Nieuwe versterker aanschaffen...pm8003?

Gestart door Sinuswave, juni 18, 2009, 11:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sinuswave

Een goede morgen deze morgen,

dit is mijn eerste post op dit forum, nadat ik het een en ander heb doorgelezen durf ik hier mn vragen wel kwijt  :lol:

Ik ben momenteel in het bezit van een pm6002 gekoppeld met een cd5001/Sony SCD-XB 940. De sony speler die blijft in mijn bezit maar de twee marants delen die ga ik verkopen aan een collega, wat is nu voor mij een mooie upgrade qua versterker? Ik heb reeds geluisterd naar de pm8003 en daar ben ik opzich erg over te spreken.

Ik heb hem vergeleken met een Rotel, creek en Denon versterker en voor de lol nog met een klasse A primare versterker [waarnaast hij zich prima weerhield  :-o] alleen toch vind ik de keuze nog moeilijk.

Ik kan op dit moment een pm8003 voor een kleine 600 euro overnemen, wat volgens mij wel een redelijke prijs is.
Vandaag zal ik ook weer gaan luisteren, ik weet nog niet naar wat, maar dat zal ik nog posten wanneer ik weer terug ben. ben erg benieuwd naar hoe bijvoorbeeld een yamaha versterker klinkt. Zelfs al verwacht ik niet dat jullie me daarover zouden advieseren  :-D

Dus is het kort: Wat is een mooie upgrade voor mijn PM6002?

Alvast bedankt voor de reacties,

Vincent
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

JohnWx

De prijs is niet redelijk voor een 2de handse 8003
Nieuw is hij nu 849€

http://www.stassen.nl/specificaties/versterkers-en-receivers/stereo-versterker/marantz-pm8003

Met welke Denon en Rotel Creek heb je ze beluisterd ?


En ik denk niet dat er qua klank zoveel verschil zit in de 6002 versus 8003 het blijft als het goed is de zelfde klanlkleur houden anders gaat er iets mis bij Marantz


En als je de 8003 beter/anders vind klinken moet je het doen en zelf beslissen
We kunnen je wel helpen om zo goedkoop mogelijk uit zijn voor je :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sinuswave

Het punt is vooral dat ik naast van die zeikerige maar veel te mooi opgenomen zangeresjes ik ook vooral naar rock en roll en metal luister. En ik merk dan mijn geluid op hogere levels erg snel verdraaid. En dat ligt volgens mij aan de lack of power van mn versterker. Ik gebruik overigens Kef iQ3`s [staanders gaan nou eenmaal niet zo goed op een studentenkamertje  :lol:] Ik hoopte dat met de grotere power van de 8003 dat probleem zou worden opgelost. Maargoed rondkijken naar iets compleet anders sta ik dus ook voor open. De kleuring is ook de hoofdreden dat ik vanaf het begin voor marantz heb gekozen. De typenummers ken ik niet uit mn hoofd, ik zal ze vandaag eens neerkalken in de winkel.

Vincent
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

JohnWx

#5
Denk dat je meer winst haalt uit andere speakers maar dat is mijn mening dan een andere speaker
Zoveel meer vermogen win je ook niet met de 8003 en het rendement van de Kef's zijn niet zo laag dacht 89/90 db

En kijk is 2 de hands naar een PM-17


De Sony is een mooie speler   oeps  violent1 (marantz forum)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sinuswave

Watvoor een speakers zou je mij aanraden dan? Ik hou erg van het hoog in mijn speakers, daarnaast geven ze een erg mooi beeld en wel wat matig laag. Helaas laat mijn budget het gewoon niet toe om 1000 euro per speaker neer te leggen. Anders had ik allang een set dynaudio`s in huis gehaald.
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

JohnWx

Citaat van: Sinuswave op juni 18, 2009, 12:26:57
Watvoor een speakers zou je mij aanraden dan? Ik hou erg van het hoog in mijn speakers, daarnaast geven ze een erg mooi beeld en wel wat matig laag. Helaas laat mijn budget het gewoon niet toe om 1000 euro per speaker neer te leggen. Anders had ik allang een set dynaudio`s in huis gehaald.


