Vraag: Wat bepaald nu de klank? (Voorversterker of de Eindversterker)

Gestart door Jeroen, juli 17, 2009, 09:52:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Het zou mooi zijn als deze ook in die abx betrokken word,al is het alleen maar om aan te geven dat ondanks de metingen die SB er aan verricht heeft niets zeggend zijn in de abx test,waar we volgens mij ook weer terug bij af zijn.

ik weet nu al de uitslag  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dekkersj

"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

TurboMarco

Citaat van: dekkersj op juli 19, 2009, 16:45:29
Wat is die uitslag en waarom?

Groet,
Jacco
Dat die T-amp eender klinkt ,de reden is terug te vinden hier in het topic en elders op het forum.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dekkersj

Citaat van: Marco op juli 19, 2009, 19:13:57
Dat die T-amp eender klinkt ,de reden is terug te vinden hier in het topic en elders op het forum.
Waar precies?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HiFi gek

Wat mij vooral opvalt in deze discussie .

Ik zie niemand maar dan ook niemand schrijven over de gebruikte cd/sacd's tijdens een vergelijk tussen verstrekers .
Het valt mij op dat er een behoorlijk aantal mensen geen verschil waarnemen tussen een verstreker vergelijk .

Besef wel heel goed dat een hoop afhangt van de opname kwaliteit van de gedraaide cd , als je zomaar een willekeurige cd neemt die zo vlak klinkt als een dubbeltje is het ook niet meer dan logisch dat er vrijwel geen verschil wordt waargenomen .

Alles hangt vooral af van de opname , de opname kwaliteit moet het in zich hebben om eventuele verschillen weer te kunnen geven .
Zo'n cd die ik bedoel moet o.a. diepte , hoogte , breedte , transparantie , ruimte ambiance , perfecte en juiste plaatsing van muziek instrumenten , ongekomprimeerd  (de rest spreekt voor zich ) kunnen weergeven .
Kortom , gebruik hiervoor zogenaamde audiofiele opnamens voor want alleen dan kun je eerlijk en goed vergelijken .

Neem als voorkeur bijv Jazz muziek met realistische bekkens die goed loskomen van de speakers en vooral niet verstopt zitten ergens ver in de speaker .
Juist met de bekkens kun je makkelijk kwaliteits test verschillen waarnemen .
Ook het laag en midden moet werkelijk perfect op de gebruikte test cd staan om tot een eerlijk vergelijk te komen .

Gebruik dus niet die populaire cd's hiervoor die je hoort op bijv radio 538 , die zijn 9 van de 10 keer zo plat en vlak en gekomprimeerd opgenomen als maar kan .
Op een serieuze manier apparatuur vergelijken kun je dan wel vergeten , neem maar als voorbeeld de diverse hifi shows , daar hoor je niet voor niets enkel maar audiofiele opnamens .
Daar zullen ze echt geen Britney Spears of Byoncé draaien , dan komen gelijk die installaties niet meer tot hun recht .



Groeten  EDWIN  B

SB_Marantz

#65
Er is toen een grafiek van de frequentie karakteristiek geplaatst waarin je een bult van ik meen een dB of 2 zag zitten tussen de 5 en 10 Khz.


Gevonden!!   http://www.michael.mardis.com/sonic/measure/super-T-freq.html


@Edwin: Dat is bij mij vanzelfsprekend.
Een flut opname verdwijnt bij mij in de kliko of gaat als onderzetter fungeren.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op juli 19, 2009, 19:39:21
@Edwin: Dat is bij mij vanzelfsprekend.
Een flut opname verdwijnt bij mij in de kliko of gaat als onderzetter fungeren.
Ook van een flutopname kan ik genieten, het gaat om de muziek. Al zal het spijtig blijven dat het toch geen goede opname is. Zo kan ik ook van muziek via mijn wekkerradio genieten  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Citaat van: Maurice op juli 19, 2009, 19:54:15
Ook van een flutopname kan ik genieten, het gaat om de muziek. Al zal het spijtig blijven dat het toch geen goede opname is. Zo kan ik ook van muziek via mijn wekkerradio genieten  :yes:

stupid
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: Maurice op juli 19, 2009, 19:54:15
Ook van een flutopname kan ik genieten, het gaat om de muziek. Al zal het spijtig blijven dat het toch geen goede opname is. Zo kan ik ook van muziek via mijn wekkerradio genieten  :yes:

Hier kan ik mijn eigen ook zeker in vinden !

