Nieuwe versterker aanschaffen...pm8003?

Gestart door Sinuswave, juni 18, 2009, 11:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sinuswave

Hij is binnen  :-D
Echt wel een vrij groot verschil met mn pm6002, maar vooral VEEL meer en veel strakker laag.
Daarnaast voelt het vooral alsof ie de speakers met veel meer gemak aanstuurt. Ook op hoger volume gaat het een stuk beter. Op lager volume heeft hij ook veel meer kracht. Ik ben nu alleen wel overtuigd dat als ik meer helderheid in mn geluid wil krijgen ik toch echt naar andere speakers moet kijken.
Ben er erg blij mee  HB
De CD5001 en PM6002 gaan vandaag nog weg.
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

Sinuswave

oh en de plaatjes  :-P
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

Marantz 81

mooi hoor  hello

maar blijf je nu met de sony cd speler draaien ?

Sinuswave

Dat was wel het plan. Hij speelt echt veel mooier af dat de marantz (helaas zou ik haast zeggen) alleen ga ik toch op zoek naar een andere... deze heeft af entoe moeite met het lezen van sacd`s.
Voor de looks vind ik de sony ook wel wat mooier dan de marantz. Eigenlijk was ik gewoon niet heel erg overtuigd van het geluid van de 5001  nopompom en daarom had ik die sony van marktplaats gehaald.

Misschien eens gaan kijken naar een speler van dezelfde reeks als mn nieuwe versterker.
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

fleetwood



ik heb mijn pm 8003 gekoppeld met de cd 5003 in eerste instantie omdat dit uiteraard visueel zeer mooi is,
dat het in mijn oren ook supermooi klinkt neem ik er graag bij  :-D

ik ben niet gegaan voor de sa 7003 of 8003 omdat je volgens mij meer betaald voor het sacd gebeuren.
ik heb geen sacd's en het aanbod van uitvoerders deed mij deze keuze dan ook niet overwegen.

mars

Citaat van: Marantz 81 op juni 22, 2009, 16:53:31
ja zijn zeker goede speakers ,je kunt die Q5 nog gewoon kopen bij correct voor 229 stuk

die dynaudio speakers zijn echt heel mooi ja en dynaudio heeft een hele mooie klank alleen wel een andere prijs klasse :wink:

DLS is ook zeer goed ,zou ik de toekomst de R55 wel willen



oi

Deze DLS'sen heb ik zo'n jaartje gelden bij Marco beluisterd.

En ik zeg je eerlijk; het is dat mijn keus al vast stond wat de mc-systems m3 betreft , anders had ik deze speaker gekocht :yes:

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Sinuswave op juni 24, 2009, 13:47:29
oh en de plaatjes  :-P

oi

heel mooi setje heb jij :yes:

Maar ( altijd weer die maar :gaap: sorry) ik zou nu idd die kefs de deur uit doen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Sinuswave op juni 24, 2009, 16:50:24
Dat was wel het plan. Hij speelt echt veel mooier af dat de marantz (helaas zou ik haast zeggen) alleen ga ik toch op zoek naar een andere... deze heeft af entoe moeite met het lezen van sacd`s.
Voor de looks vind ik de sony ook wel wat mooier dan de marantz. Eigenlijk was ik gewoon niet heel erg overtuigd van het geluid van de 5001  nopompom en daarom had ik die sony van marktplaats gehaald.

Misschien eens gaan kijken naar een speler van dezelfde reeks als mn nieuwe versterker.

oi

ja en laten we eerlijk zijn ; sony heeft natuurlijk ook wel een naam op cd spelers gebied.
Er is van dat merk echt heel, maar dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi spul verschenen
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thepioneer

Ik heb hier alles eens even goed gelezen en in vraag me af waarom hier niet over b&w speakers gepraat wordt. Ik vindt de combinatie marantz en b&w echt sumbliem. Ik heb mijn set aangesloten met monsteraudio kabels en ben erg tevreden.