Nou je smaak is prima
Gewoon even afwachten en kijken wat er te koop is op MP en winkels 2de hands
Ik zie en weet de prijzen vaak
De Kef is wel gewild bij HomeTheate mensen die ben je zo kwijt
Maar waarom geen zuil ? een gesloten kast han mooi klinken in een kleine kamer


Een Dynaudio 32/42/52 vind ik persoonlijk erg mooi klinken
De kleine speakers van OPERA
En de Missions 750 LE of de 751
Maar dat is zo persoonlijk
Sommige merken koop ik blind zoals Hepta Audiolab Translator Dynaudio
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

voor speakers kijk dan ook eens naar Mordaunt short, veel speaker voor weinig geld.
Heb zelf de MS908 avant op een pm-15S1 en dat klinkt vooral in het mid-hoog errug lekker.

JohnWx

#9
Dan zou ik toch voor een speaker gaan met iets meer history en een visie achter een speaker
En niks te nadelen van MS maar wat de markt vraagt maken ze
Je krijgt veel voor weinig maar of je voor kwantiteit moet gaan of kwaliteit ja dat is moeilijk
Kijk rond op Marktplaats en zoek op AVI Hepta OPERA Dynaudio Quadral heeft mooie monitoren vind ik of FOCAL of JMlab (nu samen) of ASW EPOS maar ja er is zoveel


mooie Naim zuiltje voor een schijt prijs:

http://link.marktplaats.nl/259376363



Belangrijk is rust en luisteren en of je er wat langer naar kan luisteren en niet dat je moe word van het horen of dat je met de volume blijft draaien dan is er onrust in de set/speakers


Nou sterkte


of een mooie ouwe Tannoy DUAL CONCENTRIC

ik hou op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sinuswave

Heh dit maakt keuzes maken nog veel moeilijker  :-D

Ik zal ze vandaag bij hobo in arnhem eens lastig gaan vallen en verscheidene speaker/versterker combinaties proberen. Ik laat vanmiddag wel horen watvoor goeds daar uit is gekomen  pompom

Alvast erg bedankt voor de reacties tot nu toe!
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

JohnWx

Citaat van: Sinuswave op juni 18, 2009, 12:49:13
Heh dit maakt keuzes maken nog veel moeilijker  :-D

Ik zal ze vandaag bij hobo in arnhem eens lastig gaan vallen en verscheidene speaker/versterker combinaties proberen. Ik laat vanmiddag wel horen watvoor goeds daar uit is gekomen  pompom

Alvast erg bedankt voor de reacties tot nu toe!


Hobo is een fatsoenlijke winkel ook met inruil eventueel
Maar ga op je zelf af
Een verkoper verkoopt wat op voorraad is of snel te leveren
En kijk op hun site bij 2de handse spullen ze kunnen ook interfiliaal spullen naar een andere winkel verzenden


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sinuswave

Zojuist de pm6002 met de pm8003 en Rotel RA-1520 vergeleken.
De speakers die ik heb beluisterd zijn dynaudio excite x32. (hopelijk ben ik hier ooit nog eens eigenaar van, ohh wat een mooi geluid komt daar uit :kwijl: )

Om heel eerlijk te zijn vond ik de verschillen tussen de 8003 en de rotel vrij minimaal, waar de 8003 in het midhoog iets meer kleurt en wellicht net een wat onscherper geluidsbeeld neerzet is de rotel een stukje rustiger voor het gehoor..Erg moeilijk om te kiezen welke van de twee mooier is. er zit wel een prijverschil tussen van 250€ (wellicht wat minder want over de marantz zou ik 100 euro korting krijgen) maar daar heb ik in feite niet naar gekeken. Naar mijn gevoel komt er alleen wat meer muziek uit de marantz... als ik dat zo mag omschrijven.

Het geluidsverschil tussen de 6002 en 8003 is wel merkbaar doch niet zo groot als ik had verwacht. de 8003 is een stuk strakker in het midhoog en laag en komt wat gecontroleerder over dan de 6002. Verder is hij wel duidelijk veel mooier afgewerkt.

Maargoed ik heb nog even bedenktijd  :lol: mijn huidige set is komende week waarscheinlijk pas weg.
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

Marantz 81

leuk verhaal ,alleen heb je het geluid nu op anderse speakers gehoord als die je zelf hebt en dat kan ook een wereld van verschil zijn ,en goede interlinks zijn ook heel belangrijk + de cd kwaliteit  :wink: