De set van Slash

Gestart door Slashhead, juni 02, 2009, 22:50:46

Vorige topic - Volgende topic

Slashhead

Even een stukje over de stroomvoorziening. Aangezien ik in een ander topic hier naar verwijs.

Ik heb een goede stroomkabel van de muur naar de installatie en een goede netsnoer op de PM8200 en SA8400 aangesloten. De verdeelblokken van de praxis eruit gehaald en .... wat een verschil  
Dit had ik veel eerder moeten doen. Voor de netsnoeren naar de versterker en CD speler was ik 120 euro kwijt. (Hanze Hifi, had een aanbieding). Mijn verlengkabel is een neopreen type, die ik jaren geleden ergens van een machine had afgetrokken omdat ik dacht dat die mij ooit nog wel eens van pas kon komen.
Het verschil bestaat uit heel veel meer definitie in het laag. Waarschijnlijk als gevolg dat de spanning hoger is die aankomt op de versterker waardoor meer stroom kan worden geleverd door de voeding.

Overigens wordt de PM8200 wel erg warm, ook al staat ie alleen maar aan. Er is wel verschil tussen een halfuur spelen en gewoon aanstaan. Dus het lijkt erop dat de ruststroom behoorlijk hoog is afgesteld. De temp wordt niet zo hoog dat je denkt dat er onvoldoende koeling is. Een amp moet ook lekker warm worden om optimaal te klinken denk ik dan.

Voorheen werkte ik alleen met de SR7000, maar heb nu veel meer detail in de muziek en betere plaatsing van stemmen en begeleiding. Voor mij dus toppie toppie om maar zo te zeggen.

Mijn Interlink zijn van de goedkoopste Siltech die ik kon krijgen in de winkel (Hanze HiFi) Ik heb die vergeleken met een van den Hul. Ik kon niet direct een duidelijk verschil waarnemen op klankgebied, wel in het saldo van mijn bankrekening  :-P  Daarom maar gekozen voor de goedkopere Siltech om niet in liquiditeits problemen te komen om in DSB termen te spreken. Tja, moet die kabel natuurlijk wel conform marktwaarde in de boeken zetten, dus die aanschafprijs vang ik nooit van zijn leven....  :wink:
De Siltech presteert duidelijk beter dan de standaard meegeleverde interlink van Marantz. Verschil is; meer rust in de muziek. Waarschijnlijk dempt de Siltech minder dan de standaard kabel.

Hanze Hifi netsnoer voor de PM8200 en een zelfde voor de SA8400.

jackwijn

hoi,
Heb zojuist op marktplaats een paar Mission 753 aangeschaft in een zwarte uitvoering. Naar het schijnt zit er een verkleuring op een van de kasten door het plaatsen van een vaas. Misschien enig idee hoe ik dit netjes zou kunnen krijgen?

Groet,
Jacco

xander32

Citaat van: jackwijn op november 19, 2009, 14:23:14
hoi,
Heb zojuist op marktplaats een paar Mission 753 aangeschaft in een zwarte uitvoering. Naar het schijnt zit er een verkleuring op een van de kasten door het plaatsen van een vaas. Misschien enig idee hoe ik dit netjes zou kunnen krijgen?

Groet,
Jacco
En deze vraag is in het bijzonder gericht aan Slashead? Omdat je in zijn topic post :roll:.

Sander.

Slashhead

Hij vraagt dit denk ik omdat ik mijne ge-body-paint heb.

De authentieke hout kleur van de Mission 753 straalt warmte, schoonheid en emotie uit. Hoezeer de de donkerbruine hout kleur mijn ziel ook beroerd, ik ervaar het als een verstoring in mijn auditieve waarnemingen. De nieuwe kleur smelt samen met de omgeving waardoor de 753 visueel minimaliseert en daardoor stealth eigenschappen heeft. Dit vergroot het stereo beeld. Het oog wordt niet afgeleid door enige onregelmatigheid waardoor al mijn innerlijke sensoren en resources volledig ter beschikking staan aan mijn gehoor.

