de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

Dennis E36

Toch niet helemaal tevreden geweest met de Kharma's??

WILSONS?  TTIWWP
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

viceadmiraal61

ik heb er vier jaar aan gewerkt om van een onbetrokken luidspreker een muziek weergever te maken.
ben vergekomen dat hebben de bezoekers van het forum gehoord,maar als je een kans krijgt om je kharma's
te verkopen en voor het zelfde geld een wilson watt/puppy te kopen!!!!!!!!!wat doe je dan?
ze staan er helaas in het zilver/zwart........maar het geluid is zo veel beter dan de kharma's
zo open zo betrokken zo dynamisch zo in to the muziek....ja ben heel tevreden foto's volgen

Dennis E36

Volgt er nu weer een nieuwe luistersessie :wink:

Ik heb ff wat pics gezocht en het zijn zeker wel mooie luidsprekers om te zien.

Als het deze zijn tenminste
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Fritz

Zijn het de Wilson Watt/Puppy serie 7 of serie 8 ?

Als je van vakantie terug bent en de Wilsons goed losgespeeld zijn dan kom ik weer eens langs om te luisteren .

Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

oke voor de liefhebbers weer een op meer luister avonden nu met wilson watt/puppy luidsprekers meld
je maar aan.............

joep

Met dank voor de uitnodiging. Leuk nu moet ik er toch echt bij zijn, wanneer?

Stadium III

Graag voor de nieuwe M&G een nieuw topic aanmaken ! :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

scanspeakman

Super! Ik ben er graag nog een keer bij om het verschil te horen. Die Wilsons heb ik ooit al eens gehoord op een beurs en was toen al erg onder de indruk. Uiteraard laat ik personen die er de vorige keer niet bijwaren graag voorgaan maar als er nog een plekje over is........

Scanspeakman

Pjotr27

CiteerZijn het de Wilson Watt/Puppy serie 7 of serie 8 ?

Nee, het is een Wilson Watt/Puppy 6, nagenoeg nauwelijks gebruikt.
Komende week ga ik ze beluisteren..... :-D

viceadmiraal61

hoe ik een meet en greet kan maken weet ik niet de webmaster mag voor mij de tekst over zetten

oke.. we hebben 15.16.en17 in avond vrij gehouden voor het marantz forum geef je maar op
kado een music emotion en een sacd voor de moeite

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op september 02, 2009, 21:22:45
hoe ik een meet en greet kan maken weet ik niet de webmaster mag voor mij de tekst over zetten

oke.. we hebben 15.16.en17 in avond vrij gehouden voor het marantz forum geef je maar op
kado een music emotion en een sacd voor de moeite

Hallo Fritz

Je geeft hier aan dat je niet weet hoe je een MEET & GREET moet aanmaken .

Heel simpel Fritz .

Op het forum overzicht zie je direct onder " Café de dikke elco " een blauwe balk .
In deze blauwe balk staat geschreven : Sub boards > meet & greet .

Als je die aanklikt ben je op de juiste afdeling en kun je aangeven dat je een Meet & Greet wilt organiseren .

Hier op dit sub board > Meet & Greet kom je ook alle reacties tegen van jouw vorige Meet & Greet toen je de Kharma's nog had .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Ik ben afgelopen zondag naar Fritz zijn nieuwe Wilson boxen wezen luisteren .
De vorige Kharma boxen die Fritz had kon ik al goed qua klank , dus ik was erg benieuwd omdat Fritz vertelde dat de Wilson's zoveel beter zijn .

Bij de allereerste klanken uit de Wilson's hoorde ik het al heel goed , ze zijn inderdaad niet te vergelijken met de vorige Kharma's .
Het is een grote sprong voorwaards die Fritz heeft gemaakt , hij heeft ze zelfs al weer gemodifiseerd door de volledige inwendige bekabeling te vervangen door het merk Siltech .
In de gemodifiseerde toestand heb ik ze dus voor het eerst beluisterd .

En het gaat een stuk verder dan mijn eigen set gaat qua prestaties .
Het was toch wel even slikken toen ik thuis naar mijn eigen set ging luisteren .
Ik heb zelf nog een lange weg te gaan om mijn bestaande set naar dat niveau te tillen van Fritz .
Maar ik weet inmiddels dat op mijn eigen set een Siltech - Forbes Lake G6 (satt) interlink heel veel goeds doet .

We hebben van 11:00 tot 16:00 uur aan 1 stuk door zitten luisteren , tussendoor nog even wat gegeten en weer meteen luisteren .
We hebben er heel wat cd/sacd van mij doorheen gefietst en natuurlijk ook een aantal van Fritz zelf .

Het was voor mij een leerzame dag en heb erg genoten van zijn set en zijn alom bekende gast vrijheid .

Groeten  EDWIN  B

thepioneer

Dit is een audioset van wereld klasse, zelf heb ik nog nooit zoiets gehoord maar het zal ongelovelijk goed klinken, aangezien ik al weg ben van mijn 8003 serie met b&w cdm7se. Nou dat zit toch wel heel wat klasse's onder deze set.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Alweer zo'n 2 weken geleden ook op luisterbezoek geweest bij Fritz.
Na bijzonder hartelijk ontvangen te zijn, plaats genomen in de centrale luister stoel.
Een erg mooie en grote luisterruimte heeft Fritz tot zijn beschikking. Wat opvalt is natuurlijk zijn prachtige set, die hij al warm had staan en zachtjes aan het inspelen was, maar ook de kleine acoustische optimalisaties aangebracht in deze ruimte zoals vloerbedekking met daar op een erg dik vloerkleed, dempings panelen aan het plafond en gordijnen aan de zijkanten van het vertrek om zijn materiaal en spullen af te schermen.

Onder het genot van een kopje koffie de eerste CD's in de SA-7. Man wat een fenomenale beleving. Zoals hifigek Edwin B al aangeeft gaat dit een heeeel groot stuk verder dan wat we thuis hebben staan. Opvallend is het gemak waarmee de muziek werkelijk tot leven komt en een 3D plaatje wordt neergezet wat in mijn ogen en oren ongekend is. Je ziet de instrumenten en performers als het ware staan en je zou er zo een rondje omheen kunnen lopen :yes:
Fritz vertelde, zoals Edwin ook al aangaf, over de modificaties die hij inmiddels ook alweer heeft door gevoerd op zijn nieuwe speakers. Hij heeft oa het dempings materiaal vervangen door een soort van uitgeplozen kevlar verzels wat een "drogere en meer gedempte" attack van de speakers als resultaat heeft en daardoor een nog realistischer weergave mogelijk maakt.

Fritz is een vakman die vol overgave en passie met zijn werk en hobby bezig is pompom

Wij, mijn zoon en ik, hebben enorm genoten van deze luistersessie.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.