Dat is inderdaad een goed idee..... op zich verbaas ik mij er nog steeds over dat mijn monitors 3 voor € 120.= dit geluid kunnen voortbrengen.
Mede uit esthetisch oogpunt wil ik over op een paar zuilen. Wat mij bevalt aan mijn eltaxjes is dat hoog, hoog is midden, midden en laag, laag want ik wil deze drie klankgroepen graag los van elkaar hebben. De bas daarintegen mag wat meer boemen zonder een echte basreflex te hebben das wat te disco achtig wat mij betreft en.... maar das logisch............ meer dynamiek en "body" dan ik nu heb.
De uitstraling zal neerkomen op slanke zuilen, waarschijnlijk richting kersen en niet veel hoger als 90cm. Haast heb ik niet, leeftijd van de speakers is onbelangrijk, en budget heb ik vanwege een redelijk zware alimentatie plicht niet echt maar dat vind ik niet erg het is voor mij ook een beetje een sport om op zoek te gaan. Beschadigde kasten zijn ook interessant want vroeger ben ik timmerman/meubelmaker geweest dus dat herstel of vernieuw ik wel weer.
Dus luisteren, marantz forum lezen en rustig rondkijken zal uiteindelijk wel iets leuks brengen.