De navigatie gaf 1.15 minuten aan om bij Marcel aka JRM te komen.1.45 minuten later kwam ik in Zandvoort aan.
Ede / Utrecht / Amsterdam / Haarlem / Zandvoort.
Vreemd genoeg gaf de navigatie andersom een andere route Zandvoort / Haarlem / Amsterdam / Almere Amersfoort / Ede en 1.30 minuten later weer thuis.
Ach, je hebt er wat voor over en het was (weer) meer dan de moeite waard.
Cor was er al. Op de bank met een kopje koffie voor zich met een prachtig uitzicht op een volledige set van Marantz. Deze bestaat uit een Tuner, CD & SACD enz. speler en de Marantz versterker. Een hele strakke vloerstaander. Als ik goed onthouden heb de Mordaunt Short. Mid en hoog op de voorzijde en voor het laag een mooie woofer op de (buiten) zijkant. (tip van de week: om het laag er nog strakker, gecontroleerder uit de speaker te krijgen zit er een setje rietjes in de baspoort.
We zijn er maar even voor gaan zitten. Onder het genot van een kopje koffie even een cd op zetten.
De diverse muziekstijlen komen voorbij. Latijns Amerikaans, het swingt de pan uit, een stuk van Deep Purple, Led Zeppelin. Eentje van Karunesh, een demo cd van Usher. Mijn (op dit moment) favoriete groep I Muvrini. Dit gezelschap zingt in het oud Italiaans over de misstanden in de wereld.
Tussendoor een wandeling door het dorp Zandvoort, visje gegeten. Jammie, dat ging er wel in die gebakken mosselen
. Zandsculpturen bewondert. Toch knap wat ze doen -0- . Daarna door naar het strand.
Er stond een flinke wind en het was leuk druk met wandelaars op het strand en mensen op het water.
Terug naar de muziek. Stiekem de sweet-spot ingepikt en een leuke cd van Janis Ian op.
Er wordt een mooi plaatje neergezet. Links, rechts en een stuk diepte.
Op de plek waar ik zat was dat echt genieten. Veel details in het mid en hoog.
Het liedje van Karunesh met een stevig rollend laag. (van de CD Sercrets of Live : titel Inshallah)
Niet elke speaker geeft dit mooi weer. Hier komt het er heel strak en gecontroleerd uit.
JRM, een uitstekende/prima gastheer, kwam ons elke keer weer vragen of we nog wat wilde gebruiken.
Cor en ik verder luisteren en JRM aan de gang in de keuken.
De partner kwam ook nog even kennis maken en kijken of JRM hulp nodig had.
Nope, het ging hem prima af. En we hebben ervan genoten. (recept staat op het topic wat eet ik vandaag)
Drankje erbij. Nagenieten en napraten over de dag.
Alweer de hoogste tijd om huiswaarts te gaan.
Jrm, het was een dag waar we van genoten hebben. Eentje om aan terug te denken.
Bedankt voor je gastvrijheid het over(n) heerlijke vertoeven.
Groet Hans aka Whisper
Ps cz79 en rob46 jammer dat jullie dit gemist hebben.