Luistersessie BK subs & ophalen Rotel RB 1070.

Gestart door xander32, juni 27, 2009, 11:35:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Vandaag ga ik de Rotel 'ophalen', mits de staat is zoals beschreven door de verkoper.

Aansluitend een luistersessie bij RA subs. Op het menu staan de xls 300, xxls 400 en de Monolith.
Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig naar de werking / het effect van een Anti Mode.

Mijn ervaringen / bevindingen zal ik hier delen.


Sander.

Enne: feestje, m`n 100 ste post  pompom.

Stadium III

Al 100! kijk het word nog iets !

Ik ben benieuwd wat de XXLS 400 zal doen
Heb hem ook ff bekeken en ziet er zeer netjes uit !

Verder zijn de overige modellen ook zeer de moeite waard !

Ikzelf heb de Monolith al wel bezig gehoord en voor film rammen als een gek !
Ikzelf denk dat de 300 of de 400 beter voor muziek zal zijn en de Monolith een beest voor films is !

Suc 6 en veel plezier en ik ben benieuwd naar je bevindingen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ik eerder in wat de rotel zal doen in zijn set...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

cheese

ja ben ook super nieuwgierig wat de rotel gaat doen.....de andere subs heb ik al een keer bijn Ralph mogen horen...


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Nu pas thuis ... ene f u c k i n g file op de A2  :evil:.

Maar een korte reactie voor nu:
xls 300: ongeloofelijk welk een druk deze sub kan opbouwen met zulke compacte afmetingen en dat tot aan 20hz.
Monolith:   HB wat een beest! En dan doel ik niet alleen op de afmetingen maar zeer zeker op de prestaties. Enorme drukopbouw  :-o. Ondanks alle 'waarschuwingen' was ik diegene die schrok van diens afmetingen en was juist mijn vriendin enthousiast: de omgekeerde wereld .

Dan de xxls 400: bij films flinke druk opbouw tot aan 20 hz, daarna valt deze snel weg (gesloten kast) en wat een genot ook bij muziek: strak en gort droog. De gastheer stelde dat de xxls 400 ongeveer 90% van de prestaties van de Monolith bezit.

Anti Mode: wat een aanwinst voor diegenen met een Monolith! De Monolith had al een enorme indruk op mij gemaakt maar i.c.m. de Anti Mode helemaal: weg was de 'vervelende' boost van 38 hz (gegevens gastheer) in betreffende luisterruimte. Daardoor een meer gecontroleerd laag.

Resume: de 300 gaat het niet worden, een krachtige en prachtige sub voor het geld maar voor mij net niet. De Monolith: shocking, wat een druk. Maar ik voorzie grote problemen in onze tussen-doorzon-woning met enkelvoudige wandjes ...

De 400, in gloss-black moet het worden. Super bij muziek en film - deze is het helemaal voor mij.

Sander. 

Enne, de Rotel is ook meegegaan naar de achterhoek  :-D.




Paul

Sander ..... HLP een Rotel zet je niet zomaar in een achterhoek. :-D  :no:  clown1

Veel plezier met de nwe aanwinsten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Kijk veel plezier met de nieuwe aanwinsten

De antimode zit ik zelf ook aan te denken om een vlakkere response te krijgen

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op juni 28, 2009, 10:44:05
Kijk veel plezier met de nieuwe aanwinsten

De antimode zit ik zelf ook aan te denken om een vlakkere response te krijgen
Thx. Betreft de Anti Mode: ik was onder de indruk van het effect van dit 'sigarendoosje' i.c.m. de Monolith (in de keten van de gastheer, in betreffende ruimte). Indien ik zelf voor de Monolith ging zou ik dat niet willen zonder een Anti Mode (afgewogen aan het effect van deze combi, de synergie). Echter heb ik de Anti Mode ook i.c.m. een gesloten sub (de xxls 400) kunnen horen, kunen beoordelen en dat was een heel andere ervaring: de Anti Mode legde de betreffende sub haast lam bij een specifieke demo-scene (Finding Nemo - Tipping the tank).
De gastheer gaf zelf ook aan dat de xxls 400 zonder de Anti Mode kan.

Citaat van: cheese op juni 27, 2009, 12:55:23
ja ben ook super nieuwgierig wat de rotel gaat doen.....de andere subs heb ik al een keer bijn Ralph mogen horen...
gr cheese
Ik ook, al wel aangesloten, maar nog ff te vroeg nu... wil mijn buren te vriend houden, zekers met de xxls 400 in aantocht  :-D.

