Nieuwe versterker aanschaffen...pm8003?

Gestart door Sinuswave, juni 18, 2009, 11:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Sinuswave

Je hebt helemaal gelijk, maar aangezien Kef niet meer geleverd word door een groot aantal hifi zaken is de kans dat ik ze daar kan beluisteren niet zo groot. Maar zelfs op andere speakers zou ik de verschillen tussen de versterkers moeten kunnen horen.

Platen die ik gebruik ter referentie zijn Ki van the Devin Townsend Project en Quand Tu Dors van Wende Snijders, deze laatste plaat is gewoon geweldig mooi en helder opgenomen. En dan nog het unplugged album van Eric Clapton.

Zelf thuis gebruik ik The Name van Van den Hul als interlink.
Ik denk dat het eigenlijk altijd scheef is vergelijken als je niet thuis zit. Maar daar is weinig aan te doen.
tenzij je de apparatuur inderdaad een week of twee thuis mag neerzetten.
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

Maurice

Zelf zou ik vanwege de kleuring van zowel Marantz als KEF deze niet snel met elkaar matchen. Dit kan op vervorming gaan lijken qua geluid.
Ik denk ook dat je met andere speakers beter af bent.
Als je van Dynaudio houdt, luister dan ook eens naar Dali (heeft Hobo Arnhem ook), maar ietwat afwijkend ervan ook JM Lab of Elac.

Het geluidsverschil tussen Rotel en Marantz herken ik. Rotel is uber neutraal, daar waar Marantz als design philosophy een ietwat warmer midhoog meegeeft (uitspraak van Ken Ishiwata).
Dynaudio is ook enorm neutraal, waar KEF een warm klinkende speakers is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 18, 2009, 19:18:29
leuk verhaal ,alleen heb je het geluid nu op anderse speakers gehoord als die je zelf hebt en dat kan ook een wereld van verschil zijn ,en goede interlinks zijn ook heel belangrijk + de cd kwaliteit  :wink:

Dat 1 na laatste ben ik niet met je eens dat over die kabels
Zelfs met een dropveter moet het goed zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

#18
Citaat van: jwx op juni 18, 2009, 20:37:35
Dat 1 na laatste ben ik niet met je eens dat over die kabels
Zelfs met een dropveter moet het goed zijn

Zelf heb ik een hele stapel interlinks welke ik wissel afhankelijk van de soort muziek en mijn stemming.
Een ander zal mij wel voor gek verklaren, maar het gaat er voor mij om wat ik leuk vind en dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.

Paul

Citaat van: joep op juni 18, 2009, 21:11:28
Zelf heb ik een hele stapel interlinks welke ik wissen afhankelijk van de soort muziek en mijn stemming.
Een ander zal mij wel voor gek verklaren, maar het gaat er voor mij om wat ik leuk vind en dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.
Wil jij dat in een ander topic met ons delen ?
Ben benieuwd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Ja tuurlijk kan een kabel wat doen maar het is niet zo dat een kabel bepaalt of iets goed klinkt
En ik heb ook liever een Siltech dan een dropveter maar ik vind die verschillen zo klein dat ik me daar niet meer in ga verdiepen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Heren, zullen we de kabeldiscussie elders voren?
Dan kunnen we hier kijken of de topic starter kunnen helpen in zijn zoektocht ;)
(enne Joep, ik deel de interesse van Paul)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Zal ooit wel eens een topic hierover starten. Moet mijn set ook maar eens voorstellen. Intussen kun je zelf wel e.e.a. uitproberen. Zoveel mogelijkheden zitten er niet op een versterker vandaag de dag om een beetje klankkleur bij te regelen. Een interlink is een eenvoudige en goedkope manier hiervoor. Maar hier ging het om een PM8003.

JohnWx

Je hebt gelijk

Topicstarter wat voor kabels heb je

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sinuswave

Kabels: Van den Hul, The Name interlink en The Clearwater  twee keer twee meter speakerkabel.
En nog een random dap interlink maar daar hebben we het verder maar niet over  :-D
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

JohnWx

mmmmmmmmmmm interested :schater:


dan weet ik het ook niet meer
als je dat eerder had gezegd
nu kan ik weer opnieuw beginnen

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sinuswave

Ik heb besloten om de 8003 aan te schaffen, voor €625 lijkt het me een zeer mooie deal  :lol:
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

JohnWx

Citaat van: Sinuswave op juni 19, 2009, 12:30:09
Ik heb besloten om de 8003 aan te schaffen, voor €625 lijkt het me een zeer mooie deal  :lol:


Nieuw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sinuswave

2 maanden oud met nog 22 maanden garantie  :-P
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject