Citaat van: dmeerpa op juli 22, 2009, 18:31:31
Naar aanleiding van een ander topic deze CD ooit geprobeerd: Roger Waters – Amused To Death
Deze is zeker een goede CD om als referentie te gebruiken.
Track 1 hoor je de stemmen links achter.
Track 3 met een stem ver links buiten de luidspreker en de piano die ver rechts invalt is een hele bijzondere ervaring.
Track 8 met de houthakkersklappen en de arreslee die voorbij komt geeft een ruimtelijke weergave die ongeëvenaard is. Je zou echt gaan denken dat de surround op staat, maar neen CD en Pure Direct
oi
De cd ''amused to death'' van Roger waters is zeker een van zijn betere solo projecten.
Maaaaaaar ik hoor dat wel vaker dat mensen deze cd ( en ook nog een paar andere steevast , welke vertel ik straks) dit een goede referentie opname vinden , ik ben het daar niet zo mee eens ( niet meer).
Het is namelijk zo dat die leuke effectjes niets meer zijn dan uitfase weergegeven geluid( hier is de term q sound voor verzonnen).
Ik heb zelf ook een paar cd's van Patricia Barber als referentie gebruikt, maar daar ben ik eigenlijk ook op terug gekomen, daar dit ( hoewel het mooiklinkt hoor) wat mij betreft ook weer te zwaar gemanipuleerd is en de bassen bijv veel te zwaar zijn aangezet.
Tegenwoordig probeer ik als referentie zoveel mogelijk zo min mogelijk
versterkte akoestische muziek met veel stemmen er in te nemen.
( lekker zinnetje was de laatste weer)