De set van Slash

Gestart door Slashhead, juni 02, 2009, 22:50:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SMarcel

Hé Slash,

Zondag is het zover, dan ga ik luisteren naar de Mission 753. Ben heel benieuwd hoe het klinkt.

Wat ik jou wil vragen is of er nog aandachtspuntjes zijn waar ik speciaal op moet letten. Ik bedoel dus iets wat jij bijvoorbeeld bent tegengekomen bij jouw speakers wat iets meer aandacht verdient zowel constructureel als muziekaal.

Voor zover ik kan beoordelen is de 753 waar wij naar gaan luisteren de Freedom uitvoering want op de foto is een ronde tweeter te zien.

Is er iets bekend over de verschillen tussen de 1e versie van de 753 en de Freedom uitvoering behalve dan de andere tweeter?

Ik hoor het wel.

Groeten,

Marcel

Slashhead

Ik heb de Freedom versie nog nooit gehoord, dus kan niet aangeven wat beter is.

Ik vind zelf de speakers het mooiste klinken wanneer de achterkant van de speaker minimaal 1 meter van de wand is, speakers staan 2 - 2,5 meter uit elkaar en de luister afstand is minimaal 3,5 meter.

SMarcel

Beste Slash,

Ik heb de Mission's aangesloten en de Canton's verbannen naar de slaapkamer (zal wel MarktPlaats gaan worden).

Wat een mooi geluid in de Mission. Ik heb met verbazing zitten luisteren naar het laag wat hier uit komt. het meeste wat je leest op internet over de 753 is dat deze in het laag wat achter blijft. Nou ik ben heel wat gewend met die duitse Canton speakers maar die Mission is veel mooier in het laag en over de rest nog maar niet te spreken.

Ik denk dat het manco bij de meeste laag klagers gewoon de versterker is en niet de speaker.

Ik was voornemend om ze zilver te kleuren maar ik laat ze eerst nog maar even zoals ze zijn want ze verkeren in nieuwstaat.

Groeten,

Marcel

Slashhead

Gefeliciteerd met je aankoop en veel luisterplezier met de Missions 753 Freedoms. Ik ben ook altijd nog tevreden over deze speakers en luister hier nu al een jaar of 7 na. Ik denk dat daar best nog wat jaren bij komen. Ik heb ze bi-wired aangesloten en geniet ook van een lekker strak en diep laag.

Slashhead

Tijdje geen upgrade meer gedaan, dus tijd voor vernieuwing  8-)

Mijn oude XBOX 360 heeft plaats gemaakt voor een nieuwe:






WimPeu

Mooi ding, wat zijn de nieuwigheden tov de 360.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

kleiner, stiller, minder stroomverbruik, hoogglans behuizing, ingebouwd wifi-n netwerk, 250gb hdd zit nu ingebouwd en is nu voorbereid voor Kinect zodat je uiteindelijk voor de losse module nog kabel nodig hebt ipv 2

WimPeu

Ziet er kek uit.

Nog steeds geen Blu-Ray drive? Hoe streamt ie. Ik vind dat de PS3 slim nog steeds nukken heeft met streamen. Kan ook aan mijn verouderde PC liggen maar de HDX doet het wel goed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: WimPeu op juli 18, 2010, 12:05:17
Ziet er kek uit.

Nog steeds geen Blu-Ray drive? Hoe streamt ie. Ik vind dat de PS3 slim nog steeds nukken heeft met streamen. Kan ook aan mijn verouderde PC liggen maar de HDX doet het wel goed.

Tijd voor inruil Wim  :-D :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Slashhead

Ik heb nooit problemen gehad met streamen met de XBOX 360. (VC-1)

Deze is overigens wel heel erg stil. Je hoort'm echt niet meer tijdens het gamen. Ik had natuurlijk wel de eerste versie en dat was een behoorlijk lawaaischopper.

Blu-ray heb ik niet nodig in de XBOX, maar zou inderdaad wel een mooie toevoeging zijn geweest. Na mijn vakantie ga ik een PC'tje bouwen en daar komt een BR-ROM in. Ik heb verder ook een heleboel BR ISO's en die kan ik dan via die PC afspelen op TV.

Slashhead

Mijn SR7000 gaat plaats maken voor de NR1501.



Ook heb ik twee Mission M70 luidsprekers in bestelling staan (bedoeld voor front L/R) om mijn stereo set helemaal te scheiden van de HT.

xander32

#56
Mooi aparaat maar betreft vermogen en controle denk ik wel een stap terug t.o.v. de SR 7000 (¿).

Sander.

Edit: ik zie dat je ook nog een PM8200 bezit; die schakel je bij?

Citaat van: Slashhead op augustus 20, 2010, 23:51:24
Mijn SR7000 gaat plaats maken voor de NR1501.



Ook heb ik twee Mission M70 luidsprekers in bestelling staan (bedoeld voor front L/R) om mijn stereo set helemaal te scheiden van de HT.

Slashhead

#57
Ik heb de PM8200 er tussen gehad bij de SR7000. Bij de NR1501 kan dat niet, want er zit geen pre-out op. Mijn prioriteit ligt bij Stereo, Surround is voor mij gewoon voor erbij. Hoog volume is bij ons toch not-done omdat we rekening moeten houden met de buren. Daarom maakt het mij niet zo uit dat ik waarschijnlijk iets moet inleveren. Ik moet de set nog neerzetten want ik heb de Missions M70 speakers nog niet binnen.

Slashhead

Hij doet het uitstekend. zeer tevreden. Wel een beetje vaag van Marantz om de speler te shippen met -- HDMI audio out actief -- als default setting. Als deze actief staat wordt de eindtrap afgeschakeld. En heb je dus geen geluid....  Je zoekt je dus een ongeluk naar het "probleem"... waarom doet ie het nu niet...
Staat ook niet in de problemenlijst wanneer je geen geluid hebt.

Slashhead

#59
Zo, even mijn topic afstoffen en actueel maken. Heb de laatste twee maanden hevig geïnvesteerd in mijn homecinema set.
De Marantz NR1501 heeft het veld moeten ruimen ten gunste van een Yamaha RX-V771, ik had HDMI 1.4 (3D) nodig. Ik kon deze voor een zeer aantrekkelijke prijs krijgen (nieuw 450 euro) via amazone.de. Een gelijkwaardige Marantz voor die prijs was niet te krijgen.



Het geluid van de Yamaha is prima, nu ben ik op homecinema gebied niet echt veeleisend. Ten opzichte van de NR1501 die ik had merk ik vooral verschil in de kwaliteit van de speaker aansluitingen, die zijn op de Marantz beter verzorgd.

Ook heb ik een nieuwe Blu ray speler gekocht. De Philips BDP7600, ik had 3D nodig en ondersteuning voor 21:9 (wat dat dan ook op deze BR moge betekenen, kan niets ontdekken behalve dat ik subs kan verschuiven).





Maar het parade paardje voor mij is de Philips 50pfl7956H (21:9   50 inch), man man wat een prachtig scherm.
3D is genieten en echt superstrak beeld. Het is passieve 3D en als de film goed gerenderd is dan is het echt prachtig. Heb nu Green Lantarn en Legend of the Guardians gekeken in 3D echt prachtig. Ik heb ook de oude Disney Beauty and the Beast geprobeerd, maar dat is echt niet lekker. Die film is waarschijnlijk niet helemaal lekker gerenderd, is natuurlijk ook een 2D van jaren geleden.