Alweer zo'n 2 weken geleden ook op luisterbezoek geweest bij Fritz.
Na bijzonder hartelijk ontvangen te zijn, plaats genomen in de centrale luister stoel.
Een erg mooie en grote luisterruimte heeft Fritz tot zijn beschikking. Wat opvalt is natuurlijk zijn prachtige set, die hij al warm had staan en zachtjes aan het inspelen was, maar ook de kleine acoustische optimalisaties aangebracht in deze ruimte zoals vloerbedekking met daar op een erg dik vloerkleed, dempings panelen aan het plafond en gordijnen aan de zijkanten van het vertrek om zijn materiaal en spullen af te schermen.
Onder het genot van een kopje koffie de eerste CD's in de SA-7. Man wat een fenomenale beleving. Zoals hifigek Edwin B al aangeeft gaat dit een heeeel groot stuk verder dan wat we thuis hebben staan. Opvallend is het gemak waarmee de muziek werkelijk tot leven komt en een 3D plaatje wordt neergezet wat in mijn ogen en oren ongekend is. Je ziet de instrumenten en performers als het ware staan en je zou er zo een rondje omheen kunnen lopen
Fritz vertelde, zoals Edwin ook al aangaf, over de modificaties die hij inmiddels ook alweer heeft door gevoerd op zijn nieuwe speakers. Hij heeft oa het dempings materiaal vervangen door een soort van uitgeplozen kevlar verzels wat een "drogere en meer gedempte" attack van de speakers als resultaat heeft en daardoor een nog realistischer weergave mogelijk maakt.
Fritz is een vakman die vol overgave en passie met zijn werk en hobby bezig is
Wij, mijn zoon en ik, hebben enorm genoten van deze luistersessie.
groet,
lo