Hoi allemaal
Zoals ik al schreef heb ik mijn topic slecht bij gehouden kwa veranderingen
dus ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik moet beginnen.
Laat ik beginnen met de verhuizing naar mijn appartementje
Daar heb ik natuurlijk als eerste mijn tv opgehangen na zorgvuldige metingen kwa hoogte en centraal in het kamer gedeelte enz
hoogte=meubel en center en direct daarboven om het midden van de tv op ongeveer 110cm te krijgen
De speakers plaatsen en de sub in de rechter hoek
het probleem waren de rears; in mijn vorige stulpje had ik al leidingen in de muur zodat ik monitoren op hoogte kon ophangen
Hier heb ik mijn oude (35jr)Calinda`s van stal gehaald om als rears te fungeren (vloerstaanders)
Tja en dan komen de upgrade kriebels als alles kwa inrichting aardig op orde is
ook met tips van luisteraars/mede forummers (oa Sander,Rob)
Ik had al de SR8002, Humax satt ontvanger, DV7600 (ook voor SACD) en de Pana BD35
laat ik de StormIII sub en de technics SL-Q3 niet vergeten
Er kwam al snel een dedicated CD6002 bij
Ook een Nas en Multimediaspeler Mede8ter 400x (tevens HDD-dock) Behoorden tot de upgrades
Om de Sub mooi te laten klinken werd er een Antimode bijgezet.
Al met al een kast vol; maar het was nog niet genoeg volgens Sander;
De Kef`s zouden met een fatsoenlijke eindversterker nog beter gaan presteren!!
Iets wat al veelvuldig door anderen werd gedaan.
Zo gezegd zo gedaan; en idd Sander had gelijk; de Kef`s hadden deze upgrade echt nodig in de vorm van een Classè CA-150 Die bij W&W in de aanbieding was; het ging er echt veel op vooruit !
Rob tipte mij een mooie StadiumIII dus de StormIII moest ook het veld ruimen naar een nieuw baasje
De DV7600 werd vervangen door een DV7001
Al met al een set waar ik veel luister en kijk plezier van heb gehad !!
Maaaar toen kwam Marantz met de nieuwe serie uit; oa de SR 7005 en een alles speler
de UD5005
StadiumIII (Rob)was 1 van de eersten die zo`n minimalistische set in huis had gehaald
en met veel lovende woorden op het forum dit beschreef.
Ik werd daar ook door gecharmeerd; Minder is Meer!!
Het down/upgrade virus sloeg hier ook weer hard toe
Langzaam gingen er hier onderdelen in de verkoop en moest de ogen open houden om dit ook te realiseren
Als eerste de DV7001 (immers de BD35 speelde ook de dvd`s af)
Als 2de de CD6002 die me in contact bracht met Ron van Perfect-Audio maar daar over strakjes meer.
De Humax HDCI200 werd vervangen door een Technisat HD S2 met pvr
Nadat ik op Marktplaats een Marantz een BD8002 had gezien moest ik heel goed de reviews lezen
want er stond immers een UD5005 in de planning; in mijn ogen vond ik de BD8002 een mooiere speler en de reviews waren er naar.
Tja; en dan wordt de kast al aardig leeg als je van 3 apparaten er 1 maakt; Marantz BD8002
Tja dan rest nog de reciever Waarom eigenlijk de combinatie werkte toch goed??
Het zou een Marantz SR7005, vanwege een veel beter audyssey systeem, worden na alle lovende woorden van Rob, maar Ron had nog een mooi alternatief in de vorm van een Integra 8.9 die enkele voordelen had t.o.v. de Marantz
De Integra had ook geen extra eindversterker meer nodig door de Bi-amp mogelijkheid
en de geintegreerde Audyssey multEQ Pro die geactiveerd kon worden
(Dus de Classè staat nu nog werkeloos in de opslag; te koop)
Al review`s lezende moest het een prachtig apparaat zijn
Met veel geluk stond er ook nog 1 op Marktplaats de Integra 9.9 1 typetje hoger en een jaartje ouder, voor leuk geld, en kon daar de Pana BD35 op inruilen met bijbetaling ; dus die zou het worden.
Nu vragen jullie je natuurlijk af; waarom al die upgrades ?
Ten eerste; het is een virus
Ten tweede; kunne jullie daar zelf ook een antwoord op vinden op het forum
Daar zijn hele topic`s over geschreven en ik heb daar mijn conclusies uit getrokken;
en deze kon ik allemaal positief beamen door de ervaringen in luisteren en kijken.
oa; waarom een DV7001 tov de DV7600,
of; is een dedicated CD (CD6002)speler extra, beter is dan een DV speler,
of; een extra eindversterker iets toevoegt enz enz
En; een dikke JAAA ze brachten allen iets extra`s
Ten derde; als ik het leuk zou spelen (goed verkopen en inkopen) kon ik er geld aan overhouden
(als straks de Classè is verkocht lukt dat)
Tot zover de veranderingen....en nu het Audyssey verhaal waar jullie allemaal op zaten te wachten!
Het begin is moeilijk daar de Audyssey ons ons eerst tegen de haren in streek met de SR 8002 en andere modellen die daar mee waren uitgerust.
niemand wilde daar gebruik van maken om dat de resultaten niet naar behoren klonken!
Bij mijn verkoop van de CD6002 aan Ron van Perfect -Audio
kon ik het zo regelen dat hij op zaterdag zou komen met de mededeling dat StadiumIII (Rob)
ook zeer geïnteresseerd was in het Audyssey systeem aan boord van de Marantz SR7005,
en ik in mijn toekomstige reciever, om deze te unlocken en af te stellen.
Samen hadden we vele vele vragen die allemaal duidelijk werden uitgelegd, toegelicht met grafieken
en de kennis van Ron
Bv; de integratie van een sub?? high low enz
Ook het akoestische aspect van het inregelen kreeg ruim de aandacht; wat doet het zonder bijkomende kosten kwa absorptie panelen of andere hulpmiddelen of opstelling van meubelen
in de ruimte
En natuurlijk het kostenplaatje van al dit moois.
Rob was natuurlijk hele maal enthousiast (net als ik maar ik had nog geen (nieuwe/andere)reciever )
Hij maakte de eerste afspraak met Ron; en zijn verslag staat uitgebreid op het forum met een hele dikke plus voor het nieuwe Audyssey systeem dat in de nieuwe modellen is verwerkt
"Een nieuwe luister ervaring" noemde Rob het.
Wordt vervolgd met foto`s