!

Verder een mooie verlang lijst voor sinterklaas behalve laaste puntje  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Hahaha....hier loopt onze oudste ook en inderdaad is niks, maar dan ook ècht helemaal niks, meer veilig.....  nonono
Ik vermoed dat hier een nieuw audiomeubel met stip op nummer 1 van het lijstje is gekomen ;)

Inmiddels ben ik er wel uit wat betreft de beeldweergave: ik heb mijn zinnen gezet op de Panasonic TX-P42V10 (onlangs bekroond met een EISA award). Hopelijk kan ik deze ergens in januari bestellen, dit i.v.m. de nodige centjes bij elkaar sprokkelen ;) Wel heb ik zojuist alvast aan Hifisupply gevraagd wat de QED Signature hdmi kabels doen :)


Daarnaast zit ik erover te denken om de sub te verplaatsen naar linksvoor i.p.v. rechtsvoor -> over een tijdje willen we een 2zits-bank erbij hebben en die zal precies voor/naast/tegen de sub komen (nu rechts dus) en vermoedelijk zal daarmee de nodige lage tonen worden gedempt, want dan zal-ie behoorlijk staan ingesloten....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

Vandaag maar meteen actie ondernomen en een nieuw audiomeubel gekocht..... en dan weet je opeens weer wat het is om alles los te halen, dat er stiekem toch stof ligt onder het oude meubel, dat je toch eigenlijk wel ontzettende mooie apparatuur en bekabeling hebt, er ook nog bezoek komt terwijl je druk bezig bent om het nieuwe meubel in elkaar te zetten en dus toch even je morele verplichtingen moet doen, dat je na het bezoek eerst je zoontje van het kdv moet halen, eten geven, in bad doen en naar bed brengen terwijl je vriendin bezig is met de jongste z'n flesje te geven, dat je dus eigenlijk allang klaar had kunnen zijn en er dan pas achter komt dat het eigenlijk gewoon een kwestie van geduld is.......  redface ...... en vrij snel klaar bent met alles installeren en controleren!

Het is een normaal meubel, waarvan wij beiden zeggen: "ja, zo als dit hebben we vanaf het begin al gewild" :D

Foto's zeggen soms meer dan woorden ;)










Zoals je ziet: het is niet eens zo'n heel breed meubel -> heb wel nog genoeg ruimte voor meer apparatuur aan de rechterkant....  :-D





PS: en ben erachter gekomen dat een paar kabels toch net iets aan de te korte kant zijn.....  :-o
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Ziet er strak uit zo :yes:. Mooie aanwinst.


Sander.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4