KI Pearls ....

Gestart door bramdg, april 20, 2009, 11:44:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Ik weer niet als ie al gepost is maar dan bij deze :http://www.marantz.eu/kipearl/
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

is dat een nieuwe caravan?
de Kip Earl....?!  :-D

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op mei 10, 2009, 14:53:53
Ik weer niet als ie al gepost is maar dan bij deze :http://www.marantz.eu/kipearl/

Er staat een artikel op onze site (www.marantzforum.nl) met een link naar bovenstaande url.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

jrm

Citaat van: scanspeakman op mei 09, 2009, 15:21:55
gelukkig niet nee.......

Scanspeakman

Smaken verschillen, ik vind het wel mooi, maar technisch zal het wel inbreuk maken op het geluid....

Mexicaanse Hond


bramdg

Vandaag zijn het boek en de sacd toegekomen.

Het boek is in ongeveer A5 formaat (dvd formaat) ongeveer 50 pagina's in de stijl van de site met wat uitgebreidere verhalen en foto's zoals op de site.
de sacd is verpakt in zo een karton doosje even groot als boek en er zit samen dan nog een wikkel over.

Had toch wel iets meer verwacht

Morgen eens de sacd beluisteren ... misschien maakt die nog alles goed pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

drees62

#66
De KI Pearls zijn nu officieel geïntroduceerd. Voor een (Duits) verslag met foto's:

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/highend2009marantzkipearls.shtml

Heb het boekje en SACD  inmiddels ook binnen. Echt wel mooi hoor en als Marantz liefhebber een fraai collectors item. Als je de Pearl koopt krijg je trouwens dit setje erbij   :-P

Overigens krijgen de bij Marantz (vaak) gebruikte Mordaunt-Short Performance 6 boxen op deze site een uitstekende review. Ze vinden ze daar bijv. beter als de beroemde Focals 1027 BE. Iemand ervaring met deze boxen?

chippie

de sacd speler is nu leverbaar de versterker komt pas in september in de winkel .

mars

Citaat van: joep op mei 07, 2009, 22:46:55
Kan geen mening geven, moet ze nog gaan beluisteren. Maar ik denk wel dat het heel veel geld is voor een 2 x 90 watt bakkie. Als ik met bijna 6000 euro ga winkelen kom ik wel met iets anders thuis.

oi


bedoel ik.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi


en als die amp een verbeterde versie van de ''oude pm15s1''  hoop ik echt dan er wezenlijke dingen zijn veranderd.

1 bij pm15s1 is het laag midden en vooral het laag ver te zoeken , heeft totaal geen slam of drive.

2 de prijs voor een gepimpte pm15s1 die ze vragen vind ik niet van deze wereld, dit staat echt niet in verhouding met de kwaliteit enz enz

ik ben moe , maar ik pas de pm15s1 te leen gehad en deze amp was op z'n zachts gezegd SAAAAAAAAAAAAAAI.
heeft ecchter wel een mooi hoog en iets naar het midden bereik.

mijns inziens is dit weer een leuk marketing dingetje , zodat het gesprek over marantz door blijft gaan.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Slashhead

Als je iets goeds aan de bovenkant van de audio markt brengt, helpt het altijd om de minder dure producten te verkopen. Je moet namelijk ervoor zorgen dat je die dingen doet die men van je verwacht. In het geval van Marantz, goede dure dingen maken en ondertussen je mainstream producten wegzetten. Dit zorgt ervoor dat je ook aan de onder kant van de audio markt je status als kwaliteitsmerk blijft houden. Zouden ze hiermee stoppen dan is het ook in het mainstream gedeelte snel gebeurd. Want je weet wat gezegd wordt over reputatie, die komt te voet maar gaat te paard...

scanspeakman

Citaat van: Slashhead op juni 17, 2009, 07:39:55
Als je iets goeds aan de bovenkant van de audio markt brengt, helpt het altijd om de minder dure producten te verkopen. Je moet namelijk ervoor zorgen dat je die dingen doet die men van je verwacht. In het geval van Marantz, goede dure dingen maken en ondertussen je mainstream producten wegzetten. Dit zorgt ervoor dat je ook aan de onder kant van de audio markt je status als kwaliteitsmerk blijft houden. Zouden ze hiermee stoppen dan is het ook in het mainstream gedeelte snel gebeurd. Want je weet wat gezegd wordt over reputatie, die komt te voet maar gaat te paard...

klopt, maar dan moeten die producten ook wel echt goed zijn. Bij deze KI pearls producten heb ik het gevoel dat de relatie prijs/kwaliteit een beetje zoek is. Ik vind het nogal veel geld voor een opgeleukte PM15S2 en SA15S2. Ik zie de meerwaarde tov de PM11S2 en SA11S2 totaal niet. Die bieden voor praktisch dezelfde prijs naar mijn mening meer (zoals gebalanceerd in/uit). Alleen zijn die tot mijn grote spijt niet in het zwart leverbaar. Begrijp me niet verkeerd; het is echt mooi spul, die KI pearls, maar een beetje "wat de gek er voor geeft". 

Scanspeakman

dmeerpa

Zou de sacd cd gewoon te koop zijn bij de KI Pearl dealers ?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

bramdg

Citaat van: dmeerpa op juni 17, 2009, 17:37:27
Zou de sacd cd gewoon te koop zijn bij de KI Pearl dealers ?

Maar dmeerpa als je de SA-KI koopt krijg je de boek en de sacd er wel gewoon bij hé  :-D

Ik heb ze dan ook maar gewoon besteld via de site  :wink:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Slashhead

Citaat van: scanspeakman op juni 17, 2009, 13:30:47
klopt, maar dan moeten die producten ook wel echt goed zijn. Bij deze KI pearls producten heb ik het gevoel dat de relatie prijs/kwaliteit een beetje zoek is. Ik vind het nogal veel geld voor een opgeleukte PM15S2 en SA15S2. Ik zie de meerwaarde tov de PM11S2 en SA11S2 totaal niet. Die bieden voor praktisch dezelfde prijs naar mijn mening meer (zoals gebalanceerd in/uit). Alleen zijn die tot mijn grote spijt niet in het zwart leverbaar. Begrijp me niet verkeerd; het is echt mooi spul, die KI pearls, maar een beetje "wat de gek er voor geeft". 

Scanspeakman

Het is inderdaad wat de gek ervoor geeft, maar dat geld voor bijna alle producten. Ik weet niet wat ze intern veranderd hebben. Maar de laatste procenten om iets te verbeteren zijn vaak wel de kostbaarste...
Er zijn altijd wel een paar figuren te vinden die het willen hebben voor de heb.