Citaat van: SB_Marantz op juli 26, 2009, 19:55:20
Dit zijn de spec's van de speakers waar jij mee speelt:
Description: Three-way, floor-standing, reflex-loaded loudspeaker. Drive-units: 1" inverted beryllium-dome tweeter, 6.5" W-cone midrange unit, three 7" W-cone woofers. Crossover frequencies: 230Hz, 2kHz. Frequency response: 33Hz–40kHz, ±3dB. Nominal impedance: 8 ohms. Sensitivity: 93dB/W/m. Recommended amplification: 40–400W.
Een makkelijke speaker om aan te sturen, dus daar kan het hem ook niet ingezeten hebben.
De metingen liegen er niet om dus ik ga er niet vanuit dat de PM-14 op jouw speakers problemen veroorzaakt, of de versterker is niet in orde geweest.
Misschien wel leuk een vergelijking te maken met de Accuphase?
Wilfred , leuk dat je een vergelijk maakt met mijn Focal boxen , trouwens ook goed opgemerkt hoor .
Maar het vergelijk thuis tussen beide versterkers was destijds op mijn vorige B&W Nautilus 804 , en B&W staat met zijn 800 serie namelijk wel bekent als moeilijk aan te sturen boxen , dat zijn altans de verhalen die de B&W dealers verspreiden .
Hoe zo'n PM14mk2 ki in vergelijk met mijn Accuphase zou reageren op mijn huidige Focals weet ik niet omdat ik de Focals toen nog niet had .
Ik weet wel dat B&W dealer en ook tevens Marantz en Accuphase dealer Snijders in Rotterdam destijds tegen mij vertelde dat de Marantz PM14mk2 ki op bijvoorbeeld een B&W 802D totaal niet kan omdat deze versterker ze niet stabiel aangestuurd krijgt maar een Accuhase dat wel kan omdat volgens hun de voeding daarvan veel krachtiger en stabieler is .
Dit was dan de mening van Snijders , later toen ik de Accuphase had gekocht en ook voor andere boxen ging kijken heb ik daar nog veel meer dealers over geïnformeerd die alle 3 genoemde merken in hun pakket hadden .
Ik wilde toen de B&W 802D kopen .
Allemaal waren ze het er unaniem over eens , een B&W 802D met een Marantz PM14mk2 ki gaat niet goed , met een Accuphase is het geen enkel probleem .
En het verhaal van , ze verkopen liever een duurdere Accuphase aan je dan een goedkopere Marantz , dat gaat nu niet op omdat ik de Accuphase toen al had en ik alleen aan het oriënteren was wat goed kombineerd met een B&W 802D .
Ik wilde je dit toch ook nog even laten weten , lijkt mij niet onbelangrijk .
Groeten EDWIN B