de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

Musicman

Citaat van: HiFi gek op januari 30, 2010, 13:18:55

Fritz zijn set klinkt met de Wilson's een heel stuk beter dan met de Kharma's van toen .

Ik raad je ook aan om eens te gaan luisteren bij Fritz , zo hoor je het maar zelden .

Groeten  EDWIN  B

Als Fritz me wilt ontvangen binnenkort, ga ik dat beslist doen!!
Ben ook (nog steeds) zeer benieuwd naar jouw set..... :-o

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

ll0ll

Hey Frits, ik heb je PM bericht ontvangen maar blijkbaar is je mailbox vol, ik kan je niets terugsturen.
Wat betreft je vraag, sorry, maar ik ga niet met dat ding slepen. Ik heb daar verder ook helemaal geen tijd voor. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Musicman

Hoi Fritz.

Ik had je een persoonlijke mailtje gestuurd en hoop dat je hem hebt ontvangen.
IK zal je vd week bellen voor een luisterafspraakje..

Toch had ik (alvast) een vraagje.
Ik had hem je persoonlijk willen stellen, maar dacht......misschien is het leuker als je het op het forum toelicht.
(dan hebben we er allemaal wat aan... :-D)

Elk welgestelde muziek(en apparatuur-)liefhebber, weet dat de bronnen (versterker, cd speler en speakers)goed moeten zijn voor een eerlijk geluid. (die vormen je basis)
Om van een eerlijk een heerlijk geluid van te maken, zijn we vaak bezig met bekabeling en het tweaken van een systeem.
Mijn vraag......hoe "bouw" jij je geluid op, om een zo realistisch en (h)eerlijk mogelijke klank uit je set te krijgen?
(waar begin je mee, enz.... :? :?)

Ik hoop dat je dit met ons wilt delen, want ik denk dat er veel zijn die hier wat aan hebben. :wink:

Gr, Pat
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Magic Link 2

jrm

Je kan altijd eerst even op "je kijkbuis" zoeken naar viceadmiraal.
Hier legt Frits duidelijk uit welke aanpassingen werken en hoe ze tot stand komen.

Musicman

Citaat van: jrm op februari 15, 2010, 20:35:51
Je kan altijd eerst even op "je kijkbuis" zoeken naar viceadmiraal.
Hier legt Frits duidelijk uit welke aanpassingen werken en hoe ze tot stand komen.

Bedankt voor de tip, maar waar vind ik "je kijkbuis"?
Ik ben net lid

Gr, Pat
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Magic Link 2

viceadmiraal61

op you tube heb ik meer dan 40 video,s waar ik een uitleg geef..anders wordt het wel een heeeeeeeeeeeeeel
lang verhaal

viceadmiraal61

11011 ik kan ook naar jou toekomen ik wil er een verhaal van maken voor music emotion.
dat kost jou dan toch dan ook niet zoveel tijd

ll0ll

Jep, da's mijn site. :)
Ik weet het niet, Frits, ik zit krap in m'n tijd doorgaans.
In hoeverre ken jij de D1? Hoe staat dat ding aangeschreven in de audio wereld, weet jij dat?
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Musicman

Hoi Fritz.

Ik bel je van de week wel voor een afspraak.
Dan kan ik het zelf horen en als ik dan nog vragen heb........ :-D
Ik zal in ieder geval je filmpjes bekijken.

Gr, Pat
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Magic Link 2

ll0ll

HiFi gek

Een bijzonder apparaat de D1 .

Ik heb er nog nooit eerder van gehoort , weet van het hele bestaan niet eens af .

Groeten  EDWIN  B

Vlearmoes

Fritz   even een vraagje tussen door want jij zit goed in het wereldje

Heb jij wel eens overwogen of gebruik gemaakt van het audyssey systeem van Ron
http://www.audyssey.eu/   ??

Zo ja; waarom wel of niet??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

ll0ll

Ja sorry, maar 3 dingen: ik sleep niet graag met dat ding, als tweede heb ik hier in dit huis te weinig ruimte + een loslopend kind + een vrouw wat mijn hobby niet deelt en als 3de heb ik ondanks dat ik 'veel' op dit forum reageer (ik zit op werkdagen fulltime op het internet, werk bij een bedrijf wat internetoplossingen ontwikkeld) in mijn vrije tijd niet veel tijd. Dus ik kan niet zo even met dat ding langskomen, hoe graag ik die D1 ook direct wil vergelijken met de sa1, sa7 ax1000 etc etc.
Maar die D1 blijft nog wel een lange tijd in mijn bezit, het zal er ooit vast wel een keer van komen :)

viceadmiraal61

nee ....de marantz ax 1000 doet precies het zelfde met een room acoustics correction..daar mee heb ik
mijn ruimte afgestemd..kijk die ruimte moet gewoon perfect zijn en dat is hij nu....
en ik wil na meeting niet meer door weer een app luisteren..pure gaan van sacd..naar pre amp..naar power amp

Vlearmoes

Citaat van: viceadmiraal61 op februari 20, 2010, 10:03:47
nee ....de marantz ax 1000 doet precies het zelfde met een room acoustics correction..daar mee heb ik
mijn ruimte afgestemd..kijk die ruimte moet gewoon perfect zijn en dat is hij nu....
en ik wil na meeting niet meer door weer een app luisteren..pure gaan van sacd..naar pre amp..naar power amp

Okee duidelijk  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v