Marantz 2226B

Gestart door HAL9000, juni 13, 2009, 10:15:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een marantz 2226b van een forumlid onderhanden gekregen. Deze moest wat service hebben.
Ik heb alle elko's vervangen, 4 nieuwe lampjes geplaatst, nieuwe voedingsstransistor.
Enkele bindingen hersteld, en sommige printen schoongemaakt.
Enkele schakelaars ingespoten en vervolgens met een hoge druk weer leeg gespoten !! brandschoon!!

De versterker leverde netjes 35watt per kanaal bij 8 ohm, een volgeluid!
Goed ontvangst van de tuner, goed en snel stereo!


versterker oud

eindversterker oud.

verkeerde zekering, deze receiver is al eens ergens voor service geweest bij: ECHO de speciaalzaak voor geluid (terneuzen)  :schater: een 15A zekering waar een 2 A in hoorde  nonono nog te groot ook  :|

versterker in service, voeding was een beetje versleten. hier heb ik wat rotte elko's verwijderd en de vergeelde voeding transistor.

geserviced.

nieuw fris, niet stinkend koelpasta.

phono stage

de pre

De tuner, ook zie je 2 blauwe kousbandjes zitten, NETJES gedaan, ipv wit plakband.

dit print is van phono stage, was erg vies. nu niet meer  :-D


eindversterker schitterd weer van schoonheid.


alles.


De 2226b aan de voorkant, je ziet deze modellen vrij vaak op marktplaats.
ik zou zeggen neem dit verslag even in je achterhoofd mee,voordat je een 2226 of een ander ''kleintje''
aan wilt schaffen deze eisen ook service.

Dit model werd erg goed beoordeeld destijds door de consumentenbond.
beter dan: pioneer yamaha wega(sony) en philips.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Wat is de gangbare prijs voor een 2e hands 2226B receiver ?
Mits in goede conditie uiteraard. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

#2
60 euro kan ietsje meer wezen.

soms vragen men fors meer maar ze worden regelmatig aangeboden dus waarom véél meer betalen?
Volg het een beetje want m'n eerste marantz was een 2226b (staat nou bij mijn zoon te spelen in zijn studiootje).
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

vielzweck

#3
o, ja

gezien de mooie bijdrage van Jon houd ik er ernstig rekening mee dat de prijs in de nabije toekomst omhoog gaat
:-D :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

jrm

Dat ziet er weer zeer mooi uit!
Elke keer geniet ik weer van je mooie plaatjes, maar vooral je vakmanschap en liefde voor dit vak!

Jon, bedankt  :wav: :wav:

HAL9000

Dank voor alle positieve reacties,

Ja  prijs zal idd omhoog gaan. Mensen denken nogsteeds OOH EEN MARANTZ DAT IS GOED SPUL.
is het ook, maar het heeft na 30 jaar trouwe dienst wel een service beurt nodig.

Grappige bij deze en de 2225 is, mocht je netjes het aangewezen signaal geven op de input.
en voor de lol deze volume 100% zetten, klijg je nouwelijks vervorming  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Elmo

Ziet er weer keurig uit zeg!  notworthy Die kan er weer effe tegen......

De 2226B wijkt trouwens aan de binnenkant wel wat af van de 2226 die ik zelf sindskort heb. Waar zitten de voedingselco's eigenlijk? Hangen die eronder of zo, bij die van mij staan ze rechtop tussen de trafo en de eindversterker.

HAL9000

Citaat van: Elmo op juni 20, 2009, 21:38:47
Ziet er weer keurig uit zeg!  notworthy Die kan er weer effe tegen......

De 2226B wijkt trouwens aan de binnenkant wel wat af van de 2226 die ik zelf sindskort heb. Waar zitten de voedingselco's eigenlijk? Hangen die eronder of zo, bij die van mij staan ze rechtop tussen de trafo en de eindversterker.

Onder het eindversterker/voedings print.
Dat is bij de 2238B ook zo.
Bij de 2285B zitten 2 combi elko's (4 normale) powerrrrrr. ik zie forumlid Vielzweck al klapperen met den oren  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!