Citaat van: Xplod op september 12, 2013, 11:19:30
Ik heb hier alles op zo'n Monster netfilter-stekkerblok aangesloten, welke ik destijds eens heb aangekocht in een lokale "Vanden Borre" winkel hier in Vlaanderen, die er sowieso al een héle hoop netrommel uitfiltert.
Ik was niet echt overtuigd van die dingen maar er stond in de winkel een testopstelling waar je het zelf kon mee uittesten en dat werkte verdorie héél goed.
Zo'n netfilterblok kan geen kwaad, het helpt tegen storingen, maar binnen een bepaalde bandbreedte en met een beperkt aantal dB verzwakking. Je kunt het testen met een scope. Verder zorgen ze dat overspanning wordt geblokkeerd.
Eigenlijk zou ieder individueel apparaat een filter moeten hebben, want de contacten
in het blok zijn gelijk (meestal). Dat betekent dat een slecht functionerend apparaat binnen het blok toch nog storingen kan veroorzaken.
Vaak zie je al filters op de ingang van een apparaat zitten.
Wat die testopstelling betreft kan ik niet oordelen. Ik heb zelf wel eens 'testen' meegemaakt waar je gewoon bedonderd werd. Ik zeg niet dat dat ook bij Vd Borre zo was, maar je moet alert zijn.
Een illusionist die een meisje doorzaagt en weer 'plakt' is zeer vermakelijk, omdat we
weten dat het niet kan. Als we onwetend zijn, dan wort het gevaarlijk.
ron