de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

viceadmiraal61

aldi setje

joep

Slashhead

[img]hier plak je de link van de foto[/img]

Wat is er gemod aan de interlinks?

viceadmiraal61

de kharma luidsprekers klonken nog al onbetrokken geen muziek beleving.....ik heb ze open gemaakt en gelijk de
baf vulling er uit gehaald..de bas poort verkort..boven achter op de luidspreker 5 poortjes geboord..kijk dat gaf
de luidspreker lucht en meer power meer dynamiek..ook de gril weg gehaald van de middetoner..tiel..en de demping
van de middetoner vervangen van schapenwol naar kevlarvezel zie music emotion .

bij deze wil ik graag de mannen die bij marantz geweest zijn uitnodigen om bij mij te luisteren naar de marantz set

Dennis E36

Citaat van: Slashhead op juni 07, 2009, 14:25:17

Wat ik zo lees bedoeld hij dat de speakers een mod hebben gehad en niet de Interlinks.

TTIWWP
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Paul

Citaat van: viceadmiraal61 op juni 07, 2009, 15:35:16
de kharma luidsprekers klonken nog al onbetrokken geen muziek beleving.....ik heb ze open gemaakt en gelijk de
baf vulling er uit gehaald..de bas poort verkort..boven achter op de luidspreker 5 poortjes geboord..kijk dat gaf
de luidspreker lucht en meer power meer dynamiek..ook de gril weg gehaald van de middetoner..tiel..en de demping
Wat ik dan niet begrijp is dat er bij het ontwerp dus al op de tekentafel hier geen rekening mee gehouden is.
Mag aannemen dat hier ook wel over nagedacht wordt daar de consument een degelijk product verwacht.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: joep op juni 07, 2009, 14:20:58
pffffffffff...........
Is de zelfde meneer die bij Edwin onze HiFi gek thuis geweest is,als ik Edwin z,n verhaal nog goed kan herinneren.
Edwin heeft ook alles via een aarde draad doorgelust.
Maar goed als je er in gelooft. :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Citaat van: Paul op juni 07, 2009, 17:05:06
Is de zelfde meneer die bij Edwin onze HiFi gek thuis geweest is,als ik Edwin z,n verhaal nog goed kan herinneren.
Edwin heeft ook alles via een aarde draad doorgelust.
Maar goed als je er in gelooft. :roll:

Je hebt volledig gelijk Paul .
Het niveau waar mijn installatie nu op verkeerd heb ik voor een groot deel te danken aan deze man ( Fritz de With ) .
De aarde draad op het chassis van mijn  SA7-S1 , de koperen hulzen op de IEC connectoren van de netsnoeren en op de netstekkers , de 75 ohm RGB afsluitplug op de externe dac aansluiting achter op de SA7-S1 , en de Sieveking afschermbusjes op de XLR en Cinch busjes achter op mijn cd speler en mijn versterker .
Dit zijn allen tweaks waar Fritz mij op gewezen hebt .

Ik ben ook bij Fritz thuis geweest om zijn set te beluisteren .
Het klonk nog aanzienlijk beter dan bij mij thuis , sindsdien voorziet hij mij van goede raad om mijn set op een hoger niveau te brengen .
Het mooie is dat alle tweaks ook echt hoorbaar resultaat hebben bij hem en bij mijn set .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Slashhead op juni 07, 2009, 14:25:17

Aan de Siltech interlinks is niets gemod , de Kharma boxen zijn enkel gemod .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Fritz de With

Stuur de foto's van je installatie maar naar mijn E-MAIL adres , dan zal ik voor je kijken of ik ze kan plaatsen voor je .

Groeten   EDWIN  B

Stadium III

Hoi Fritz

Welkom hier en leuk dat je je eigen nieuwe acount hebt aangemaakt !

Ik heb op youtube je filmpjes al bekeken van je set en moet zeggen zeer appart en zeer mooi

Ik wens je nog veel lees plezier hier op het forum !!

groetjes Rob the whitesnaker ! :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op juni 07, 2009, 13:57:17
heren of zijn er dames lid .....ik was aanwezig bij de demo van ken ishiwata als de nederlandse marantz
ambassador en vond het erg leuk om de 6 heren van het marantz forum te ontmoeten.
heb ook foto,s gemaakt maar....hoe zet je deze op dit forum?
de video komt op you tube .
mijn set bestaat uit de sacd speler sa-7s1 voorversterker sc-7s2 en twee eind versterkers ma-9s2.
met kharma luidsprekers ce 2.3 met eigen modificatie , interlink xlr forbes lake siltech 230 volt ruby
mountain.
de installatie van mijn vrouw de sr7001 dvd dv 9600 mordaunt short ms 906i van der hull kabels
ben marantz fan vanaf 16 jaar nu 58 jaar en nu bezig met het maken van opname.s schrijf veel in
vakbladen music emotion o,a  hot item het aarden van marantz app cd amp preamp ect voor een
nog beter geluid.
fritz de with amersfoort

dmeerpa

heb ook foto,s gemaakt maar....hoe zet je deze op dit forum?
de video komt op you tube .

fritz de with amersfoort
Je mag ze mij anders mailen, ik zal ze dan op onze server plaatsen.
Ik kan ze dan voor je in het desbetreffende topic posten.

Ik zal eenmaal ik alle foto's heb ook een artikel op onze website plaatsen.

Ik stuur je mijn email adres via een PM.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

mars

Citaat van: viceadmiraal61 op juni 07, 2009, 15:35:16

bij deze wil ik graag de mannen die bij marantz geweest zijn uitnodigen om bij mij te luisteren naar de marantz set

yeps,

dat heb ik indertijd met belanstelling zitten lezen.

grtz Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

dmeerpa

mij set bestaat uit de sacd speler sa-7s1 voorversterker sc-7s2 en twee eind versterkers ma-9s2.
met kharma luidsprekers ce 2.3 met eigen modificatie interlink xlr forbes lake siltech 230 volt ruby
mountain.

fritz de with amersfoort

Dit is nagenoeg dezelfde set als die dat Ken ons liet horen in de demo ruimte.
Schilt de klank veel door gebruik van de kharma luidsprekers ce 2.3 met eigen modificatie ?
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150