Zo, even mijn topic afstoffen en actueel maken. Heb de laatste twee maanden hevig geïnvesteerd in mijn homecinema set.
De Marantz NR1501 heeft het veld moeten ruimen ten gunste van een Yamaha RX-V771, ik had HDMI 1.4 (3D) nodig. Ik kon deze voor een zeer aantrekkelijke prijs krijgen (nieuw 450 euro) via
amazone.de. Een gelijkwaardige Marantz voor die prijs was niet te krijgen.
Het geluid van de Yamaha is prima, nu ben ik op homecinema gebied niet echt veeleisend. Ten opzichte van de NR1501 die ik had merk ik vooral verschil in de kwaliteit van de speaker aansluitingen, die zijn op de Marantz beter verzorgd.
Ook heb ik een nieuwe Blu ray speler gekocht. De Philips BDP7600, ik had 3D nodig en ondersteuning voor 21:9 (wat dat dan ook op deze BR moge betekenen, kan niets ontdekken behalve dat ik subs kan verschuiven).
Maar het parade paardje voor mij is de Philips 50pfl7956H (21:9 50 inch), man man wat een prachtig scherm.
3D is genieten en echt superstrak beeld. Het is passieve 3D en als de film goed gerenderd is dan is het echt prachtig. Heb nu Green Lantarn en Legend of the Guardians gekeken in 3D echt prachtig. Ik heb ook de oude Disney Beauty and the Beast geprobeerd, maar dat is echt niet lekker. Die film is waarschijnlijk niet helemaal lekker gerenderd, is natuurlijk ook een 2D van jaren geleden.