Stabiliteit van versterkers

Gestart door HAL9000, juli 26, 2009, 14:53:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Oké MARCO , ik begrijp het nu .
De vertaling is duidelijk met een vertaal computer gedaan , maar toch te begrijpen .

Bedankt .


Groeten  EDWIN  B

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

Dank u , dat lukt wel .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

De 802D dipt naar bijna 3 Ohm over een redelijk bereik, dus zeker niet vriendelijk te noemen ondanks zijn 8 Ohm nominaal.



Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Ik snap van die grafieken van de Focal 1037BE en van de B&W 802D helaas helemaal niets .

Wie wil proberen het mij eens uit te leggen aan de hand van die grafieken .

Bij voorbaat dank .




Groeten  EDWIN  B

dekkersj

Volgens de B&W dipt ie naar 3,5 Ohm en dat kan ik niet moeilijk aanstuurbaar noemen. Op hififorum hebben we een vergelijkbare speakerimpedantie gebruikt (801D) en daar was geen verschil bij muziek te horen tussen een Sony van 180 euro en een dure ASR van 9 mille geloof ik.

En als die Sony het kan, kan elke versterker die speaker aansturen. Of het is geen versterker.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Maurice

Citaat van: dekkersj op juli 27, 2009, 15:48:16
Volgens de B&W dipt ie naar 3,5 Ohm en dat kan ik niet moeilijk aanstuurbaar noemen. Op hififorum hebben we een vergelijkbare speakerimpedantie gebruikt (801D) en daar was geen verschil bij muziek te horen tussen een Sony van 180 euro en een dure ASR van 9 mille geloof ik.

En als die Sony het kan, kan elke versterker die speaker aansturen. Of het is geen versterker.

Groet,
Jacco
De Stereophile meting laat 3 ohm zien over een aardig bereik. Is niet het meest moeilijke, maar voor veel versterkers moeilijk genoeg. Bovendien lijkt mij dit ook geen 8 Ohm nominaal meer waardig, dan verwacht ik toch dat de impedantie redelijk rond de 8 Ohm blijft.
Volgens veel versterkers mag op A 4-8 Ohm, op B 4-8 Ohm en op A+B twee sets van 8 ohm zetten. Denk niet dat het goed komt als je twee paar 802D's op zo'n versterker zet en dan ook nog redelijk op niveau wilt draaien.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Beetje appels met peren vergelijken op die manier want wie sluit er 2 paar van die speakers aan?!

Mijn RF-7 dippen naar 3,2 Ohm en ik kan deze met elke versterker aansturen.
Ook het kleintje model 1030 (2 x 15 Watt) heeft er geen enkele moeite mee.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op juli 27, 2009, 17:13:15
Beetje appels met peren vergelijken op die manier want wie sluit er 2 paar van die speakers aan?!

Mijn RF-7 dippen naar 3,2 Ohm en ik kan deze met elke versterker aansturen.
Ook het kleintje model 1030 (2 x 15 Watt) heeft er geen enkele moeite mee.


Je moet ze de kost geven ;)
Die Klipschen hebben een erg hoog rendement en zijn daarmee al erg makkelijk.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Dat verschil in rendement verschil los je met een paar Watt meer wel weer op.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op juli 27, 2009, 17:19:31
Dat verschil in rendement verschil los je met een paar Watt meer wel weer op.


Mag je een hoop Watts voor meenemen ;)
Het verschil is 3dB rendement, waarbij elke stijging van 3dB van het geluidsniveau wordt ervaren als een verdubbeling van het geluidsniveau. Daarvoor heb je een verdubbeling van het vermogen nodig om hetzelfde te bereiken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dekkersj

Citaat van: SB_Marantz op juli 27, 2009, 17:13:15
Beetje appels met peren vergelijken op die manier want wie sluit er 2 paar van die speakers aan?!

Mijn RF-7 dippen naar 3,2 Ohm en ik kan deze met elke versterker aansturen.
Ook het kleintje model 1030 (2 x 15 Watt) heeft er geen enkele moeite mee.


Precies. Ik vraag me dan ook af wat voor een vreemde versterker niet met die 3 a 3,5 Ohm overweg kan. Elektronica-technisch stelt het echt zo weinig voor.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HAL9000

Citaat van: Maurice op juli 27, 2009, 17:16:47
Je moet ze de kost geven ;)
Die Klipschen hebben een erg hoog rendement en zijn daarmee al erg makkelijk.

Hoog rendement speaker hebben nooit een zwaar vermogende versterker nodig.

Bij laag rendement speaker tref je zo de rotte appels.  :-D

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Citaat van: dekkersj op juli 27, 2009, 17:41:53
Precies. Ik vraag me dan ook af wat voor een vreemde versterker niet met die 3 a 3,5 Ohm overweg kan. Elektronica-technisch stelt het echt zo weinig voor.

Groet,
Jacco
op een normaal huiskamer niveau zal het met veel versterkers wel goed zitten,maar ga eens de hele dag op oorlog sterkte draaien,dat kan wel eens een heel ander verhaal worden.

Is dat wel eens getest ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dekkersj

Citaat van: Marco op juli 27, 2009, 18:15:34
op een normaal huiskamer niveau zal het met veel versterkers wel goed zitten,maar ga eens de hele dag op oorlog sterkte draaien,dat kan wel eens een heel ander verhaal worden.

Is dat wel eens getest ?
We konden geen gesprek meer naast elkaar schreeuwen. Is dat oorlogsterkte? Was bij een rendement van 90dB.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort