Denon AVR-3802

Gestart door Jantje, juni 05, 2009, 17:23:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jantje

Zoals al elders vermeld heb ik via marktplaats een Denon AVR-3802 op de kop getikt. 125 euro is een redelijke prijs voor het ding, dus ik kon hem niet laten schieten. Een paar knoppen missen op het frontpaneel en de originele aftandsbediening zitten er niet meer bij. Geen man overboord aangezien ik een Logitech Harmony heb en via mijn werk een ab van een AVR-1803 heb geregeld.

Welnu, ik was natuurlijk erg benieuwd naar hoe het zou klinken, vooral in vergelijking met mijn PM17. Ik kom echter van een koude kermis thuis, zowel letterlijk als figuurlijk. De Denon is veel killer, het hoog is veel prominenter, het mid is weg en de bass is totaal anders, onregelmatig, wel aanwezig, maar bonkerig.

Het stereobeeld is breder, spreiding op zich is beter maar diepte is er totaal niet. Ik speelde aanvankelijk met het idee van het verkopen van mijn PM17 en dan alleen de Denon te gebruiken maar ik denk dat ik daar nu maar vanaf stap. Mijn huisgenoot vond precies hetzelfde.

Nu speel ik met het idee om de Denon te laten staan als receiver en dan mijn PM17 via de pre-outs van de Denon aan te sluiten zodat ik nog steeds fatsoenlijk muziek kan luisteren en af en toe een filmpje kan kijken in surround. Mijn huisgenoot heeft een PM66SE-KI en we denken er over om die te gebruiken als versterker voor de achter kanalen, wat denken jullie hiervan? Ik (we) ben namelijk bang dat de kanalen qua klank niet meer overeen komen wanneer we alleen de PM17 en de Denon gebruiken.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Marvin

heb je de Denon al eens gereset?
kan zomaar zijn dat de vorige eigenaar erg van de instellingen veranderen was....  :-)

Jantje

Alles staat weer neutraal ingesteld. Toch bedankt voor de suggestie. :)
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Marvin

tja dan is het jammer, maar wel weer een ervaring rijker.... !

Stadium III

Zoek eens een Sr 7500
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jantje

Een stuk beter voor mij denk je?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

sattie

Je reset deze unit op de volgende manier:

Powerknop uit
Speaker knop A en B tegelijk indrukken en vasthouden
Powerknop indrukken
Vervolgens zie je effe het hele display oplichten en vervolgens start ie weer op.

Nu is de unit helemaal gereset naar fabrieks instellingen.


Stadium III

Hij zal kwa geluid wel anders zijn als de denon
Meestal heb ik persoonlijk niet zon klik met denon

7500 is een mooie machiene die genoeg vermogen per kanaal heeft en denk ik wel voor een mooie prijs te krijgen is
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Maar niet voor €125,- vrees ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

als hij er één kan vinden die ook geen knoppen meer heeft en zonder afstandsbediening, dan zou de kans nog wel aanwezig zijn denk ik. maar vind dat maar eens...  :-)
die Denon was ook de goedkoopste niet.

WimPeu

Citaat van: marvin op juni 06, 2009, 10:19:47
als hij er één kan vinden die ook geen knoppen meer heeft en zonder afstandsbediening.......

Dan wordt de bediening wel een stuk gemakkelijker. Kan de WAF ook niet op de verkeerde knopjes drukken. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Jantje

Citaat van: WimPeu op juni 06, 2009, 10:45:16
Dan wordt de bediening wel een stuk gemakkelijker. Kan de WAF ook niet op de verkeerde knopjes drukken. :-D

Happy single hier dus daar hoef ik niet over in te zitten. :)

Gister een filmpje gekeken met alleen de Denon en wat muziek dvd's beluisterd/bekeken. Het is zo onaardig nog niet, alleen wanneer ik een cd-tje opzet is het een stuk minder. :)
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.