Nou weet ik dat b&w vaak een beetje als een bromkast wordt neergezet, uiteraard kun je hier het een en ander aan veranderen door een goede plaatsing van de speakers te kiezen. Zelf heb ik een set cdm7se staan met een heftige modificatie. Deze draait op mijn pm8003 en ik heb een cd52mkII se staan als cd speler.

Deze speler wil ik nog eens vervangen door de SA8003. Ik las hier even een stukje terug dat er gedacht wordt dat er alleen maar meer betaald wordt door het sacd gedeelte, nou als je goed gaat luisteren krijg je echt veel meer als dat. De SA8003 is gewoon echt een super goeie speler en naar mijn mening speelt hij de naim cdspeler (goedkoopste) echt helemaal zoek.

Ik heb geluisterd naar een combinatie van de naim 5i versterker en cd sa8003 op b&w cm7 speakers met monsteraudio kabels. Echt een mega goeie combinatie. Maar omdat ik graag mijn audio componenten hetzelfde hou heb ik voor de pm8003 gekozen omdat het verschil met de naim vrij klein is. Ook het ik deze gekozen omdat de marantz nog een heftige modificatie kan ondergaan en dan klinkt hij ook nog echt veel beter als de naim. De versterker is met modificatie ook wel een stukje duurder als de naim, maar goed de modificatie kan later en dat is financieel weer veel aantrekkelijker.

Groeten Ronald

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

KRISGS

Citaat van: Marantz 81 op juni 23, 2009, 19:22:27
weet ik  :wink: heb hem ook gelezen ook die van de R66  :-)

ik heb in men auto ook DLS met een T 25 mm softdome tweeter ,die is echt stuk beter als de tweeter die in men KEF Q5 zitten ,ook het aparte filter wat DLS erbij levert met instelbare - en + DB


@ jwx

ja klopt maar zegt ook weer niet alles omdat het ook persoonlijke smaak is ,de kef,s die ik nu heb ben ik heel tevreden mee maar laat op sommige punten toch wel wat liggen ,als ik andere speakers koop mis ik weer de charme die een kef voor mij heeft met name het vocale en zuivere

hierna DLS  :kwijl: :yes:

sorry als ik stoor maar heb de dls R66 staan en ik vind dat deze in het mid-laag zeer slecht klinken , zonder sub erbij zouden ze gewoon afblijven staan bij mij, begrijp het niet, in de review zie ik bv staan dat er redelijk veel punch in zit en zo, mja , hier toch een no-go, oftewel doe ik iets verkeerds maar lijkt me sterk

Marantz 81

wat voor apparatuur staat ervoor dan ?  die speakers hebben minimaal een stereo versterker nodig die 120/150 w levert bij 4 ohm en ook stabiel genoeg is om ze te kunnen aansturen

mars

oi @ Thepioneer,

[qoute]

Ik heb geluisterd naar een combinatie van de naim 5i versterker en cd sa8003 op b&w cm7 speakers met monsteraudio kabels. Echt een mega goeie combinatie. Maar omdat ik graag mijn audio componenten hetzelfde hou heb ik voor de pm8003 gekozen omdat het verschil met de naim vrij klein is. Ook het ik deze gekozen omdat de marantz nog een heftige modificatie kan ondergaan en dan klinkt hij ook nog echt veel beter als de naim. De versterker is met modificatie ook wel een stukje duurder als de naim, maar goed de modificatie kan later en dat is financieel weer veel aantrekkelijker.

[einde qoute]


Wat houden die ''heftige modificatie's '' voor de pm8003 dan in , als ik vragen mag?

