zelfbouw

Gestart door thom, februari 17, 2007, 18:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Remunj (Roermond)  8-)

mischa

Aha, ik kom oorspronkelijk ook uit M-Limburg namelijk, maar ben afgezakt richting Zuiden.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

thom

oke ben nu dus helemaal niet blij, ik zit een cd te luisteren die je bij de vad kon pakken had hem aardig opengegooit, nog geen vervorming te horen. kijk weer eens naar me speakers zie een woofer goed zijn best doen op de muziek maar de anderen dee niks meer. heb ze even van kanaal verwisseld of dat het was maar nee.

een woofer heeft het dus om een of anderen begeven. ik hoor gewoon niks meer dus hij is ook niet opgeblazen. en de tweeter doet het nog wel.

dus ben nu aan het balen en ga zo me speaker maar een openschroeven om te kijken of daar nog wat te vinden is, frusty frusty frusty frusty frusty frusty frusty frusty

thom

nouw speaker eruit gehaalt en direct op me versterker gezet maar daar komt geen toon meer uit. dus dat wordt een nieuwe heb gelukkig zat geld violent1. ben je bezig met nieuwe speakers krijg je dit frusty frusty frusty frusty frusty frusty

Maurice

Citaat van: thom op oktober 22, 2007, 14:09:03
nouw speaker eruit gehaalt en direct op me versterker gezet maar daar komt geen toon meer uit. dus dat wordt een nieuwe heb gelukkig zat geld violent1. ben je bezig met nieuwe speakers krijg je dit frusty frusty frusty frusty frusty frusty
Je weet zeker dat het geen filterprobleem is? Kabelbreuk?
Anders eens met de unit teruggaan naar de winkel. Moet volgens mij niet mogen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: Maurice op oktober 22, 2007, 14:14:46
Je weet zeker dat het geen filterprobleem is? Kabelbreuk?
Anders eens met de unit teruggaan naar de winkel. Moet volgens mij niet mogen.
nop, het met effe een van me jamo woofer geprobeert en die doet het gewoon.
dam wat baal ik nu

Maurice

Citaat van: thom op oktober 22, 2007, 14:25:46
nop, het met effe een van me jamo woofer geprobeert en die doet het gewoon.
dam wat baal ik nu
Naar de winkel dus om de woofer te laten nakijken! Je hebt misschien nog wel garantie.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Het zou goed kunnen dat er een los contact ontstaan is in de woofer zelf.

De winkelier zou dit makkelijk op kunnen lossen door je simpelweg een nieuwe te geven.

Fabrieks foutje lijkt me...
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 22, 2007, 14:36:25
Het zou goed kunnen dat er een los contact ontstaan is in de woofer zelf.

De winkelier zou dit makkelijk op kunnen lossen door je simpelweg een nieuwe te geven.

Fabrieks foutje lijkt me...
Citaat van: Maurice op oktober 22, 2007, 14:33:45
Naar de winkel dus om de woofer te laten nakijken! Je hebt misschien nog wel garantie.
vandaag is s&c dicht, zal morgen als ik tijd heb lanks gaan met de woofer en eens kijken wat die er aan gaat doen. heb de speakers nog geen jaar dus zouw niet morgen gebeuren.

Paul

Je moet ook met je 240 rustig omgaan. nonono
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

Citaat van: Paul op oktober 22, 2007, 19:29:40
Je moet ook met je 240 rustig omgaan. nonono
dat kan het niet zijn als die opgeblazen zouw zijn moet die nog een soort van geluid geven, nu doet die helemaal niks meer

thom

ik heb een nieuwe speaker voor de helf van de nieuw prijs, geen gratis omdat dit moelijk te verhalen was bij de fabriek.
want wat was er nu gebeurt, de eindversterker heeft ergens een foutje gemaakt dit komt waarscheinlijk omdat die wat ouder is(wat die percies zij weet ik niet meer). waardoor de speaker ipv naar buiten een klap naar binnen heeft gemaakt. waardoor weer de spoel in de speaker tegen het einde van de magneet is geklapt en de spoel is beschadicht. dus speaker dood.

kijk kan gebeuren maarja de speaker die ik nu aan het bouwen ben heb is het laatste waar speakers van, bewaard die speciaal voor me. en zijn nergens meer te krijgen hji heeft ook zijn best voor me moeten doen om nog aan nieuwe woofers te komen.

dus als dit met me nieuwe speakers gebeurt heb ik meer problemen dan nu, daarom zit ik er nu heel erug aan te denken om hem te verkopen want 1 keer is leuk maar nu hoef ik dat gezeik niet meer. en dan verkoop ik me proton ook en me sr, koop ik een goede reciever waar alles op en aan zit. want me proton is ook alleen uitgerust met DD en Pl. en hang ik daar later of als ik genoeg geld heb gelijk een goede (zowieso marantz) bak aan voor de fronds, want het stereo beeld is schittert nu.

dus heb wel wat te doen nu, en ga meer eens kijken hoeveel ik bij elkaar moet slepen om wat mooi's te kopen.

SB_Marantz

#57
Die bewering klopt van geen kanten en is een smoes je te laten betalen.

Jammer dat ik er niet bij was  :evil:


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 24, 2007, 14:29:54
Die bewering klopt van geen kanten en is een smoes je te laten betalen.


Dat denk ik ook, heb dit ooit ook eens met een eindversterker meegemaakt maar mijn B&W DM2A waren beveiligd met een glas zekering.
Thom weet niet of jouw speakers gezekerd zijn maar denk dat de 240 kort heeft staan klippen en dat daardoor je woofer is overleden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Wanneer een versterker clipt wordt de sinus afgekapt weergegeven en is niet schadelijk voor een woofer.

Ik heb Thommie al gevraagd of er vreemde bijgeluiden te horen waren zoals overmatige vervorming,gekraak of geplop.

Dit was niet zo dus de woofer heeft te kampen gehad met een fabrieks fout want een opgeblazen woofer zal altijd nog geluid weergeven.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM