Hallo,
Wat de modificatie inhoud weet ik niet precies. Ik ben wel technisch maar heb van het echte electro gebeuren geen verstand. Ik weet dat de plaat waar de luidspreker aansluitingen op zitten die wordt veranderd o.a. en er worden onstoringselementen weg gehaald (verplicht in duidsland maar nadelig voor het geluid) maar meer gegevens weet ik niet. De rest wordt me te technisch. Ik weet wel dat de hele versterker over de kop gaat. Een gemodificeerde pm8003 kost 1500,-. Dat is een hoop geld maar hij klinkt beter dan de reference serie en dan de versterker van 1500 euro. Die heb ik met elkaar vergeleken in een luistertest.
De sa8003 modificeren ze ook. Daar wordt ook veel veranderd, in de dac, schakelingen van de print, de lazer, xlr aansluitingen aangebracht enz. Ook deze speler komt gemodificeerd op 1500 euro. De sa8003 gemodificeerd klinkt beter dan de ki pearl. En je bespaard 1000 euro.
Ze modificeren ook alle b&w speakers waardoor ze veel meer detail en rust weergeven. Ook de plaatsing van de luidsprekers wordt minder belangrijk omdat ze daar minder gevoelig voor worden. De b&w uit de doos kan vaak als brombak worden beschreven maar een gemodificeerde versie van de cm7 bijvoorbeeld speelt echt de sterren van de hemel, ook standaard al natuurlijk
Ik speel zelf met gemodificeerde cdm 7se luidsprekers. Klinkt echt super. Deze zijn niet gemodificeerd door de zaak waar ik het nu over heb maar door een andere zaak. Ook deze speakers klinken mooi strak. Deze speakers zijn aangepast in de filters, interne bekabeling en demping.
Groeten Ronald