zelfbouw

Gestart door thom, februari 17, 2007, 18:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul

Dat begrijp is maar de 240 kan veel meer vermogen leveren dan Thom zijn speakers aankunnen.

Kan dat een oorzaak zijn als je speakers bv maar 60 a 70 watt aankunnen en je draait de 240 open dan neem ik aan dat dat ook niet optimaal is ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#61

Ik draai zelf met de 500 welke 2 x 320 Watt leverd aan 8 Ohm en 2 x 640 Watt @ 4 Ohm.

De RF-7 kunnen continu belast worden met 250 Watt.

Het maakt in feite niet zoveel uit of je nu een wat lichtere of zwaardere versterker aan een stel speakers knoopt.
Als deze maar goed ontworpen is en in een goede conditie verkeerd.

Sommigen versterkers kunnen echter gemeen clippen en dat hoor je dan in de vorm van een krakend geluid tijdens een peak.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Paul op oktober 24, 2007, 16:44:53
Dat begrijp is maar de 240 kan veel meer vermogen leveren dan Thom zijn speakers aankunnen.


Dat is dan wel een schoon signaal en wanneer Thom zn luidsprekers ietwat overbelast zou hebben zou hij dat gehoord hebben en dat heeft hij niet.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 24, 2007, 16:58:06
Dat is dan wel een schoon signaal en wanneer Thom zn luidsprekers ietwat overbelast zou hebben zou hij dat gehoord hebben en dat heeft hij niet.
percies me woofer waren wel eernstig druk bezig maar geen vervorming.

Paul

Conclusie: eigenlijk had je de woofer -  indien mogelijk -  moeten demonteren en moeten bekijken of er een defect in de spoel zat of er een ander defect de oorzaak was.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Los contact, lijkt me duidelijk toch?

Speaker en Co hersteld dit en verkoopt de woofer gewoon weer of stuurt deze terug naar de fabrikant.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

en dat later betalen omdat het een fabrieksfout was valt wel mee, op zogoedals alles wat ik bij die man koop krijg ik korting en de woofer heeft me nu nog maar 20 ipv 40 gekost.

ik wil alleen zeker weten dat ik dit niet krijgt op me nieuwe speakers als me 240 er wat mee te maken heeft.

en het blijft altijd moeilijk, willie is een vintage freak en mischien(helemaal niet verveld bedoelt ofzo) wil die de fouten van de 240 niet inzien, en de man van s&c is meer van moderne dingen dus die zit meer de oudere dingen af te kraken.

en ik geloof willie ook wel, waarom zouw de liegen. maarja ik zie ook wel wat in hetgene wat de man van s&c zecht.

dus zit een beetje te dubben wat ik moet doen

thom

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 24, 2007, 17:03:59
Los contact, lijkt me duidelijk toch?

Speaker en Co hersteld dit en verkoopt de woofer gewoon weer of stuurt deze terug naar de fabrikant.


nee geen los contact, hij heeft de speaker opengehaalt en laten zien dat de spoel beschdigt was waardoor die geen contact meer maakte. dit kwam door een tegrote terugslag van de speaker. die opzich veroorzaakt kan zijn door de 240.

SB_Marantz

Dat is nu precies wat er gebeurt wanneer je een woofer opblaast.
De spreekspoel raakt beschadigd.
Dan verbranden en vervormen de wikkelingen want meer is het niet.

Ik zet er toch mijn vraagtekens bij.
Denk toch dat deze unit al niet in orde was.

Ja natuurlijk heeft de 240 dit op zijn geweten, lijkt me logisch,maar niet in negatieve zin daarvoor ken ik de versterker te goed!  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 24, 2007, 17:15:19
Dat is nu precies wat er gebeurt wanneer je een woofer opblaast.
De spreekspoel raakt beschadigd.
Dan verbranden en vervormen de wikkelingen want meer is het niet.

Ik zet er toch mijn vraagtekens bij.
Denk toch dat deze unit al niet in orde was.

Ja natuurlijk heeft de 240 dit op zijn geweten, lijkt me logisch,maar niet in negatieve zin daarvoor ken ik de versterker te goed!  clown1
maar het gekke is dat als je een speaker opblaas, je nog geluid heb(soort van dan) maar er nu echt geen toon meer uit kwam

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Thom zomaar een idee, je komt is een keer naar mij toe en gebruiken we de 240 als eindtrap op de 1070 want deze heeft een pre out en gaan we ff tekeer op mijn klipsch.
Kijken wat er gebeurd en dan onze conclusies trekken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

Citaat van: Paul op oktober 24, 2007, 17:18:49
Thom zomaar een idee, je komt is een keer naar mij toe en gebruiken we de 240 als eindtrap op de 1070 want deze heeft een pre out en gaan we ff tekeer op mijn klipsch.
Kijken wat er gebeurd en dan onze conclusies trekken.
haha als ze naar de klote gaan betaal ik ze niet hoor.

SB_Marantz

Citaat van: Paul op oktober 24, 2007, 17:18:49
Thom zomaar een idee, je komt is een keer naar mij toe en gebruiken we de 240 als eindtrap op de 1070 want deze heeft een pre out en gaan we ff tekeer op mijn klipsch.
Kijken wat er gebeurd en dan onze conclusies trekken.


Heb ik al gedaan  :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 24, 2007, 17:18:22
Los contact  pompom
haha nee, want de spoel was naar de klote