Muziek is een emotie die je voelt/krijgt en niet alles is meetbaar
Als je verschillende VV en EV pakt en daaruit voor je eigen de match maakt is ie voor jou goed !

En exact meten is toch niet meer genieten wel ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SB_Marantz

#69
Meten is alleen om defecten of verschillen aan te tonen en heeft niets als zodanig met naar een slechte opname luisteren te maken.
Blijkbaar zijn er mensen met misschien best een leuke set die naar zwaar gecomprimeerde en pompende muziek willen luisteren?
Niet mijn ding in ieder geval.

Natuurlijk draait het om de muziek en daar is de installatie een middel voor.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

Ook ik heb uiteraard niet enkel en alleen maar audiofiel opgenomen cd/sacd's .
Ik denk dat zo'n beedje 75 % van mijn cd collectie niet audiofiel is en ook van deze cd's kan ik genieten want anders was er iets goed mis met mij .

Maar als ik apparatuur of tweaks of kabels met elkaar ga vergelijken gebruik enkel de audiofiele cd's hiervoor omdat dan eventuele verschillen veel makkelijker zijn vast te stellen dan met flut cd's .
En dat is op iedere willekeurige set van toepassing .


Groeten  EDWIN  B

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bearke65

Citaat van: SB_Marantz op juli 19, 2009, 19:39:21
@Edwin: Dat is bij mij vanzelfsprekend.
Een flut opname verdwijnt bij mij in de kliko of gaat als onderzetter fungeren.
Volgens mij hebben we het over MUZIEKweergave. Voor mij presteert een systeem dan pas goed als ook naar slechte opnames van goede uitvoeringen met veel plezier te luisteren is. En ik heb in mijn collectie een hoop beroerde opnames maar uitstekende uitvoeringen. ik peins er niet over om de beroerd opgenomen maar bijzonder fraai uitgevoerde werken  die ik op CD heb,  zoals het concert voor viool en orkest van Eugene Ysaye uit 1976, pianoconcert en etudes/sonates van Alexandr Skriabin uit 1954, 2e painoconcert van Rachmaninov uit dezelfde periode als onderzetters te laten fungeren. Dus jammer dat er vanzelfsprekend voor goede opnames wordt gekozen terwijl muziek centraal moet staan.
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

vielzweck

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op juli 19, 2009, 13:51:28
Wat jij variabelen noemt zijn feitelijk tekortkomingen CQ een defect van de versterker die dergelijke afwijkingen vertoond welke niet acceptabel zijn.
Ik ga in ieder geval niet met een versterker draaien die een flinke kanaal onbalans heeft.
De functie van een versterker is het versterken van het aangeboden signaal en wel op een correcte manier, niets meer en niets minder.


Verder maakt het niets uit waar je een vergelijk doet want de omstandigheden zijn hetzelfde nietwaar?

Het ''kastje'' heeft geen filterende functie.
Die paar schakelaartjes beinvloeden de weergave niet.
Stel hem die vraag anders zelf even.



CiteerWat jij variabelen noemt zijn feitelijk tekortkomingen CQ een defect van de versterker die dergelijke afwijkingen vertoond welke niet acceptabel zijn

Per definitie verklaar ik hierbij alle versterkers total-loss  :-D

Op een enkele na die een stabilisatie circuit bouwt zodat de versterker 0.0 Dc uitstuurd.
Ik heb nog een onkyo M5090 staan.  :-D




Ik denk dat je deze 5 pagina's aan ''discussie'' samen kan vatten in:

''iedereen heeft zijn eigen smaak en oren''
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!