Ik vind de naim nait5i namelijk wat betreft neutraal weergeven , stage vorming ( waarbinnen je loeistrakke plaatsing van verschillende muziekanten hebt) enz enz ,  een wel hele mooie versterker hoor.


grtz  Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Citaat van: KRISGS op december 12, 2009, 08:42:59
sorry als ik stoor maar heb de dls R66 staan en ik vind dat deze in het mid-laag zeer slecht klinken , zonder sub erbij zouden ze gewoon afblijven staan bij mij, begrijp het niet, in de review zie ik bv staan dat er redelijk veel punch in zit en zo, mja , hier toch een no-go, oftewel doe ik iets verkeerds maar lijkt me sterk
of ik deed iets verkeerd,maar de R66 in 2 verschillende ruimtes en verschillende sets kwam de punch in het laag echt wel naar voren,hoe staan bij jou de R66 dan opgesteld ?,en met welke spullen draai je dan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thepioneer

Hallo,

Wat de modificatie inhoud weet ik niet precies. Ik ben wel technisch maar heb van het echte electro gebeuren geen verstand. Ik weet dat de plaat waar de luidspreker aansluitingen op zitten die wordt veranderd o.a. en er worden onstoringselementen weg gehaald (verplicht in duidsland maar nadelig voor het geluid) maar meer gegevens weet ik niet. De rest wordt me te technisch. Ik weet wel dat de hele versterker over de kop gaat. Een gemodificeerde pm8003 kost 1500,-. Dat is een hoop geld maar hij klinkt beter dan de reference serie en dan de versterker van 1500 euro. Die heb ik met elkaar vergeleken in een luistertest.

De sa8003 modificeren ze ook. Daar wordt ook veel veranderd, in de dac, schakelingen van de print, de lazer, xlr aansluitingen aangebracht enz. Ook deze speler komt gemodificeerd op 1500 euro. De sa8003 gemodificeerd klinkt beter dan de ki pearl. En je bespaard 1000 euro.

Ze modificeren ook alle b&w speakers waardoor ze veel meer detail en rust weergeven. Ook de plaatsing van de luidsprekers wordt minder belangrijk omdat ze daar minder gevoelig voor worden. De b&w uit de doos kan vaak als brombak worden beschreven maar een gemodificeerde versie van de cm7 bijvoorbeeld speelt echt de sterren van de hemel, ook standaard al natuurlijk :)


Ik speel zelf met gemodificeerde cdm 7se luidsprekers. Klinkt echt super. Deze zijn niet gemodificeerd door de zaak waar ik het nu over heb maar door een andere zaak. Ook deze speakers klinken mooi strak. Deze speakers zijn aangepast in de filters, interne bekabeling en demping.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 27, 2009, 09:49:37
Hallo,

Wat de modificatie inhoud weet ik niet precies. Ik ben wel technisch maar heb van het echte electro gebeuren geen verstand. Ik weet dat de plaat waar de luidspreker aansluitingen op zitten die wordt veranderd o.a. en er worden onstoringselementen weg gehaald (verplicht in duidsland maar nadelig voor het geluid) maar meer gegevens weet ik niet. De rest wordt me te technisch. Ik weet wel dat de hele versterker over de kop gaat. Een gemodificeerde pm8003 kost 1500,-. Dat is een hoop geld maar hij klinkt beter dan de reference serie en dan de versterker van 1500 euro. Die heb ik met elkaar vergeleken in een luistertest.

De sa8003 modificeren ze ook. Daar wordt ook veel veranderd, in de dac, schakelingen van de print, de lazer, xlr aansluitingen aangebracht enz. Ook deze speler komt gemodificeerd op 1500 euro. De sa8003 gemodificeerd klinkt beter dan de ki pearl. En je bespaard 1000 euro.

Ze modificeren ook alle b&w speakers waardoor ze veel meer detail en rust weergeven. Ook de plaatsing van de luidsprekers wordt minder belangrijk omdat ze daar minder gevoelig voor worden. De b&w uit de doos kan vaak als brombak worden beschreven maar een gemodificeerde versie van de cm7 bijvoorbeeld speelt echt de sterren van de hemel, ook standaard al natuurlijk :)


Ik speel zelf met gemodificeerde cdm 7se luidsprekers. Klinkt echt super. Deze zijn niet gemodificeerd door de zaak waar ik het nu over heb maar door een andere zaak. Ook deze speakers klinken mooi strak. Deze speakers zijn aangepast in de filters, interne bekabeling en demping.

Groeten Ronald

dan maken ze eigenlijk andere speakers en cd spelers en versterkers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject