Citaat van: WimPeu op juli 29, 2011, 14:51:25
Kortom, koop een receiver met Audyssey Pro en vergeet alle High-Fi/End versterkers.... Ik kan het hoe dan ook niet anders lezen dat dat de eind conclussie is.
Weet het niet hoor. Ik ben een van de weinig mensen hier op het forum die beide optie's thuis staan heeft. Kan er in het hele verhaal van Ron technisch geen speld tussen krijgen. Ik heb alleen maar een eeuwen oud referentie...mijn oren. Veel mensen zullen het een verbetering vinden maar nog veel meer niet. Ik heb het voor de duidelijkheid alleen over Audyssey icm stereo. Als er geen ander stereo was dan Audyssey controlled stereo dan was ik met die tak van de hobby snel klaar.
Kun je 1 naam noemen Ron die na het horen van stereo met Audyssey zijn dedicated stereo set de deur heeft uit gedaan en over is naar een receiver?
Ik heb kritiek? Misschien maar niet voor kennis. Draaide als 1 van de eerste mensen hier op het forum met volle tevredenheid films met Audyssey. Toen wou er nog werkelijk niemand aan.
Ook ik heb hier beide opties staan en weet wel dat mijn stereoset niet de deur uit gaat, ook niet nadat je Audyssey Pro op een receiver in huis hebt.
Heb daar woensdag ook met Theo nog uitgebreid over geouwehoerd. Die is nl. van mening dat het na het inmeten met Audyssey Pro in alle luisterruimte's gelijk zal klinken. Het zou nu bij Rob net zo klinken als bij hem. Ik ben het op dat punt niet met hem eens wat ik heb aangegeven dat de klank, kwaliteit en en opbouw van het merk maar ook het apparaat zelf in mijn optiek ook een grote rol spelen. Een Onkyo klinkt van huis uit nu eenmaal wat anders dan bijv. een Marantz. Dat wil ik juist
niet gelijk getrokken krijgen door Audyssey! Ook het voorversterkergedeelte van bijv. een PM 11/15 is van heel andere kwaliteit dan een AV/receiver. Die winst geeft Audyssey je niet terug.
Bij Theo is het verschil heel groot tussen wel en geen Pro. Ook in zijn oude huis was dit al het geval met de Marantz SR 8002, ook geen misselijke receiver. Waar dat precies aan ligt weet ik niet. Misschien de sub die niet meedoet in Pure-Direct? Of toch die Kef's die steken laten vallen en veel baat hebben bij de Audyssey?
Wel gek want bij jouw klonk de Onkyo (zonder sub in stereo) errug goed.
Ook hier klonk mijn Marantz SR 8001 in Pure Direct best goed, veel beter dan de Integra nu bij Theo. Alleen had ik toen nog problemen in het laag en met de Ausyssey-versie op de SR 8001 kwam je van de drup in regen
Daarom mezelf nog even citeren:
Citaat van: drees62 op juli 28, 2011, 00:04:45
Indien je voornemens bent om ook een CD in stereo op een A/V receiver af te spelen in een buitengewone kwaliteit is Audyssey Pro een regelrechte aanrader/must! Ook met HT is het natuurlijk prima voor elkaar.
Mijn volgende receiver is er zeker eentje met Audyssey Pro aan boord
Daarmee bedoelde ik te zeggen dat indien je toch van plan bent om een keer wat nieuws te kopen ga dan voor de Pro versie. Dan heb je altijd die mogelijkheid aan boord. Ik heb niet gezegd dat die PM/SA weer weg kan