Een vlek op de bovenkant van de speaker heeft negatieve invloed op de beleving. Het heeft invloed op je stemming, het trekt de aandacht weg van de muziek.

>Dit omdat ik commentaar had gekregen op de kleur  :-D en de liefhebbers van authentiek niet voor de schenen wil schoppen.  :wink:

Serieus:
Je zou een getinte spiegel op de bovenkant kunnen plakken. Dat staat echt heel cool, dat heb ik wel eens gezien. Wel mooi afwerken natuurlijk. Gewoon de rand van de spiegel zwart schilderen zal al genoeg zijn denk ik. Die gast waar ik het gezien had, gebruikte kneedbaar hout om een mooie rand te maken en had daar een dunne spiegel ingelegd. Maar gewoon een stuk glas die je aan de onderkant zwart verft helpt ook wel.
Spuiten moet je echt kunnen anders verpest je het.

mars

Citaat van: Slashhead op november 19, 2009, 20:45:50
Hij vraagt dit denk ik omdat ik mijne ge-body-paint heb.

De authentieke hout kleur van de Mission 753 straalt warmte, schoonheid en emotie uit. Hoezeer de de donkerbruine hout kleur mijn ziel ook beroerd, ik ervaar het als een verstoring in mijn auditieve waarnemingen. De nieuwe kleur smelt samen met de omgeving waardoor de 753 visueel minimaliseert en daardoor stealth eigenschappen heeft. Dit vergroot het stereo beeld. Het oog wordt niet afgeleid door enige onregelmatigheid waardoor al mijn innerlijke sensoren en resources volledig ter beschikking staan aan mijn gehoor.

Een vlek op de bovenkant van de speaker heeft negatieve invloed op de beleving. Het heeft invloed op je stemming, het trekt de aandacht weg van de muziek.

>Dit omdat ik commentaar had gekregen op de kleur  :-D en de liefhebbers van authentiek niet voor de schenen wil schoppen.  :wink:

Serieus:
Je zou een getinte spiegel op de bovenkant kunnen plakken. Dat staat echt heel cool, dat heb ik wel eens gezien. Wel mooi afwerken natuurlijk. Gewoon de rand van de spiegel zwart schilderen zal al genoeg zijn denk ik. Die gast waar ik het gezien had, gebruikte kneedbaar hout om een mooie rand te maken en had daar een dunne spiegel ingelegd. Maar gewoon een stuk glas die je aan de onderkant zwart verft helpt ook wel.
Spuiten moet je echt kunnen anders verpest je het.

oi

Dus euhhhhhhhhh de kleur zilver klinkt wel goed eigenlijk :? :schater: :wink: :-D geintjuh :-P
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Slashhead

Ja, een transparanter stereo beeld en meer rust op de stille momenten.

mars

oi stupid

iik vind het wel netjes in iedergeval,
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Slashhead

Mijn nieuwe toy  8-)

Bedoeld voor het snel bij elkaar mixen van verschillende geluidsbronnen. Tone regeling heb ik niet nodig.
Ik zat erg te twijfelen of ik nu deze moest nemen of de Behringer RX1602. Deze laatste heeft als voordeel dat er een koptelefoon aansluiting opzit, de Alesis heeft die niet... (wel een beetje dom..)
Nadeel van de Behringer is dat het een Behringer is... die moet je niet teveel gebruiken, daarvoor zijn ze niet gemaakt. En aangezien dit ding bij mij dagelijks gebruikt gaat worden toch maar gekozen voor Alesis. Ik kan deze aansluiten op mijn versterker en daar zit een koptelefoon uitgang op, dus via een omweg toch nog. Ik moet nu nog wel opzoek gaan naar een fatsoenlijk 19" hifi versterker. (geen Samson o.i.d.)