Sander.

cheese

gefeliciteerd met de mooie aanwinsten en laat even horen hoe het bij jou staat te spelen.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

#9
Ik heb net de Rotel natuurlijk direct uit de verpakking gehaald en aangesloten. Ik werk nu ook voor het eerst met de 'trigger' (nooit eerder gebruikt). Deze heb ik na wat gegoochel goed weten in te stellen in de Marantz receiver.

Heb alleen nog twee practische vragen: klopt het dat de blauwe led van de Rotel ook in 'standby' mode (middels trigger aangesloten op de Marantz) gewoon blijft branden? Of gaat deze / dient deze uit te gaan?
Andere vraag: bij inschakelen van de Marantz (en daarmee de Rotel middels trigger) gaat heel even het 'Protect mode' ledje (rode) van de Rotel branden - is dit normaal (ik kan mij voorstellen dat dit een korte check-up is)?

14.15 uur: antwoord gekregen middels HT-forum en verkoper: Het rode ledje is idd. een korte check-up bij inschakelen en het blauwe ledje blijft idd. ook in standby branden.

Sander.

Stadium III

Citaat van: xander32 op juni 28, 2009, 11:54:33
Thx. Betreft de Anti Mode: ik was onder de indruk van het effect van dit 'sigarendoosje' i.c.m. de Monolith (in de keten van de gastheer, in betreffende ruimte). Indien ik zelf voor de Monolith ging zou ik dat niet willen zonder een Anti Mode (afgewogen aan het effect van deze combi, de synergie). Echter heb ik de Anti Mode ook i.c.m. een gesloten sub (de xxls 400) kunnen horen, kunen beoordelen en dat was een heel andere ervaring: de Anti Mode legde de betreffende sub haast lam bij een specifieke demo-scene (Finding Nemo - Tipping the tank).
De gastheer gaf zelf ook aan dat de xxls 400 zonder de Anti Mode kan.
Ik ook, al wel aangesloten, maar nog ff te vroeg nu... wil mijn buren te vriend houden, zekers met de xxls 400 in aantocht  :-D.

Sander.

Tja tipping the tank is idd zeer gaaf stuk voor de subwoofer
Hier staat er ook alles mee op zijn kop
Maar ik neem aan dat als je de anti mode gebruikt dat hij een subwoofer toch niet helemaal lam kan gaan leggen
Ik neem aan dat hij dalen en pieken vlakt maakt en zo op de response van de subwoofer inwerkt in de betreffende ruimte ?
Met eventueel je eigen gegeven boost op 35 of 25 hz

Dus een verschil wat je wel kunt merken is open of gesloten maar dan nog meer in de druk opbouw en snelheid
Is dit dan niet wat je is opgevallen

Verder ben ik zeer benieuwd naar je ervaringen en de anti mode bij je thuis !

Kwa rotel eind bak kan ik je niks zeggen ken ze niet !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#11
Na mijn luistersessie ben ik van mening dat de Anti Mode geen meerwaarde voor mij heeft i.c.m. de xxls 400.
Ik heb dus geen Anti Mode aangekocht.

Hoe kan ik het nog verder nuanceren: ik vond gisteren, in de betreffende ruimte, in de betreffende keten en met de betreffende software de Anti Mode geen meerwaarde hebben bij de xxls 400. De gastheer deelde die mening. Dat zegt m.i. ook iets over de baskwaliteit van de xxls 400. In een 2.1 setting vulde de xxls 400 de monitoren naadloos aan, voegde zich in het geheel zonder op te valen, gaf een laag meer, meer diepte, meer geluidskwaliteit. M.i. een hele kunst voor een subwoofer.


Sander.

Stadium III

Ok is ook goed dat Ralf dat met je eens is !

Verder ben ik wel benieuwd voor je als je de BK makkelijk ingeregeld krijgt !
Leuk en tijdrovend werk  :-P :wink:

Suc 6 ermee !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Mijn eerste ervaringen: Ik ben echt onder de indruk van mijn set nu! Subliem! De combi van Marantz pre (warm), Rotel eind (neutraal) en de Focals 816W pakt zeer goed uit! Wat een detail en controle (droge, stakke bassen!!!). Met kippenvel zitten luisteren naar voor mij vertouwde cd`s (o.a. Sting, Faithless, Dire Straits, Best of Twee Meter Sessies, Best van Ravel - Bolero, Postmen, Incognito en Gary Moore)  notworthy hello HB pompom.

Sander

dmeerpa

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150