SMarcel

Beste Slash,

Eind deze maand kom ik ook in het bezit van een paat mooie Mission 753 speakers. De kleur is bij deze ook niet echt iets wat ik waardeer (licht beuken).

Ik ben dus best wel geïnteresseerd in de manier waarop jij de speakers hebt opgeknapt. Zilver- of staalgrijs zal ook bij ons de kleur gaan worden met het liefst de houtnerf (reliëf) zichtbaar.

Ik ben het met sommige reacties eens dat ik de baffle ook een beetje druk vind en zal dus kiezen om die gewoon zwart te houden zodat dit wat rustiger oogt. Daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Graag hoor ik van jou tips of zaken waar ik rekening mee moet/kan houden.

Groeten,

Marcel

Slashhead

Hi Marcel,

Ik heb de speaker uit elkaar gehaald omdat de voorkant ook gespoten moest worden (woofers, tweeter en baspoort) en toen bij de autospuiterij laten spuiten. De kunst is om er een hele dunne laag verf overheen te spuiten zodat de nerf aan de zijkant zichtbaar blijft.
Als je een kennis hebt die goed kan spuiten dan zou ik daar proberen gebruik van te maken, wellicht kun je een deal maken met je lokale spuiterij en vraag gewoon of degene die daar werkt, voor een paar tientjes, de klus voor je wil klaren. Ik heb de ondergrond alleen schoon en vetvrij gemaakt.

SMarcel

THX,

Er zit wel een autoschade bedrijf bij ons in de buurt. Ga daar wel eens informeren. Gaat dit te duur worden dan ga ik het zelf heel professioneel doen met een roller en lak die net dun genoeg is om de structuur te laten zien.

Dank voor jouw reactie.

By the way, heb jij nog wat getweakt aan deze speakers (behalve de optische buitenkant)?

Groeten,

Marcel

Slashhead

Ik heb niks getweaked.

Vlearmoes

Citaat van: SMarcel op mei 10, 2010, 10:56:38
THX,

Er zit wel een autoschade bedrijf bij ons in de buurt. Ga daar wel eens informeren. Gaat dit te duur worden dan ga ik het zelf heel professioneel doen met een roller en lak die net dun genoeg is om de structuur te laten zien.

Dank voor jouw reactie.

By the way, heb jij nog wat getweakt aan deze speakers (behalve de optische buitenkant)?

Groeten,

Marcel

Welke kleur zou je willen ??

Ik zelf kan je dit goedje sterk adviseren  Ik heb er oa een set Kef Calinda`s  mee op geknapt
het is in vele kleuren leverbaar, bewaard de houtstruktuur is in 1x klaar   enz  lees maar eens door

http://www.rubiomonocoat.com/nl/
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

SMarcel

Beste Vlearmoes,

Toen ik de foto van de Mission speakers van Slash aan mijn vrouw liet zien was de kleur bepaald. Zilvergrijs past in ons interieur ook beter.

Beste Slash,

Ik lees dat jij er verder niets aangetweakt hebt,ben je dit ook niet van plan? ken je iemand met deze juweeltjes die dit al wel heeft gedaan? En als laatste vraag, heeft er iemand het schema met de specs van het scheidingsfilter.

Groeten,

Marcel

Slashhead

Nee, ik heb geen plannen in die richting. Ik ben aan het sparen voor een set Martin Logan hybrides, alleen wanneer die erin komt is nog niet bekend. Ze mogen namelijk niet hoger en breder zijn dan deze Missions en dat wordt lastig... Maar wie weet kom ik nog eens wat tegen.

Ik heb een paar jaar geleden gezocht op tweaks voor de 753 en ben toen eigenlijk alleen de tweeter mod tegengekomoen;

http://www.justblair.co.uk/mission-753-tweeter-mod.html

Als ik het goed begrepen heb dan heeft de latere versie (freedom) een tweeter die in een rond profiel hangt.

Verder nog een handige link met heel nuttige info:
http://wduk.worldomain.net/forum/archive/index.php?t-2868.html